Zo.. het is toegeslagen: misselijkheid! Gisteravond de informatrice van moeders voor moeders op bezoek gehad (de eerste buiten mijn vriend met wie ik mijn zwangerschap deelde) en nog gezegd dat ik eigenlijk helemaal geen last had van misselijkheid... Af en toe iets wat er op leek, maar dat ebde na een paar seconden weg, dus dat leek me meer inbeelding, omdat je overal alert op bent. Maar vannacht werd ik dus wakker van krampen en heb ik vervolgens flink overgegeven. Hoewel flink, gewoon wat er nog in mijn maag zat. Daarna ging het wel weer. Dat overgeven was wel heel naar. En ik maar denken dat ik gezegend was met niet-misselijkheid en dat de meeste vrouwen daar geen last van hebben als ze rustig liggen. Hopelijk is het maar eenmalig... Herkenbaar om 's nachts te moeten overgeven? Heb wel oude berichten gezien dat anderen dat ook hadden, maar dat gaat dan meestal om mensen die 's avonds al niet lekker zijn en daar had ik geen last van.
er heerst ook buikgriep... ik had t ook snachts het ergst en sochtends juist niet! afwachten maar, misschien was t eenmalig en was je eten niet goed gevallen.
Dit kan heel goed van je zwangerschap zijn! Vriendin van mij heeft dat ook gehad en zij had van die polsbandjes om met drukpunten..kom even niet op de naam. Dit hielp haar wel goed
Ik had het bij de zwangerschap van mijn dochter ook dat ik s nachts elke keer wakker werd van de misselijkheid overdag nergens geen last van
Er heerst idd buikpijn, maar misselijkheid kan er ook bij horen. Heb tot mijn 15e week niets anders gedaan dan overgeven, overdag EN 's nachts.. Heb vaak genoeg op de bank geslapen, zodat mijn dochter en man gewoon door konden slapen Bak naast mij, en ging de hele nacht maar door.. Je kunt er een medicatie voor krijgen van je huisarts, als het echt TE erg wordt.. Maar dat moet je zelf beslissen. Ik heb ze toen wel besteld, maar nooit genomen.. Mocht er niet mee autorijden, en wou het er niet opgokken omdat ik in de thuiszorg werk. Succes(en gefeliciteerd met je zwangerschap!)
Oja, bij mij hielpen pepermuntjes van wilhelmina goed.. Misschien een tip! Je kunt het altijd proberen.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik misselijk wakker werd snachts. Hoefde wel niet overgeven. Hoop voor je dat het een griepje is, maar de kwaaltjes kunnen echt nog komen, bent nog pril zwanger he... succes!!
Dank voor jullie berichten! Griep is het niet, want verder voel ik met prima (ook geen koorts e.d.). Gister wel erg moe, maar dat kwam door die gebroken nacht... Ik weet dat misselijkheid erbij hoort, maar had ik tot nu toe geen last van. En ik dacht dat de misselijkheid bij de meeste vrouwen wegging als ze rustig liggen. Vandaar dat ik wat verbaasd was toen ik 's nachts moest overgeven. In ieder geval, heb ik afgelopen nacht nergens last van gehad. Braaf emmertje naast mijn bed gezet, maar gelukkig niet nodig gehad.
Het kan inderdaad wel buikgriep zijn, ik had het vorige week ook, en had ook geen koorts of iets dergelijks. Was alleen maar aan het overgeven. Aan de andere kant kan het ook van de zwangerschap zijn. Bij mn eerste had ik het gelukkig niet 's nachts maar had ik het wel in de ochtend, middag en in de avond
ik heb t ook hoor.. als ik tot rust kom snachts knuffel ik de wc pot. heb medicijnen van de dokter omdat het ook de hele dag is....maar ze helpen weinig.
Ik heb er s'nachts geen last van, s'ochtends trouwens ook niet. Ik word elke keer s'middags en na het avond eten misselijk. Heel fijn! Hoop voor je dat het eenmalig was.