haj meiden nou de titel zegt het al demy wordt dus snachts echt gillend wakker en is niet meer stil te krijgen heb van alles all geprobeerd. eerst was het naar bed gaan een probleem (verlatingsangst) nu gaat dit goed door middel van de 10 min regel en nu begint mevrouw dus snachts.. ze wordt pas stil als ze helemaaldicht tegen me aan mag liggen in ONS bed zodat ik dus niet meer slaap.. en mevr alle ruimte tot zich neemt dit is nu al bijna 2 wkn aan de gang en begint nu zijn tol te eisen van mij maar ook van mijn vriend die valt overdag gewoon in slaap omdat hij niet meer kan. Wat moet ik hier nu mee? heeft iemand de gouden tip is het toch een fase? demy is nu iets meer dan een jaar..
Rond deze leeftijd kunnen ze last krijgen van "night-terrors". Hele erge nachtmerries zeg maar. Veel kindjes worden dan gillend en volledig overstuur wakker. Vandaar dat ze dan bij jou in bedje wil blijven liggen. Misschien is het ook iets anders, maar dit klinkt wel erg logisch. Ik zou er nog even op googelen, ik weet er niet alles van.
ik denk dat dat fases zijn waarin ze veel dromen. amy heft het ook regelmatig. gelukkig gaat ze wel weer lief slapen als ik haar terug leg. om een uur later wer wakker te worden. maar 2 weken is wel al een lange fase moet ik zeggen.
klinkt helemaal als dromen. Onze oudste heeft het ook vrij erg gehad. Gillen, met open ogen, maar toch hadden we het idee dat hij niet wakker was, en niet stil kunnen krijgen. Soms hadden we geluk en was hij met tien minuten weer in slaap, maar soms duurde het ook wel eens een uur. Gelukkig had hij het niet elke nacht, maar zeker wel 3 keer per week. Ik trooste hem, tot hij wakker werd. Maar ik nam hem nooit mee naar onze slaapkamer. Op het CB raadden ze me aan om hem in bad te doen als hij niet kalmeerde, en dat hebben we een paar keer gedaan, maar je word er niet echt vrolijk van als je met een slaperige kop je kind in bad deed midden in de nacht. Maar het hielp wel! Hij heeft er ongeveer tot twee jaar last van gehad en het begon met tien maand. Jesse heeft het nu ook, maar gelukkig in lichte mate. 1 of 2 keer per week, en vaak rond half één 's nachts. Ook hem nemen we niet bij ons in bed. Ik wacht in zijn kamertje tot hij weer rustig is. Vaak helpt het wel als ik hem afleidt met knuffels, of de hondjes die op zijn behang staan, of een ander speeltje waar hij normaliter nooit mee speelt.
Help, duurde het tot het tweede jaar? Ik lees even mee, we hebben precies hetzelfde probleem met onze knul van 16 maanden. Niet stil te krijgen en ook niet in eigen bedje willen liggen. De laatste paar keer hielp het om een tuitbeker water mee te geven in bed of één keer een flesje melk. Maar daar ben ik eigenlijk niet voor, vanwege tandbederf. Dus alle tips nog steeds welkom! groetjes, Natasja2
Mijn dochtertje heeft dat ook. Ik heb de "strijd"opgegeven en heb een bed naast mijn bed geplaatst. Ik ga er van uit dat het een fase is en als die voorbij is, ga ik haar weer leren om in haar eigen kamer ter slapen.
het zit hem echt in de leeftijd hoor, en dat ze inderdaad eng dromen. Ik heb er ook van alles mee geprobeerd, en het enige wat helpt is een lekker flesje! En die krijgt ze nu ook als ze wakker word en echt huilt. En nu doen we de tandjes gewoon nog een keer extra poetsen Ik had voordat de oudste geboren werd ook allemaal regeltjes waar ik mezelf aan wilde houden, maar intussen zijn er al veel regeltjes filink versoepeld of zelfs verdwenen Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt, en is dit niet wat het cb voorschrijft.....jammer dan, zij hoeven snachts hun bed niet uit. Jij wel jij zit er mee....dus lekker naast je laten slapen, het komt uiteindelijk best goed!
bedankt meid, ik heb 3 nachten goed geslapen en afgelopen nacht ging het weer mis ben er wel 4x uit geweest. pfff het sloopt je gewoon ze wordt nu echt vaak tussendoor wakker ook als ze nog maar net slaapt ze gaat om 7 uur naar bed en ze stond net om 8 uur al weer overeind ik heb gezegd dat het avond was en dat ze moest gaan slapen want de kindjes slapen ook en toen ging ze weer liggen en na wat gemopper is ze weer in slaap gevallen hoop dat ze vannach wel door slaapt iemand anders nog tips?
Dat zeg ik ook altijd. Het is nu midden in de nacht en dan moeten kleine jongetjes slapen. Mijn zoontje wordt soms ook gillend wakker 's nachts. Ik neem hem (bijna) nooit bij ons in bed. Meestal geef ik hem zijn speentje en doekje en zet ik het muziekje aan en dan geef ik hem een kusje en dan zeg ik weltrusten nou gaan we allemaal slapen en dan ga ik weg. Soms is het dan wel even huilen en moet ik nog een keer terug maar meestal werkt het prima.
Een aantal weken geleden, ook zo rond de 10 maanden, heeft mijn dochtertje dit dus ook gehad. Opeens, midden in de nacht, PANISCH! ZO bang dat ze verstijfde van angst, gillen, schreeuwen, krijsen! En niet meer te troosten... Ze had vooral angst jegens de stoel op haar kamer. Dat was gewoon niet meer te doen. Uiteindelijk hebben we de stoel uit haar kamer gehaald, maar ook toen hij hier in de kamer stond bleef ze er panisch benauwd voor. We hebben het ding, dat ik graag had willen houden whahaha.. uiteindelijk maar laten ophalen door de rd4. We hebben haar bed verplaatst, ik heb overdag de kamer laten luchten met de ramen wagenwijd open en ik heb bergkristallen neergelegd. En toen van het ene op het andere moment was het over. Toen ze eenmaal gewend was aan de verandering heb ik wat gezellige tapijtjes neergelegd en wat nieuwe leuke spulletjes gehaald zodat de sfeer in het kamertje over het algemeen wat beter werd. Nergens meer last van. Het heeft ongeveer 1,5 week geduurd voordat ik de dingen ging veranderen in haar kamer..
Evy heeft daar op dit moment ook last van. Ik parkeer ze bij ons in bed en soms als ze slaapt leg ik haar terug in haar eigen bedje. Zal wel weer een fase zijn.