Zwangerschapsvergiftiging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Voor de meiden die dat gehad hebben, wat had je toen?

Ik zie de laatste dagen af en toe sterretjes, stuk of 4 keer nu. Het was wel telkens als ik op stond, maar dat had ik eerder niet. Nou las ik ergens dat je dat met zwangerschapsvergiftiging ook kan hebben, maar lijkt me niet dat dat dan de enige klacht is. Dus vertel, wat waren jullie symptomen van zwangerschapsvergiftiging?

2. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    Hoge bloeddruk, vocht vasthouden, hoofdpijn, band gevoel om je bovenbuik, eiwitten in je urine dat waren ze ongeveer wel.

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik had hoofdpijn en was duizelig. Verder had ik helemaal geen klachten. Eenmaal bij de gyn bleek ik toch een beginnende zwangerschapsvergiftiging te hebben. Heb paar dagen onder controle gestaan (elke dag bloed en urinetesten, bloeddrukmetingen, volgen hartje kind) en op de 3e controledag hebben ze besloten Sara via Keizersnede te halen. Mijn eiwitten waren niet goed en hele hoge bloeddruk, maar daar heb ik dus lichamelijk niet echt wat van gemerkt.

O ja, ik hield veel vocht vast, maar ik dacht dat dat het door het mooie weer kwam..

4. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16

ik wist dat ik er 1 was vergeten en dat was duizeligheid ;)

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik ben wel een paar keer duizelig geweest, maar ik dacht dat dat kwam omdat ik niet genoeg had gegeten. Dan moest ik echt ineens 5 broodjes naar binnen werken en een zoet drankje drinken. Ik heb ook steeds honger de laatste dagen. Zou dat iets te maken kunnen hebben? Mijn bloeddruk is vorige week nog opgemeten en toen was het gewoon nog goed.

6. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    dan zal je waarschijnlijk geen zwangerschapsvergiftiging hebben ;) anders controleren ze je vaker en vragen ze of je urine meeneemt

7. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Hoe bedoel je, anders controleren ze vaker? Ik moet 1 keer in de 2 weken heen, zit onder behandeling in een ziekenhuis dat anderhalf uur rijden verderop ligt, vandaar.
    Ik ben trouwens jaloers op jou joh! Morgen word je gewoon ingeleid!

8. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik moest 2x per week naar de verloskundige en elke keer werd ik weer doorgestuurd naar het ziekenhuis. Elke keer was me bloeddruk 140/90 of hoger de laatste x was hij 140/100 en dat is echt te hoog

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    En ik moest elke dag naar de verloskamer in het ziekenhuis om alles te controleren. Duurde 2 uur per keer!! Mijn bloeddruk was de laatste dag 160/105

10. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oké, nou ik denk dat ik toch maar even bel straks. Ik ben de laatste dagen heel rillerig steeds, dat ik echt veel moet eten anders ga ik van mijn stokje. Ik heb het nu weer, het is echt een heel akelig gevoel. Veel zweten enzo. Ik weet niet hoe snel je bloeddruk normaal stijgt, maar vorige keer was de onderdruk 75 (bovendruk volgens mij ook iets van 120/140, weet zo even niet meer) , maar 2 weken daarvoor was de onderdruk 60. Ik weet niet wat normaal is hoor. Dat zeggen ze nooit (lekker duidelijk, ziekenhuizen).
    Verder kon ik een week geleden een bepaalde broek nog aan en nu pas ik er echt niet meer in. Zelfde met mijn schoenen. Een keertje laten controleren kan nooit kwaad denk ik?

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ook als je bloeddruk aan de lage kant is kun je sterretjes zien. Mijn bloeddruk is echt elke keer rond de 100/60 en ik zie ook regelmatig sterretjes. Ook ziet het dan zwart voor mijn ogen.

Bij die duizeligheid van jou denk ik eerder aan een lage bloedsuiker, vooral omdat je aangeeft erg veel honger te hebben en je voelt je beter na limonade. Op zich kan beide geen kwaad, het is alleen erg lastig. Je kunt het beste elke anderhalf/2 uur iets eten en een beetje varieren, zout voor je bloeddruk en wat zoets voor je glucose. Dit was het advies wat ik kreeg van de vk.

Maar dan moet je idd wel zeker weten dat je bloeddruk niet te hoog is. Ik zou als ik jou was even met je vk of huisarts bellen dan kunnen ze het een keer extra controleren.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Oh, ik zie nu pas je laatste post... Klinkt idd als de klassieke symptomen van een lage bloedsuiker. Gewoon even toegeven aan je eetlust anders ga je idd van je stokje... :) En dat is niet de bedoeling...
    Even opgezocht op het www.

Edit: o ja, een "normale" bloeddruk ligt rond de 120/80, maar dat is ook relatief. Ik heb van mezelf altijd een lage bloeddruk (soms zelfs 80/40) en dan voel ik me prima. Het gaat erom wat je normale waardes zijn, dus als je niet zwanger bent. Het verschil tussen zwanger en niet zwanger mag niet te groot zijn, aldus mijn Vk.

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oke, dat is wel een goed advies van je vk, al deed ik dat al wel. Ik eet aan 1 stuk door ondertussen haha. Ben ook zo labiel als de pest. Iemand nog tips om die laatste dagen/weken door te komen? :)

14. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    Een onderdruk van 60/75 is hardstikke normaal en bovendruk rond de 120 is ook normaal
    hoe het komt dat je rillerig bent heb ik geen id ik heb daar geen last van, een controle kan geen kwaad maar waarschijnlijk is er niks in orde ;)
    wat je trouwens wel kan vragen omdat je het zat ben is of ze je kunnen strippen dan kan de bevalling op gang komen maar daar moet je wel ontsluiting voor hebben .
    we zijn trouwens even ver ;)

15. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Dan zal het een lage bloedsuiker zijn inderdaad. Ik denk niet dat ze hier gaan strippen, ik heb ook pas met 41 weken weer een afspraak. Maar als ik nog 2 weken moet, word ik echt stapelgek. Ik heb zin om dat kind eigenhandig naar buiten te trekken haha, kan niet meer normaal liggen, niet meer normaal zitten en dan voel ik me ook nog zo k*t en dan moet ik zeker nog 2 weken (als kindje de genen heeft van mijn vriend, komt ie te laat ;)). Ik ben volgens mij nog nooit zo'n labiel persoontje geweest in heel mijn leven :S. Het is echt te erg. Ik ken mezelf niet eens meer terug :S

16. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik herken het hoor, ik heb vannacht maar 4 uurtjes geslapen en ik heb ook bekkeninstabiliteit, allemaal geen pretje.
    Misschien heb ik wel het geluk dat ik word ingeleid maar misschien had ik toch wel liever een natuurlijke bevalling gehad. Het kindje is er eigenlijk nog niet klaar voor maar ik ben gewoon helemaal op. Wat ik wel raar vind is dat je maar 1x in de 2 weken een afspraak heb. Ik heb al sinds 34 weken 2x per week een afspraak. maar als je 41 weken ben dan gaan ze je heus wel strippen als het al kan en vragen kan altijd ;) sterkte meid!

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Succes morgen Margot! Ik wil wel ruilen anders? :) Slapen lukt hier ook nauwelijks meer. Is het een stom idee dat als ik donderdag nog niet bevallen ben, ik gewoon eens bel wat ze kunnen doen? Kind kan er dan nog niet klaar voor zijn, maar mama is er wel klaar mee.
    De reden dat ze hier om de 2 weken controles doen, is omdat ik dus zo ver moet rijden en ze zeggen, als alles goed is elke keer, dan hoef je niet elke week op controle.

18. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    Oke dan moet je ze maar geloven dat alles goed is helaas en dank je wel :D ruilen wil ik niet nee hahahaha ben blij als ik eindelijk van de hoofdpijn en alles af ben. Maar je kan ze wel bellen niet geschoten is altijd mis ;) Gewoon vertellen hoe je je voelt hopelijk doen ze er wat aan. Maandag hoefde ik trouwens niet eens te vragen of ze wouden kijken, de verloskundige stelde het zelf al voor om te kijken of ik al ontsluiting had om te kunnen strippen maar ontsluiting had ik nog niet het was wel helemaal verweekt. Waarschijnlijk werd ik ook niet ingeleid als het niet verweekt was

Deel Deze Pagina