IK heb een vraag? wat moet ik nou doen, mijn kleine van 9 maanden krijgt na slaapje om half 4 warm eten , gaat dan om 5 uur weer uurtje slapen, moppert beetje maar gaat goed, dan als ze er om 6 uur uit komt dan krijgt ze nog een potje fruit. daarna eerst goed uit Buiken in stoeltje, niet te wild met haar doen, dan spelen, kruipen op de vloer en om half 8 naar bed, pyama aan, boekje lezen, in bed liedje en dan kusje weg, dan gaat ze meestal een uurtje slapen en dan lijkt het of ze wakker schrikt, huilt overstuur en gilt echt, anders dan huilen bij aandacht, na 2 min of soms zelfs korter moet ze hoesten bij het huilen en dan rennen wij al naar boven , rustig binnen komen, troosten , rustig uit de slaapzak op de arm en dan wammes komt het laatste potje er uit. Alles uit in de wasmand, zij snel wassen, schone pyama en dan in bed en slaapt ze als een roos. We geven haar om elf uur een flesje ook al komt ze daar niet zelf voor, maar als we dit gaven voordat ze ging slapen dan spuugde ze dat uit en dat vond ik zo zonde van de gekolfde borst voeding. Maar goed, dit gebeurt ongeveer om de dag en ik weet niet hoe het kan en hoe we het kunnen voorkomen. we doen al expres het warm eten vroeg op de dag maar maakt niet uit wat ze krijgt een anderhalf uur voor het slapen maar de helft van de tijd spuugt ze het uit. help tips gaarne? hoe lossen we dit op? en hoe kan het? ze krijgt verder nog 500cc borstvoeding/ opvolgmelk over de dag verspreid en om 10 uur sap en boterham liefs Anne
Hallo Anne, Ik begrijp ook niet goed waardoor je kindje zo spuugt. Heeft ze hier overdag helemaal geen last van? Heb je al eens geprobeerd om het potje fruit achterwege te laten na het slaapje? Groeten Eveline
Hoi hoi dank voor je reactie. feit wil dat we al van alles geschoven hebben met voeding. nu is het 6.00 papfles bv 200 10.00 boterham met beetje fruitprut erop 11.30 150 bv slapen tot 14.00 14.15 koekje sap 15.30 potje warm 200gr 16.30 slapen tot 17.30 17.30 fruithap 19.00 slapen 19.30 stil 20.00/20.30 spugen 23.00 fles 150 bv met rijstebloem we gaven haar ook eerder smorgens fruit en na slaapje van half 5 warm maar dan ging ze kort daarop naar bed om 7uur en moest dan ook spugen. en het smiddags warme hap bevalt ons wel dat hadden we ook express gedaan omdat dat anders zo laat op de dag zo zwaar op de maag ligt. En omdat ze van een broodkorst smorgens overging op een hele boterham, dus ben ik gaan schuiven. maar is het echt zo veel dan? boterham en fles, warm eten en fruit? die laatste fles om elf krijgt ze omdat als ze spuugt ze anders om 2 of 3 uur snacht komt. ze heeft dan echt honger, dan heeft ze eigenlijk vanaf vier uur niks meer gegeten. veel ouders geven toch ongeveer hetzelfde over een dag verspreid, zo veel verschilt het toch niet? waar zit het hem dan in? ik snap het niet meer. tis misschien wat kort op elkaar dat warme eten en dat fruit. kunnen je nog eens kijken? vandaag gebeurde het al tijdens het fruit voeren, het leek of ze echt hongerig was, al jammeren op aankleed kussen, wilde niet op de grond, toen in stoeltje en slap om en dan weet ze het al, mond open en happen, maar halverwege gutste het er gewoon weer uit. Viel om 19.00 uur moeizaam in slaap, mijn man zei nog om 20.30 toen ze weer huilde: "ze zou toch geen honger hebben he" En om 22.00 uur weer huilen, toen fles gegeven 200 opvolgmelk dronk ze helemaal op. Ik weet het niet meer lees graag je antwoord groeten Anne
Hallo Anne, De hoeveelheid valt wel mee, wel vreemd dat het met het fruit mis gaat. Gaat het bij alle soorten fruit mis? Je zou bijna denken dat je kindje misschien niet goed reageert op bepaalde fruitsoorten. Heb je destijds alle smaken apart geitroduceerd bij je kindje? Heb je destijds misschien gemerkt dat je dochtertje op bepaalde soorten minder goed reageerde dan op andere soorten? Groeten Eveline