Sinds mijn dochter uit de Puckababy vandaan is wil ze alleen nog maar op haar zij slapen. Zodra ze op haar rug rolt is het huilen huilen huilen. Hierdoor moeten wij er 's nachts echt 15 tot 20 keer (niet overdreven!) uit om haar weer goed te liggen. Je snapt: hier word ik absoluut niet vrolijk van en nu na een week word ik er zelfs behoorlijk wanhopig van. Ik heb nog een zoontje die zijn slaap hard nodig heeft en nu dus ook vaak wakker wordt van zijn zus. Heeft iemand misschien tips voor deze wanhopige mama?
Ze rolt terug op haar rug, terwijl ze op haar zij wil slapen? Handdoek oprollen en achter haar leggen, eventueel in een 'hoefijzer-vorm' zodat ze niet ook op de buik kan rollen.
Heb je geen safety sleep dingen om haar veilig op de zij te kunnen laten slapen? Even geen idee hoe die heten, maar er is hier vast wel iemand die het wel weet
Nee dan zijn ze al te beweeglijk volgens mij, maar waarom laat je d'r gewoon niet op d'r zij liggen? Kan ze rollen? Mijn dochter slaapt ook graag op d'r zij en af en toe vind ik d'r op d'r buik. Blijkbaar vind ze dat prettig. Misschien is anders toch de safetysleep wel wat voor je.
Ik laat haar ook op haar zij liggen maar op een gegeven moment valt ze terug op haar rug en dan begint ze te huilen net zolang totdat ik haar weer op haar zij lig en dan slaapt ze weer verder. En dit zo'n 15 a 20 keer per nacht. En dat begint me nu aardig op te breken moet ik zeggen. Vooral omdat ze ook alweer rond 6.00-6.15 uur klaarwakker is.
zo'n zijligger hoef je niet meer aan te schaffen, daar is ze al veel te groot en te sterk voor, m.a.w ook daarin zal ze zich gewoon om draaien. Ik zou dus gewoon eens een handdoekrol proberen. Groetjes Anita
Dank voor jullie reacties. Ik heb vanmorgen al een handdoekrol achter haar neergelegd en ze slaapt nu al bijna 2 uur onafgebroken. Komt ook bijna nooit voor overdag. Nu de nachten nog ... Ik laat morgen wel even weten hoe het gegaan is.