2e kindje? Echt zoveel drukker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamasmeisje, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hoi meiden,

Mijn man en ik willen graag voor een tweede gaan. Graag zou ik jullie ervaringen willen horen. Hebben jullie het veel drukker gekregen of viel het mee. Werken jullie als moeder nog en hoeveel uur? (ervan uitgaande dat man fulltime werkt). Zaten jullie aan huis gekluisterd? Kortom viel het mee of viel het tegen?

Ikzelf ben ervan overtuigd dat het gaat lukken met 2 kids, beide een baan en we hebben nog een kleine rondlopen van 1,5 jaar. Mocht het zo zijn en dr komt een tweede, dan zal ze rond 2,5 jaar zijn. Gelukkig een makkelijk kind maar heeft zo nu en dan ook dr buien.

Ben dus gewoon benieuwd naar jullie ervaring, leuke en minder leuke.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Was laatst ook al een topic over..

Ja het is drukker, ipv 1 heb je dan 2 kindjes die aandacht en tijd nodig hebben. En dan is het ook afhankelijk van je oudste, hoe goed accepteerd deze de baby en hoeveel aandacht eist deze (evt nu al?) op. En natuurlijk van de baby, hoe doet deze het. Is het een baby die het goed doet of een huilbaby.
    Vooral de eerste 3 maanden vind ik heftig, maar dat vond ik bij de eerste ook ;)

Ik zelf werk 24 uur, mijn man werkt fulltime (meer dan zelfs). Op de werkdagen vind ik het wel wat lastig om ze op tijd op het kdv te krijgen. De dagen thuis gaat goed. Doe gewoon een wandeling, boodschapjes etc.

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Vooral de eerste maanden vond ik het behoorlijk pittig. Inmiddels zijn we helemaal gewend, maar het is wel écht zo dat twee kinderen veel meer organiseren is. "Even" snel iets doen is niet meer zo eenvoudig.

Laatst was onze jongste uit logeren en toen hadden we dus eventjes weer 1 kindje, wat een rust haha.

Maaaar: het is ook 2x zo gezellig, 2x zoveel plezier en 2x zoveel liefde. Heerlijk!

4. adi

adi Niet meer actief

Het is gewoon wennen, aan een ander ritme, meer aandacht verdelen, wennen voor de oudste dat die niet alle aandacht kan krijgen.
    als je eenmaal gewend bent zul je het niet meer als drukker ervaren. Met twee kinderen valt het reuze mee met drukte, je kunt veel doen voor 2 kids tegelijk, alsmede baby als iets groter is ( samen eten, samen in bar, samen op schoot enz)

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn oudste was 3,5 toen de jongste is geboren, nu heeft de oudste een hele andere voorgeschiedenis dus is ms wat pittiger.

Maar ik nam de baby gewoon mee. Naar de psz, boodschappen doen, visite....vakantie, we waren met 10 weken (en 10 maanden) al 2 weken aan de cote d'azur te vinden :)

Vond het helemaal niet aanvoelen als in huis gekluistert te zitten.

Ik ging gewoon.

Nu ben ik wel gebonden aan zijn ritme want hij moet gewoon 2 langere tukjes doen op een dag. En daar pas ik me wel aan aan.

SMorgens slaapt hij anderhalf uur en smiddags ook zoiets, of iets langer.

Maar tot een maand of 3 geleden had hij helemaal geen ritme en nam k hem gewoon overal mee naar toe.

Nu brengen we samen de oudste van en naar school, en hij dut dan onder schooltijd, dan doe ik het huishouden snel snel, en als ze dan uit school/bed zijn heb ik alle tijd voor de mannekes.

Ik vind het heerlijk!

Wat ik wel vind is dat ik snachts altijd bezig ben. Of met de een of met de ander. Dan slaapt de jongste een keer goed, dan is de oudste aan het spoken...maar ach, eer ze 18 zijn is dat ook wel weer over ;)

Wij willen graag een nummertje 3, hoop zo dat het ons nog eens gegunt is...we weten uit ervaring dat het niet zo eenvoudig is...(onderschrift)

edit ik werk ook 20 uur in de zorg, alleen nachtdiensten, ben 2 a 3 nachten per week aan het werk.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    -drukte vond ik reuze mee vallen (wel 2 relatief makkelijke kinderen gehad)
    -werken...als schippersvrouw moest ik vaak zat inspringen maar dus geen vaste uren/tijden en was wel thuis. Nu op ander schip hebben we personeel en hoef ik minder vaak te helpen.
    -aan huis gekluisterd: ja, maar dat ligt vnl aan het varen ;)
    -leeftijdsverschil hier is 18maanden.
    als ik het over kon doen had ik het weer zo gewillen. Natuurlijk is het wel eens zwaar, zeker op de dagen dat ze neit zonder maar ook niet met elkaar kunnen. Maar er zijn veel meer dagen dat ze heerlijk met/naast elkaar zitten te spelen. Wat ik nu weleens mis is de 1 op 1 tijd, ze zijn allebei tussen 8 en 9 wakker, slapen smiddags niet meer, jongste gaat rond 7u naar bed, dan heb ik uurtje met de oudste en dan gaat die ook

Diaantje88 vindt dit leuk.
  7. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Nee het is alleen maar leuk!!! Hier zit tussen de 1e en 2e 21 maanden en tussen de 2e en 3e 3 jaar ( door miskramen moeilijk zwanger worden etc anders weer 21 maanden)

Ik vond het niet druk met 2 kinderen ( en nu met 3 ook niet)

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Ja, het is een stuk drukker. Maar of dat erg is? Ik vind van niet. De dagen gaan als vanzelf voorbij.

Mijn man werkt fulltime, ik 3 dagen. Doordeweeks heb ik geen auto voor de deur, dat is wel eens lastig, maar met de fiets en het OV kom je ook wel ergens en verder gewoon in de wijk. Eendjes voeren, speeltuintje, boodschappen doen, dat soort dingen kunnen altijd.

9. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Moet wel zeggen dat de tv wat vaker aan staat dan ik eigenlijk zou willen. Maar dan is zoonlief wel even lekker rustig als ik een fles geef. Ik voorzie meer problemen als kleine meid over de vloer gaat rollen/tijgeren/kruipen en dat zoontje dan al zijn speelgoed in de gaten moet houden.

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    is het drukker? Ja
    valt het tegen? Nee

hubby werkt fulltime, ik ben huismama. Ik keek heel erg op tegen de drukte en stress voordat wij besloten voor een 2e te gaan. mijn man wilde altijd al 2 kids maar ik niet. kriebelde bij mij ook totaal niet. pas na 2jaar dat zoonlief was geboren begon t lichtelijk te kriebelen en zijn we toch voor een 2e gegaan. Valt me reuze mee maar heb me wel het ergste voorgesteld zodat het altijd mee kan vallen. Is een 2de drukker? in mijn geval wel. Dit is echt een Diva met hoofdletter D. Echt mn handen vol aan, maar ze is 9 van de 10x vrolijk, alleen wilt ze alles hebben en t liefst nú meteen. Ze houd niet van wachten en alles is van haar. Kortom, ben regelmatig politieagent hier in huis :p Maar als ze dan weer samen gaan spelen smelt ik weer en weet ik weer waarom ik moeder ben geworden

11. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Ja drukker is het zeker, onze kinderen schelen ook maar krap 1,5 jaar.
    Maar eigenlijk nooit problemen gehad, het is soms wat meer organisatie maar wel goed te doen.
    Wij gebruiken een duo-wagen als ik ga wandelen. Ze gaan samen in bad enz enz.
    Ook wel fijn is dat ze hetzelfde ritme hebben dus in de middag heb ik tijd voor mezelf. En in de avond hetzelfde.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik vind het mee vallen. Ik heb een hele pittige eerste dus daar was ik alles wel van gewend. Dus die tweede viel eigenlijk alleen maar mee. Nu bijna 2 jaar verder vliegen ze elkaar wel in de haren natuurlijk zo af en toe

Maar 99 procent is het gewoon echt leuk.

13. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Bedankt voor de reacties tot nu toe! Wist niet dat hier al eerder een topic over geopend was. Ik hoor altijd zoveel verschillende verhalen maar over het algemeen valt het bij iedereen wel mee en is het voornamelijk erg leuk. Logisch dat het in het begin drukker is maar alles moet weer even een ander ritme krijgen, lijkt me.

Ml is hier nog 3 jaar bezig met een opleiding en best pittig is. Voornamelijk maakt hij zich zorgen over hoe het zal zijn met 2 kids qua drukte en het combineren met zijn studie. Hij wil ons gezin niet te kort doen maar zijn studie ook niet. Wel besloten ervoor te gaan maar deze zorgen blijven bij hem aanwezig.

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    die zorgen zijn heel normaal en horen er allemaal bij. Het is een kwestie van flexibel zijn en zoals ik altijd zeg Go with the Flow. het komt allemaal wel goed en je rolt vanzelf in het nieuwe ritme

15. misa

misa Niet meer actief

Ik vind het zeker veel drukker. Bij ons zit er 1,5 jaar tussen en de tweede is een hele moeilijke en heeft al veel moeten doorstaan. Het voelt nog steeds niet over (wel haar pijn), mede door de zware nachten waardoor we erg moe zijn en het erg zwaar vinden.
    Maar er zijn ook zoveel leuke kanten. Soms zie ik die even niet meer (zooooo oververmoeid), maar ze zijn er zeker!
    Ik werk trouwens 12 uur (ongewenst minder gaan werken).

En of het voor jullie drukker wordt, tja altijd wat. Maar of dat erg is?? Elk kind en elke ouder is anders. Je weet nooit hoe het gaat lopen!

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vond de overgang van 1 naar 2 echt pittig maar niet iedereen ervaart dat zo. Ik vind het pittig ineens je aandacht te moeten verdelen en je echt geen tijd voor jezelf hebt. Wanneer de een even geen aandacht nodig heeft komt de ander wel. Maar nu weer er 3 hebben een er 1 weg is denk Ik heerlijk rustig met 2. Ja de eerste tijd is het druk maar als ze wat groet worden wordt dat allemaal wel stukken makkelijker.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik werk 0.6 mn lief werkt 0.8 waarvan een thuiswerkmiddag/avond.

M is makkelijk behalve mbt slapen. T was een behoorlijk makkelijke baby dus we hebben dat niet perse als heel heftig ervaren. Weer een jaar lang nachtvoeden wel erg pittig zeker omdat M ook iedere nacht wakker werd of nachtangstdromen had.

S was een huilbaby en ook hij heeft het eerste jaar niet doorgeslapen. M ook regelmatig wakker en T begon ook! Ook organisatorisch is het met een derde meer gedoe en chaos en mjnder rust...

Toch nu zwanger van nummer vier. Gewoon omdat ons leven toch al voorbij is :p;). Nee hoor. Omdat we gigantisch genieten van ons grote drukke Jan Steen gezin. Love them! Wel moeten we onze samen tijd nu echt tot in de puntjes plannen net als alleentijd met de kinderen. Tot nu toe gaat het eerste matig en het tweede goed.

Deel Deze Pagina