Brabbelen 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elin78, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mijn zoontje van 4 maanden sliep 's nachts slecht en huilde steeds als hij wakker werd. Nu heb ik wat tips opgevolgd uit het boek Lekker slapen zonder huilen. Bijvoorbeeld dat je het bedje gezellig moet maken en een knuffeltje kan geven. Nu huilt mijn zoontje niet meer, maar wordt wel een keer of 4 wakker 's nachts en gaat dan gezellig zitten brabbelen tegen zijn knuffel, soms wel een half uur lang. Vaak moeten we dan zijn speentje geven om hem weer in slaap te krijgen, want hij is dan echt klaar wakker.
    Op zich fijn dat hij niet meer huilt en zich zo prettig voelt, maar ik heb het idee dat zijn bedje nu een beetje te gezellig is geworden. Nu worden we natuurlijk ook 4x per nacht wakker. Wil niet klagen hoor, want ben blij dat hij niet meer krijst, maar dit is ook niet echt de bedoelig.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom word je wakker van het gebrabbel? Ligt je zoontje nog op jullie kamer? Ik heb mezelf aangeleerd om niet wakker te worden van het gebrabbel. Mijn zoontje wordt ook wel eens 's nachts wakker (misschien één keer) maar vooral 's ochtends vindt hij het heel leuk in bed maar dan hoef ik er nog niet uit.
    Ik denk dat als je jezelf kan conditioneren dat je niet wakker wordt dat dan eigenlijk het probleem wel verholpen is....

3. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Ook onze dochter wordt 's nachts wel 1 of 2 keer wakker en ligt dan lekker te kletsen. Net als Zwaantje gaan we niet naar haar toe, maar laten haar gewoon haar gang gaan. Ze valt vanzelf wel weer in slaap. En 's ochtends ligt ze ook vaak nog een half uur te brabbelen. Ik word er ook niet meer wakker van, alleen als ze echt begint te huilen.

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik word dus wel wakker, slaap nog steeds erg licht. Hij slaapt wel op zijn eigen kamertje, maar hoor elk zuchtje.
    Het is niet echt een probleem, want het is wel schattig, maar goed slapen is ook weleens lekker!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Misschien helpt het je te realiseren dat juist wakkeer worden van geluid heel raar is... Geluid is een goed teken! Probeer het maar eens... Als je wakker wordt van een geluidje (brabbeltje) gelijk denk "Fijn, hij speelt" en dan weer gelijk je ogen dicht doen en verder proberen te slapen. Bij mij duurde het even maar na een tijdje bleek dat ik niet altijd meer wakker werd

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier voert onze zoon complete gesprekken 's nachts.
    Dat gaat van een ferm ' Nee, stoute papa ' (ik lig dan in een deuk) tot het zingen van liedjes.
    Ik vind het wel vertederend, maar ga niet naar hem toe.
    Ik word er wel wakker van, maar val , net als Zwaantje72, alweer snel in slaap.

7. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    Onze jongste heeft ook hele verhalen 's nachts. Trekt zelfs aan z'n muziekdingetje dat aan het bed hangt en brabbelt heerlijk mee. Ik ga er dus niet naar toe. Uiteindelijk valt ie weer in slaap. Ik kan er wel heel erg van genieten. Vind het super schattig en val met een glimlach op mijn gezicht weer in slaap.

Deel Deze Pagina