`s nachts krijsen (1,5 jaar oud)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juniper, 18 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hoi dames,
    hopelijk hebben jullie weer wat adviezen voor me. Onze dochter is nooit een goede slaper geweest, altijd vaak wakker `s nachts, maar de laatste maanden ging het wat beter. Tot een paar weken terug, nu is ze iedere nacht vaak wakker. Soms valt ze zelf weer in slaap (hier is de regel dat we pas na 5 minuten gaan kijken, tenzij ze echt heel hard huilt). Maar zeker 2 à 3x per nacht zet ze het op een krijsen dat mensen volgens mij kilometers verderop kunnen horen. We hebben alles geprobeerd om haar weer aan het slapen te krijgen (paracetamol, misschien heeft ze pijn - extra flesje - knuffelen - streng zijn - schone pamper - slaapzakje aan/uit - nieuwe dekentjes - muziekje aan enz), maar niks helpt. En het is iedere nacht raak! Overdag is er niks aan de hand, vrolijk, lief meisje.
    Kan het zijn dat ze bang is? Of heeft iemand een ander idee? Heeft iemand dit ook gehad en wat heb je gedaan? Ze krijgt overigens geen tandje en is niet ziek.

Adviezen zeer welkom, we zijn zo moe.....

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wilde dat ik DE tip voor je had, maar helaas.... wij hebben nual weken dat ons zoontje vroeg wakker wordt (5,6 uur) en dan heel hard gaat krijsen. Hier bleek het honger te zijn en na een klein aangelengd flesje gaat hij weer slapen. Ook hebben we 2 dagen geleden een aantal van die nachten gehad zoals jij beschrijft. Inderdaad ook vanalles gedaan: getemperatuurt, p'mol voor de zekerheid, consequent zijn, rechtleggen, laten huilen, speentje geven etc maar 1,5 uur later gewoon het zelfde riedeltje.
    Hier is het gelukkig na 2 nachten over gegaan.
    Misschien toch een sprongje oid? Soms weet je het gewoon niet en ondertussen hopen dat t snel overgaat!

3. hironobesh

hironobesh Bekend lid

14 jul 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Hallo,

Mijn dochter had dit ook rond deze leeftijd.
    Het kan zijn dat je dochtertje aan het dromen is.
    Soms kunnen ze zó erg dromen dat het lijkt alsof ze wakker zijn, maar ze slapen dan gewoon.
    Wat hier erg heeft geholpen is een dromen vanger boven haar bedje hangen.
    (misschien moet je er in geloven, maar raar maar waar sinds dien gaat het véél beter)
    Ze is nu 2.5 jaar.

Deel Deze Pagina