's nachts krampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door limmeke, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hallo

mijn dochter van ruim 6 maanden is overgestapt op Friso comfort 2 een week geleden.
    ze krijgt 4 flessen van 180/6 en groentehap savonds. Fruit niet omdat ze daar meer van ging spugen.
    Overdag heb ik te maken met een redelijk opgewekte baby en alles gaat goed.
    om 2000 uur krijgt ze de laatste voeding en gaat naar bed.. en dan begint de ellende.
    om 0:00 uur wordt ze wakker met krampen.. huilen huilen huilen en dat gaat gepaard met windjes.. en dit gaat de hele nacht door.. al een hele week. Ik loop inmiddels op tandvlees en weet niet meer wat ik moet doen.
    Bij Friso zeggen ze dat ze moet wennen aan de overstap van melk naar opvolgmelk, maar hoe lang moet een baby wennen?
    En als ze moet wennen, waarom heeft ze overdag dan zo goed als geen last?
    Ik ben in elk geval radeloos en zie gewoon op tegen het eerste kikje/geluidje dat ze maakt 's nachts.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

De darmen ven een kindje hebben vaak wel 2 weken nodig om te wennen aan een verandering in de voeding. Wanneer kindjes klachten blijven houden, kan het geen kwaad om tijdelijk terug te gaan op de zuigelingenmelk, en na 2 weken voorzichtig aan de zuigelingenmelk te gaan mengen met de opvolgmelk. Daarnaast is het belangrijk om de voeding op te lossen in water dat net van de kook af is, zo heet mogelijk, dat bepaalt de werking van de voeding.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina