Wie heeft er nog leuke ideeën om tijdens de koude /natte dagen toch de dag door te komen. (Uk is 2.5 ) Al 2 weken dat we met kerst bezig zijn,met zoutdeeg figuurtjes maken en vervolgens schilderen, koekjes gebakken, verder wanneer het toch droog is een stuk wandelen. Zo af en toe maken we een tent van stoelen en dekens. Aangezien de peuterspeelzaal vakantie heeft moet ik toch meer dingen verzinnen. Zelf spelen is kan wel maar niet een hele ochtend of middag. Het gaat echt om activiteiten die je thuis kan doen.
Knutselen (ideeën op pinterest!) Tekenen Stickers plakken Stempelen Verven Kleien Puzzelen Verstoppertje (net nijntje) Boekjes samen lezen Iets bakken / meehelpen met koken Verkleden Binnen picknicken Meehelpen met het huishouden Nagels lakken samen Verder ga ik op regenachtige dagen af en toe naar een binnenspeeltuin, bezoekje aan opa en oma, langs de bieb, museum, zwemmen etc.
Dl heeft puzzels gekregen en een Haba knikkerbaan die ze zelf moet opbouwen. Verder gaan we naar de bieb om regelmatig nieuwe boekjes te halen en tekent/verft ze veel.
ZL speelt makkelijk zelf. Verder mag hij helpen met klusjes in huis. Mee lopen met hond uitlaten (dat gaat door weer en wind). In de regen plassen stampen ook erg leuk en je hebt gegarandeerd een moe en rozig kind als deze lekker nat geregend is. Samen spelen met auto's, blokken bouwen, duplo bouwen, hij fietst zelf graag rondjes door het huis en dolt met de hond veel. Denk dat dat mijn voordeel is, ZL en onze herder spelen veel samen.
We zijn echte fan van lego dus duplo bouwen we ook veel. Grote bouwwerken maken en dan beide compromissen sluiten om uiteindelijk een mooi bouwwerk te hebben. Boekjes lezen we ook veel, uk zit in de puzzel fase en maakt nu grote puzzels (36stukjes) ook leuk om samen te doen. Verkleden en binnen picknicken is ook een goed idee om deze vakantie gelijk uit te voeren.
Picknicken Koekjes bakken Filmpje kijken op de bank onder een dekentje met wat lekkers te eten Speelmais Huishoudelijke klusje (bijv. Deur afnemen met een vochtig doekje of meehelpen met het beddengoed afhalen)
Vandaag was picknicken een groot succes, lekker een tosti gemaakt, appeltje gesneden en wat soepstengeltjes. Hij vond het echt gezellig. De klei is vandaag ook weer op tafel gekomen en we hebben samen puzzels gemaakt.smorgens een boodschap waar hij mocht scannen en het boodschappenlijstje oplezen (ik teken de boodschappen) Omdat we veel tijd hadden vandaag hebben we ook nog een appelcake gemaakt en wat we natuurlijk moesten proeven. Samen staan we welvaker in de keuken en helpt goed mee. Wat hij weer naspeelt in zijn keukentje.
Het geeft een beetje rommel, maar een bak met (ongekookte) macaroni/rijst, wat bekertjes en een lepel. Of lekker aan tafel (of evt in bad) spelen met scheerschuim. De meeste jonge kinderen vinden dit erg leuk....
Scheerschuim is niet handig vior zijn gevoelig huidje. Toch maar een grote zak macaroni kopen, bedankt voor je idee!