Niet. Oefenen was bij ons gelijk "aan de bak" Zoon 23 mnd, in 10 dagen volledig zindelijk Dochter 24 mnd, in 3 dagen plaszindelijk (en poep in de luier op verzoek)
Mijn dochter is nog te jong, maar op het kdv waar ik werkte begonnen ze met de 2 jarigen op het potje.
Hier begonnen , ze is nu 16 maanden maar niet echt echt begonnen zegmaar, gewoon af en toe erop zetten om kennis te maken. ze is nu al zo ver dat als je zegt : mama gaat even plassen dat ze haar eigen potje al pakt.
Beer word in Juni 2, en we hebben vorige week een potje gekocht, omdat hij de wc leuk blijft vinden, en er zelf ook steeds op wil zitten. Hij zegt dan psssss, en zegt klaar! haha Dus t potje staat hier in de woonkamer, en soms gaat hij er mee spelen of gaat hij pssss doen, met zn luier aan. Soms nemen we t potje mee onder de douche, omdat Beer ALTIJD moet plassen als zn luier van zn kont gaat in de douche. Tot nu toe heeft ie nog niet op t potje geplast, maar de introductie is begonnen.
Wij willen er over een maandje ofzo mee beginnen...dan is hij 15 maanden bijna. Dan staat en loopt hij stevig grnoeg om erop te gaan zitten en weer op te kunnen staan. Gewoon om er kennis mee te maken
Bedankt voor de reacties. Ik zit er al even aan te denken om er ook mee te beginnen, gewoon voor de fun en om hem kennis te laten maken. Was benieuwd naar de leeftijden en als ik het zo lees is het een mooie tijd om te beginnen
We hebben hem er 1 keer opgezet toen we bij mn ouders waren en hij net begon te werken en het lukte vanaf de eerste keer (ouders hadden een potje van mn nicht gekregen en dus al staan) Dus hier ook een potje aangeschaft en heb hem er 2 keer opgezet en heeft hij er bumba opgekeken maar niks gedaan
Ik wil er deze zomer ook mee beginnen met onze dochter. Vraag me alleen af hoe je ermee begint. Gewoon erop zetten als ze heeft geplast of..?
Als Siem kan lopen gaan we van de zomer gewoon proberen. We zien het wel... Als het niet is volgend jaar zomer echt actief aan de gang
Ik wil hem eerst een paar keer op het potje zetten. Meer het idee dat hij weet dat hij op dat rare bakje kan zitten . Dan wil ik hem eigenlijk even in zijn blote kont laten rond lopen en als ik denk dat hij moet plassen hem op het potje zetten. Bij een jongen zie je makkelijker dat ze moeten plassen dan bij een meisje denk ik
Denk dat ik hier rond juli/augustus ga beginnen. Als ze dus ongeveer 15/16 maanden is. Mits ze dan goed kan lopen.
Gewoon erop zetten na een luierpoetsbeurt (poep) of net voordat ze een schone luier (plas) krijgt of voor het in bad gaan. Op die manier begin je en dat kun je uitbreiden als je kindje het snapt. Hier met 1 jaar begon -> zindelijk bij 26 mnd met nr 2 begonnen met 17/18 mnd en met 23 mnd zindelijk.
Net voor de 2.5jaar begonnen met luier uit en in 1 week dag en nacht zindelijk. Potje hadden wij wel staan maar daar had onze dochter geen interesse in. Mijn man had geen zin om een luier om te doen lag boven en zo zijn wij begonnen nooit verwacht dat het zo makkelijk zou gaan.
Wij zijn hier net een week begonnen, de dame is 15 maanden. Heeft er twee keer op geplast, met geluk zeg maar. Er is nog geen klik of zo. Ik ben begonnen met haar er na het ontbijt op te zetten. Nu gaat ze elke keer na het eten. En ook als ik haar na het slapen uit bed haal als ik merk dat ze nog niet geplast heeft. Ik ga er naast zitten en dan lezen we een boekje, spelen met de puzzel, of ze eet iets lekkers (doosje rozijnen of zo).
Wat vroeg allemaal, ik zat ook te denken om deze zomer te beginnen, dochter is nu net 1 jaar, maar kreeg veel reacties dat anderhalf nog veel te vroeg zou zijn, en ik beter kan wachten tot na 2e verjaardag. Maar nu ik dit weer lees, begin ik weer te twijfelen....
Ieder zijn ding toch? Mijn schoonzus verklaar me voor gek. Maar ik haar ook. Bij haar oudste is ze pas met 3,5 begonnen en de jongste nu 2,5 wil ze nog niet aan beginnen... Ik ga vd zomer gewoon kijken wat Siem wil en doet, geen moet... Lukt het dan prima zo niet dan niet