kindje drinkt raar de laatste tijd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door silly88, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    sinds een week of 3 drinkt ie raar. de hele tijd loslaten en huilen. mijn eerste reactie was spruw. en ja hoor dat had ie. maar vorige week deed hij het nog. ik was toch bij de KA en die zei dat het niet door de spruw meer kan komen omdat het zo goed als weg is. ook zijn zantac krijgt ie weer gewoon netjes 2x per.
    eerste deed hij het met 1 voeding per dag, nu met elke voeding op de nacht voedingen na

hij drinkt ong. 5 min en dan gaat ie met zn benen schoppen en zn armen duwen zeg maar. dan laat ie los en gaat huilen. dan wil ie weer drinken en dat doet ie ong. 10 sec en begint dan weer met schoppen en wurmen. dan doe ik hem maar aan de andere kant en dan weer hetzelfde. 5 min normaal achter elkaar drinken en weer hetzelfde en huilen erbij
    :( snap niet wat er is? weet zeker dat ik genoeg melk heb :(
    iemand een idee misschien?

2. fafje

fafje Niet meer actief

heb je mss een trage tsr???....

ik heb net regeldagen/productiedip achter de rug...hier ook dat zelfde gedrag..omdat de melk niet snel genoeg stroomt!

hier helpt de Syntocinon spray goed!

3. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    daar zit ik ook aan te denken. het was normaal altijd een te sterke tsr. het spoot er al uit als ik naar hem keek haha maar sinds ik dat KMA dieet volg is dit eigenlijk. ik drink normaal de hele dag melk, ben verslaafd aan zuivel. misschien dat het daarmee te maken heeft ?

4. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    tips?:( net weer een drama.. vind het echt niet leuk meer zo

5. fafje

fafje Niet meer actief

denk het wel..en ook stress kan van invloed izjn!!

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb dit ook gehad, maakt het voeden idd echt niet leuk. Wat het probleem was weet ik nog steeds niet. Het was ineens weer over.
    Het leek idd te maken te hebben met de TSR, maar als ik spray of compressie gebruikte maakte het vrij weinig verschil. Maar ik weet hoe vervelend het kan zijn. Ik deed wisselvoeden tot ze vol zat...

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier ook gehad, wel wat later dan 2 maanden geloof ik, moet ik nazoeken.
    Hier was het omdat zoon zich eigenlijk de tijd niet gunde goed te drinken, alle mooie dingen die hij kon zien leidden hem af.
    Hij had ook reflux en ik had juist een te sterke melktoestroom, dat vond hij niet altijd even fijn.
    Het was slechts een periode; daarna dronk hij weer rustig en lang.

Dat jij nu geen zuivel meer drinkt, daar heeft het echt niks mee te maken hoor!

8. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn zoon doet dit ook, maar juist omdat de melk te snel stroomt!
    Hij is juist aan het begin heel onrustig, schoppen met zijn benen, met zijn hoofd draaien, loslaten.
    Als ik hem er dan even af haal (dan wordt hij wel heel driftig) en wat melk laat wegstromen en hem dan opnieuw aanleg, drinkt hij wel rustig.

9. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    dat de melk te snel stroomt had ik hier eerst ook altijd. ik moest eigenlik eerst 5 min afkolven en daarna pas voeding geven. en nu ineens het omgekeerde?
    er is veel gebeurt de laatste tijd. kindje heeft natuurlijk reflux, 2x spruw gehad en veel kramp (en de nodige gevolgen ervan n atuurlijk). hij krijgt medijcijnen nu en ik volg een KMA dieet dus moet op alles letten. ook natuurlijk het verhaal van ziekenhuis in, ziekenhuis uit helpt niet. hij stopt niet meer met groeien en daarom lopen er heel veel onderzoeken enzo..mssn een syndroom, lang verhaal. stress genoeg eigenlijk..

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wat vervelend dat er zoveel dingen spelen met je kleintje..

Ik kan je helaas niet verder helpen met het 'rare' drinken. Heb er zelf ook al eens een topic over geopend. Zoontje doet het nog steeds. Niet bij elke voeding maar wel vaak..

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou ik kan vanmiddag die neusspray ophalen. had gezegt dat ze het bij het CB hadden gezegt (mn huisarts doet altijd nogal moeilijk met recepten uitschrijven). het was een telefonisch consult zeg maar. ook dit komt weer in de borstmelk..maare hij zei ja maakt het dan niet uit dat je die spray gaat gebruiken omdat ie al zo groot is
    ?? ze groeien toch niet van die spray ? snap het even niet. misschien moet ik maar even een belletje doen naar de kinderarts ?

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee hoor, oxytocine is echt niet erg voor je kindje. Dit is een heel natuurlijk hormoon en komt normaal ook gewoon vrij. Beetje raar van je huisarts. Hij gaat er echt niet nog meer van groeien ofzo hoor.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hij bedoelt zeker: "Je kind is al zo groot (lees oud), dus is de bv nog wel nodig?". Ik ken die reactie.
    Oxytocine kan geen kwaad voor je kleintje.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Owja dat zou ook nog kunnen.... Toen ik die spray aan vroeg vroeg de assitente (was een invaller, mijn eigen HA is niet zo moeilijk gelukkig) hoe oud mijn kindje was. Toen ik zei 3 maanden vond ze het eigenlijk niet zo nodgi die spray nog te geven, stoppen was ook een optie. Onzin dus.
    Mijn eigen huisarts geeft me 10 flesjes als ik daar om vraag, gelukkig.

15. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    @Silly88
    Ik las gisteren je topic door over de enorme groei van je zoontje en de onderzoeken in het ziekenhuis. Ik wil je veel sterkte wensen en ik hoop dat er een positieve uitkomst is.

En ik denk dat je huisarts daarop doelt. Je zoontje groeit al zo hard, is dan de spray wel nodig.
    Gewoon aanvragen hoor! Bij onze huisartsenpraktijk schrijven ze ook zo een recept uit.

16. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    jaa dank je.. ik hoop ook op een goede uitkomst maar ik merkte gister aan zn kleding dat ie nog meer gegroeit is dus hou mn hart vast...
    ik ben van plan om tot 6 maanden door te gaan. van mij hoeft ie in ieder geval even de komende maanden niet meer te groeien maar goed heb er weinig over te zeggen
    alleen zoals het nu gaat vind ik echt niet leuk meer. dacht dat het door spruw kwam dus het gaat ondertussen al 3 weken zo.. word door dit nog meer gestresst, kan ik er echt niet bij hebben nu. merk aan mezelf dat ik een beetje op aan het raken ben door alles van de laatste tijd

ik ga over een half uurtje naar de apotheek toe lopen, ben echt benieuwd! hoop echt dat het werkt :D!!

17. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou ik ga nu pas weg dus beetje laat maare die kleine wil ook nu ineens weer vaker drinken. elke 3 uur. dat doet ie al paar weekies niet meer, normaal 6 voedingen per dag. ik zit nu al op 5 dus het zullen er hoe dan ook meer zijn. toevallig?

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat kan soweiso nogal eens verschillen hoor. Mijn dochter heeft een tijdje op 5 voedingen gezeten toen ze een week of 10 was denk ik. Daarna een hele tijd op 8 tot soms 12. En nu weer op 4. Het wisselt hier sowieso heel erg. Denk niet dat dat echt wat met elkaar te maken heeft.

19. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    @Silly88
    Het kan ook zijn dat je zoontje je zorgen en onrust aanvoelt. Baby's zijn erg gevoelig voor de stemming van hun moeder. Ik zie een kleine baby altijd als verlengstuk van jezelf. Eva werd ook onrustig rond die leeftijd, dit had mede de oorzaak dat ik in de stress schoot met het zicht om weer te beginnen met werken.

20. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    we zullen het dalijk zien. ik heb nu die neusspray. 1x per dag gebruiken 2-5 min van tevoren staat er op
    ben benieuwd..

Deel Deze Pagina