Hallo, Ik word nu al een paar dagen wakker en soms zelf in de nacht van pijnlijke krampen in mijn benen. Het doet echt pijn met name onderste gedeelte boven been in mijn kuiten. De rest van de dag voelen mijn benen verzuurd aan. Is dit herkenbaar voor iemand? Of iemand enig idee of dit een zw kwaaltje is?
heel bekend helaas met voornamelijk snachts het kramp er in schieten en soms 2 benen tegelijk heel erg auwie maar ja schijnt er bij te horen
Heel herkenbaar! Mijn fysio raadde me aan om een washand met twee stukken sunlightzeep in mijn bed te leggen. Dat zou werken bij kramp. Bij mij werkt het echt super goed! En je bed gaat er ook nog eens lekker fris van ruiken! De zeep is niet duur dus zeker het proberen waard!
ja volgens mij is kramp ook wel een bekend zwangerschapskwaaltje... ik heb er ook last van... gelukkig niet zoveel. ik denk 2-3x per week, dus valt nog erg mee. als ik dan even erop ga staan is het over... inderdaad heb ik ook gehoord dat magnesium het zou kunnen verminderen.
Ja bekend! Wat mij helpt is een creme van de tuinen voor een betere doorbloeding, weet even de naam niet meer sorry, maar daar weten ze het wel. En de matras bij de benen iets omhoog en ik heb een drukpunt verlagende overmatras op mijn eigen matras gelegd. Dat is ook heerlijk verlichtend!!
Ja hier ook last van nachtelijke krampen, door zwangerschap erger geworden maar normaal ook al last van doordat de doorbloeding in 1 been niet helemaal goed meer is na een ongeluk. Magnesium helpt zeker en daarnaast helpt het door het been warm te houden. Als mijn been onder de deken vandaan komt en afkoelt krijg ik eerder krampen, een warmtekussen of kruik helpt goed dan.
Hier ook elke nacht wel een paar keer in allebei de benen. Mijn bekkentherapeute adviseerd om elke avond voor het slapen gaan je kuiten te stretchen. Kramp is namelijk verzuring, verzuring is afvalstoffen in je spieren die eruit moeten. Door te rekken worden de afvalstoffen afgevoerd. Rot iets die krampen!
Ja zeker, ik herken het de afgelopen nachten heb ik er iedere nacht last van. Magnesium zou kunnen helpen maar daar moet je voorzichtig mee zijn want het zorg ook voor een moeilijkere stoelgang en kan leiden tot verstopping (en daar heb je als zwangere toch al sneller last van) In mijn zwangerschapsboek staat dat kan helpen: magnesiumrijk voedsel en een speciale soort thee. '' U kunt de kramp echter ook te lijf gaan met magnesiumrijk voedsel (bijv. mineraalwater, vlees, noten, amandelen, biergist, tarwekiemen, peulvrucht, gedroogd fruit, bananen en aardappelen). Thee van valeriaan, hop, marjolein, melisse en tijm (elke dag 1 tot 2 koppen warme thee voor het slapengaan) kan ook voor verlichting zorgen. '' Ik denk dat ik maar eens wat dingen ga uitproberen.
Erg herkenbaar!! het 'schiet' er bij mij al snel in 's nachts helaas. Als ik me ook maar een beetje uitrekken dan voel ik het al opkomen...
Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook heel vaak... Zo pijnlijk! Ik kreeg toen het advies om een stukje zeep onder mijn matras te leggen. Geloofde er niet in, maar toch gedaan. En echt het hielp. Daarna geen krampen meer gehad. Dus probeer het zou ik zeggen. Baat het niet schaad het niet.
Hier ook steeds vaker last van, maar gelukkig schiet het er steeds net niet in. Komt vooral voor als ik m'n been snel wegtrek, we hebben namelijk een kitten die uitstekende tenen ontzettend leuk vindt om aan te vallen 's ochtends vroeg.
even een stukje zeep in bed leggen. ik heb/had ook buiten fr zwangerschap om veel last van verkramping in spieren maar stukje zeep helpt echt , manlief denkt dat het tussen de oren zit
Een homeopatisch middeltje cuprum werkte bij mij geweldig!! Een paar keer een 'pilletje' voor onder de tong gekregen bij de vk en geen last meer van!
Ik heb dit tijdens mijn eerste zwangerschap erg gehad. Bij deze zwangerschap heb ik er nog geen last van gehad. Hopen dat het weg blijft. Je kan je benen wat hoger neerleggen en wat meer bananen eten
Dat verklaard waarschijnlijk waarom ik er deze zwangerschap geen last van heb. Iedere ochtend voor ik mijn bed uit ga eet ik een banaan. Nooit geweten dat dit invloed heeft op de krampen.
Ik heb tabletten van de Kruidvat gehaald. Magnesium/calcium en zink. Zit in een donkerblauw potje. Die pillen hielpen mij heel goed. Ik ha geen last meer van kramp. En dat had ik echt elke nacht!!
magnesium helpt erg goed en een stukje sunlighzeep bij het voeteneind. Klinkt raar maar werkt erg goed.
Bedankt voor de tips allemaal! Wat een rare dingen doet een zwangerschap met je.. Vanacht schoot het ook in mijn hand!