Dreumes geen fles, maar 's nachts veel wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Peetj, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Jens is 17 maanden geweest, sinds een dag of 4 wil hij voor het slapen geen drinken meer. Hij kreeg voorheen om 19uur een flesje warme halfvolle melk, maar hij weigerd nu. Warm of koud, uit fles, beker, tuitbeker, niets gaat erin.
    Geen probleem, kleine jongens worden groot. Maar nu is hij 's nachts elke keer wakker. Hem dan wat drinken geven helpt niet.
    Ik weet dat het nog een nasleep van de sprong kan zijn, overdag is hij gelukkig erg vrolijk en gezellig, alleen papa niet, want die gaat er 's nachtd steeds uit.

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    oef, vermoeiend!! kan hij ook geen last van tandjes of ergens anders last van hebben? en als je hem voor het slapen nog en stuk fruit of yoghurt ofzo geeft? dat vult ook,kan ie in ieder geval niet van de honger wakker worden!

3. Zonnetje1981

Zonnetje1981 Actief lid

19 mei 2011
    278
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon heeft dat ook gehad. Het bleek dat (na bijna 3 weken klooien) dat hij bang was in het donker. Een nachtlampje was hier de oplossing.

4. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Niet dat ik kan zien. En hij krijgt elke dag nog chamodent druppels.

5. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Bedankt voor de tip!

6. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    T is weer huilen met de pet op.. We krijgen er zelfs ruzie om.
    Winterslaapzak aangedaan (misschien koud?), pyjamapapje gehaald (moest ie niet), naar bed gedaan.
    Tot 2 uur misschien 1 keer wakker geweest en toen begon t..

7. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Ganglicht aangelaten trouwens, helpt ook niet

8. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeft ie misschien net iets nieuws geleerd? Die van ons wil dat dan snachts graag oefenen. Vorige week op de bank klimmen. We kunnen dan wel uren proberen hem met flesjes en schone luiers weer op bed te leggen, maar het "makkelijkst" is om gewoon naar beneden te gaan en hem een half uurtje bezig te laten. Vorige week dus midden in de macht 20 minuten lang bank op, bank af, bank op, bank af enz. Vervolgens gaat ie prinsheerlijk weer slapen.
    Het is vast niet goed om snachts te laten spelen en alles, maar voor ons werkt het het snelst en het duurt vaak 1 tot 3 nachten.

Ik hoop voor je dat het snel over gaat, succes!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou er zeker geen heel circus van maken want op die leeftijd hebben ze heel snel door hoe gezellig dat is midden in de nacht. En neem het eens over van je man want ik zou ook chagrijnig worden als ik er elke keer uit moest terwijl de ander kan blijven liggen ;). Als hij begint te piepen, in het donker naartoe gaan, fluisterend zeggen dat het nacht is en dat hij moet gaan slapen, knuffel geven, slaapliedje zingen en weer weggaan. Natuurlijk wordt hij dan boos, dat is logisch, even vijf of tien minuten laten begaan, dan weer terug, zelfde verhaal en zo volhouden. Ik heb met de oudste ook van alles geprobeerd maar dit was (en is, bij de jongste) het enige wat snel en goed werkt.

10. Peetj

Peetj Bekend lid

28 mei 2013
    753
    0
    0
    Het probleem is, dat mijn man normaal bij het minste geringste er naartoe gaat.. Daar komen meestal de discussies van.
    Hij heeft niet door dat J.ens moet leren dat we niet alla minute komen en dat hij zich zelf moet leren troosten.
    Maar vannacht ging het dus zo, laten huilen, er naartoe gaan, goedleggen en toedekken, speen erin en weg. Soms is ie dan stil, valt meteen weer in slaap, om een half uur later weer opnieuw te beginnen.

Na m'n laatste bericht heb ik het nog geprobeerd met melk, maar dat werd uit m'n handen geslagen. Toen heb ik zijn cd spelertje met Bumba aangezet heel zachtjes. En volgens mij is ie niet meer wakker geweest.

En waarom ml vaker eruit gaat? Ik hoor m gewoonweg niet! Kan er niets aan doen :(

Deel Deze Pagina