s nachts krampen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door saskie, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saskie

saskie Lid

11 jun 2007
    52
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Mijn zoontje (nu 14 weken) kampt s nachts vanaf 3 uur met krampen. De laatste fles krijgt hij rond 22.00. De krampen duren tot rond 5 uur en om 6 uur krijgt hij weer een fles.
    Hij heeft geen honger s nachts maar ligt te kreperen van de kramp. Hij krijgt afgekolfde borstvoeding (600 cc) en hypoallergene kunstvoeding(200cc). We hebben alles al geprobeerd...de laatste fles alleen kunst, alleen borst, gemengd. Hij krijgt cinababy, maar tot nu toe geen resultaat. Sinds een maand krijgt hij s nachts geen voeding maar doorslapen zit er nog steeds niet in.
    Wie heeft tips:(?

2. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
  3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    weet je zeker dat het wel krampen zijn?
    Het lijkt me sowieso vreemd dat hij ze ca 5 uur na zn laatste voeding krijgt (is mijns insziens bij krampen toch veel eerder?) en waarom dan 's nachts en niet ook overdag?
    Heb je al eens geprobeerd hem gewoon wat voeding te geven? Misschien heeft hij toch honger?
    Of als je hoopt dat hij doorslaapt de laatste voeding iets ophogen?

4. saskie

saskie Lid

11 jun 2007
    52
    0
    0
    Ja, ik dacht ook dat kramp alleen direct na de voeding voorkwam maar alles wijst erop dat het toch krampen zijn.
    Hij laat windjes en tilt zijn benen op en gaat dan van links naar rechts en maakt kreunende geluiden.
    Hij krijgt om 22.00 200c en is dan helemaal voldaan en slaperig.
    Als hij echt honger heeft en hij krijgt niet/of niet snel genoeg dan gaat hij huilen.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien toch kramp van de honger? Ik noem maar wat geks hoor, maar heb het zlef ook. Als ik hongerig ben en niks eet krijg ik ook kramp en een opgeblazen gevoel...
    Misschien kun je de voedingen op de dag ophogen naar allemaal 200 zodat hij beter verzadigd de nacht in gaat?
    Mijn ervaring is dat het doorslapen niet zo zeer met de laatste fles te maken heeft als wel met zn intake over de hele dag.
    Of misschien toch even een (half ) flesje geven 's nachts? Heb je dat al geprobeerd? Kijken of hij daarna wel rustig is? Of een speen erin? Lijkt me voor jezelf ook dodelijk vermoeiend elke nacht met een kindje wat wel 1/2 uur huilt!

Deel Deze Pagina