Ik ben eindelijk wat minder misselijk dus ik kreeg al weer zin om aan het werk te gaan. Maar nu heb ik iets anders wat me helemaal uitput. Ik kan niet slapen doordat mijn neus dicht gaat zitten 's nachts. ik adem dan door mijn mond maar die wordt dan zo droog (en keel) dat ik om de vijf minuten een slok water moet nemen om niet te stikken. Ik ben niet verkouden. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals meer water drinken, meer kussens, rechter op liggen, proberen mn mond dicht te houden, andere ligpositie etc. Is dit een zwangerschapsding? Iemand tips?
Sorry ik heb geen tips voor je maar ik lees wel met je mee want die tips die jij krijgt kan ik ook heel goed gebruiken. Zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt met roken en vanaf dat moment alleen maar neusverkoudheid. Gezien de weersveranderingen afgelopen maanden heb ik de link niet gelegd bij de zwangerschap. Ook ik heb er last van met (in) slapen. Elke keer als ik van zij verander voel ik de vloeistof in mijn neus van rechts naar links glijden en visa versa.. Sorry meis, geen advies maar wel een meegluurder
ik zou niet weten of het een typische zwangerschapskwaal is maar ik heb er ook last van! heb er ook nog niet echt iets op gevonden.. idd een glas water in de buurt hebben staan en slapen met het raam open en de verwarming vooral niet aan want dan word het alleen maar erger. 's ochtends snuit ik mn neus dan helemaal uit onder de douche met stoom, en dan heb ik ook altijd een bloedneus (sorry voor de vieze details ) heb jij daar ook last van?
Al geprobeert te stomen met een ademvrij capsule(wel vlak voor je gaat slapen)? Stevig spul.... en het haalt een hoop los... Vaporub op je borst smeren... neusspray naast je bed voor nachtelijke noodgevallen...
Van bloedneus geen last. En snuiten ook niet. Want ik ben niet verkouden maar de neus gaat gewoon dicht zitten, heel gek. Maar misschien een neusspray inderdaad dan..mag dat gewoon bij zwangerschap?
ik ben ook niet verkouden, overdag ook echt nergens last van! echt apart.. mij werd toen ik wel verkouden was aangeraden om baby neusspray te gebruiken (gewoon zoutoplossing)
Heb ik ook! Heb zelfs een grote shake beker die ik voorheen gebruikte tijdens mijn shake periodes, vol met water en die gaat gewoon 2 keer leeg snachts... Hele droge mond en keel. Wat ik nu doe en wat helpt is een pepermuntje, dan maak je speeksel aan en droogt je mond niet zo uit. Ik gebruik ook neusspray, neusdruppels dus ik kan minimaal druppelen, heb het echt nodig anders slaap ik helemaal niet meer.
dit is wel een zwangerschapskwaal denk ik, want ik heb er ook last van. Elke dag een verstopte neus, maar ook bloedneus hier.
Door de zwangerschap zwellen je neusslijmvliezen op. Hierdoor kun je bloedneuzen krijgen, maar dat je neus dicht gaat zitten is een ander verschijnsel daarvan... Middeltjes als Otrivin mag je niet hebben, maar zoutwateroplossing wel... Ik heb een bydon met water naast het bed staan en neem zo nu en dan een slokje (ook niet te veel, anders moet ik weer zoveel plassen hahaha)
Ik heb een neusgat wat helemaal geblokeerd word door een neuspoliep. Ook ik word snachts wakker omdat mijn andere neusgat dan ook dichtslipt en ik dus zo'n droge mond heb dat ik niet meer kan slikken. Neusspray mag niet, dit doet nl iets met de bloedvaatjes in je neus en aangezien je als zwangere meer bloed in je lichaam hebt heb je door het gebruik van neusspray meer risico op bloedneuzen ed. Strepsils mag niet, als is me nog steeds niet duidelijk waarom niet, maar het werd me bij de apotheek ook afgeraden. Advies was om als ik snachts wakker werd van een droge mond/keel een dropje te kouwen, daardoor komt je speekselontwikkeling weer op gang. Ik heb gelukkig een hele lage bloeddruk dus kan gewoon dropjes eten. Sinds ik dit doe word ik nog maar max 1 keer per nacht wakker van een droge mond. Succes ermee iig!
een dropje eten + droge mond = alleen wel heeeel snel kans op gaatjes in je tanden/kiezen aangezien je speeksel normaal gesproken als buffer werkt na een zoete aanval en dat nu dus wegvalt..
Ik heb het de huisarts even gevraagd en hij gaf aan dat zoutoplossing waarschijnlijk niet zal helpen aangezien er geen sprake is van slijmophoping maar enkel de bloedvaten die 's nachts opzwellen. Neusspray mocht met mate, maximaal 5 dagen. Hij gaf als tip om bijvoorbeeld enkel als je de dag erna een belangrijke werkdag hebt een spuitje te doen voor het slapen gaan. Gewoon de neusspray van de drogist. Hij zei overigens ook dat paracatemol gewoon mocht (vroeg ik ivm hoofdpijn).