Dames, ons mannetje van bijna 6 maandjes wordt 's nachts meerdere keren wakker. Nu hebben al rijstebloem geprobeerd in de laatste fles te doen, maar dit heeft helaas geen resultaat. Nu vroegen we ons af of de (ontbijt) pap ook in de laatste fles gegeven mag worden? Iemand hier misschien ervaringen mee? Of tips om ons mannetje te laten doorslapen?
Niet doorslapen is ondanks wat sommigen hier beweren helemaal niet abnormaal voor 6 maanden. Pap heeft geen extra toegevoegde waarde behalve dat ze er meer energie van krijgen en last van de darmen kunnen krijgen wanneer ze nog eens een zware fles krijgen na een hele dag krijgen. ik zou het idee van "doorslapen" even laten voor wat het is want doorslapen doen ze als.ze lichamelijk en geestelijk daar aan toe zijn.. niet door een volgepropte maag.
Ik kan me hier alleen maar 100% bij aansluiten Dat doorslapen kwam hier pas na 1,5 jaar, en dan niet eens elke nacht.
Je mag pap geven voor het slapengaan, maar of het werkt vraag ik me af. Kreeg hier ook het advies van het CB om pap voor het slapengaan te geven (voller gevoel, spijsvertering werkt ook prima tijdens het slapen heb ik ergens gelezen maar of dat waar is..) maar na een paar avonden proberen merkte ik totaal geen verschil met een normale fles. Ik ben er dan ook weer mee gestopt, en ze is vanzelf op een gegeven moment door gaan slapen. Het is niet raar dat een baby van 6 maanden nog niet doorslaapt, da's eerder een uitzondering of periode waarna ze toch weer 's nachts wakker gaan worden.
Een volgepropte maag met granen is over het algemeen geen voorbode voor een goede nachtrust. Daar naast wordt een baby wakker omdat het nog niet toe is aan het doorslapen, omdat ie in een fase zit, omdat ie ergens last van heeft, mama wil voelen enz. Als een baby meer dan 1x wakker wordt, heeft het meestal niks met honger te maken. Hoewel een voeding wel troost geeft.
Hier maakte het toevoegen van rijstebloem in de laatste fles ook geen verschil qua doorslapen. Sterker nog, na 2 weken wilde ze de rijstebloem niet meer drinken Wellicht overbodig, maar wordt je zoontje niet in de nacht wakker vanwege kou? Ik merkte dat op een gegeven moment nl wel aan mijn dochter. Wilde haar niet te warm aankleden in de nacht vanwege de verhalen die je wel eens hoort, maar sinds ik haar wat warmer aankleed in de nacht slaapt ze eigenlijk altijd door. Kan toeval zijn, maar het viel bij mijn dochter in ieder geval op.
Dankjewel voor de reacties! Ons mannetje wordt toch snel 2 a 3 keer (soms echt vaker) wakker per nacht. Honger heeft hij dan niet en meestal valt hij na het krijgen van zijn speentje weer in slaap. We vragen ons echt af waarom? We hebben hem ingebakerd gehad (nu gestopt ivm draaien), in een slaapzak, noem maar op....maakte helaas allemaal geen verschil. Is dit bij jullie ook zo?
Haha dat is waar....maar na een uurtje komt die dan weer Maar ons mannetje is niet de enige als ik jullie zo hoor? Hebben nog 2 dames maar die hebben altijd super doorgeslapen...Dus zijn dat niet gewend
Hier zelf met dik 2 jaar dat ze soms de speen kwijt is of gewoon een aai over de bol wil Niet ideaal maar er zijn ook kinderen die niet meer terug in slaap komen dus ik ben allang blij..
Dan wordt hij gewoon wakker omdat ie nog niet toe is aan het doorslapen. Wat je kunt is een hoop speentjes in zijn bed leggen en oefenen met zelf pakken. Zo leert ie hopelijk om zijn 'probleempje' zelf op te lossen 's nachts. Ik had ook zo'n dochtertje. Ik weet niet meer met hoeveel maanden, maar wij hadden op gegeven moment 4 speentjes rondom haar hoofd. Altijd binnen hand- en mondbereik
Onze kleine man doet dat ook hoor. Soms even jengelen en na het geven van zijn tut en een aai over zijn bol draait hij zich weer om en slaapt weer heerlijk verder. De ene keer heeft hij dat 3x per nacht, en de andere keer slaapt hij door.
Ja hoor, wij hebben gister ook een papfles geprobeerd voor het eerst, maar nadat ie naar bed ging ben ik zeker elke 1,5 a 2 uur naar 'm toe geweest nog, zoals altijd. Mijn mannetje is 7 maanden. Hij wil geen speen, dus even sussen, wiegen en kroelen en dan kan ik 'm weer terug leggen. Wel nog 3 keer gedronken in de tijd dat ie in bed lag, 1930-0800. Dus hier geen verschil. Enorm vermoeiend, maar hij is bezig met 'vast' voedsel, kruipen, zitten, tandjes die doorkomen, allemaal dingen die in deze fase kunnen spelen waardoor ze slecht kunnen slapen denk ik..
Waarom? Omdat iedereen s nachts meerdere keren wakker wordt. Wij merken dit vaak niet ( en sommige mensen wel). We kunnen zelf ons kussen lekker leggen, dekbed iets verder optrekken, omdraaien en verder slapen. Je kindje kan dit nog niet.