's nachts kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door meedje, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meedje

meedje Niet meer actief

Hallo Annemarie,
    Ben ik weer met een vraag. Ik ben bijna 2 weken fulltime aan het kolven. Mijn productie is ongeveer 1100cc per 24u. Momenteel kolf ik dit in 5 keer.
    Nu kolf ik 's nachts ook na de nachtvoeding(rond 4.00) Maar zou die eigenlijk wel willen verschuiven om na de fles gelijk verder te kunnen slapen. Nu is mij verteld dat juist 's nachts de prolactine aangemaakt/gestimuleerd wordt. Dus dan zou het beter zijn voor mijn productie om die keer 's nachts wel te kolven?
    Wanneer ik denk dat T. een regeldag heeft(hebben ze dat met bv uit de fles?) of meer gaat drinken, dan moet ik weer vaker gaan kolven om de productie omhoog te krijgen?

Klopt het ook dat baby's die bv uit de fles krijgen heel onregelmatig drinken? De ene keer 80cc en de keer erna 200?

Alvast weer bedankt!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Je productie is perfect: je kan dit best proberen dus om wat te verschuiven bijvoorbeeld 7-11-15-19-23 of zoiets.
    1100 ml is ook neem ik aan meer dan voldoende om te voorzien in haar behoeftes toch?

BV op vraag inderdaad ook in de fles (zou bij kunstvoeding eigenlijk ook beter zijn), alleen kan het wel zijn dat ze nog zuigbehoefte heeft en nu dus ook slikt en de melk wegdrinkt zonder dat ze honger heeft. Kijk eens naar haar drinktechniek.

Welke fles gebruik je?

Wil je nog naar live voeden of heb je dat afgerond?

groet,

Annemarie

3. meedje

meedje Niet meer actief

Hoi Annemarie,
    Dank je voor je snelle reactie,
    T. drinkt tussen de 720 en 810cc per dag, dus 1100cc is inderdaad genoeg. Kan nu mooi een voorraadje aanleggen, des te langer krijgt hij bv:D

Ik gebruik de difrax s fles. De Tommy tippee hebben we hiervoor gebruikt, maar hij kreeg hiervan enorme krampjes omdat hij erg veel lucht mee naar binnen kreeg.(ook daar het aanhappen niet goed) Vandaar overgestapt op een fles met een smalle hals.

Af en toe leg ik hem nog aan, voor het gevoel. Dit lukt alleen als ik niet te volle borsten heb. Dus tot maximaal 2 a 3 uur na het kolven. Dan kan hij goed aanhappen en schiet het niet heel hard toe. Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik nog live wil voeden. Aan de ene kan wel makkelijker, maar ben bang voor een strijd. Ben gewoon heel blij met hoe het nu gaat. Dus af en toe aanleggen en misschien dat we het uit kunnen bouwen.

Zou ik dan gewoon een fles moeten maken van bijvoorbeeld 150(hij weegt 5 kilo) en hem dan niet meer geven? Waar moet ik op letten bij de drinktechniek?

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    150 ml lijkt mij inderdaad prima. (5x 150: 750 per dag, over voedingen verdeeld) Bij de drinktechniek kan je letten op actief zuigen. Ligt hij en slikt hij (dus sabbelen en slikken ipv zuigen) dan zal de voeding waarschijnlijk afgerond zijn.
    Is bij de fles wel echt moeilijker te zien.

Deel Deze Pagina