Hoi dames, Ik ben er sinds gister achtergekomen dat ik zwanger ben, en heb een notitieboek gekocht waarin ik een verhaal en updates kwijt wil. Dit boekje wil ik dan later aan ons kind geven als het al begrijpend kan lezen. Dus als een soort geschenk. Lijkt me erg leuk om te doen. Dan kan ik er ook een kopie van de zwangerschapstesten in plakken en toekomstige echo's etc. Maar mijn vraag is, hoe begin je zoiets? Ik weet dat wanneer je ermee begint, derest van zelf komt en je zo een heel verhaal op papier hebt.. Maar ik zou graag een mooi begin willen, iets bijzonders... Kunnen jullie mij wat tips geven, en eventueel wat voorbeelden? Heel erg bedankt alvast!
er zijn speciale boeken van te koop, 9 maanden dagboeken. daar staan vragen in over je zwangerschap en beleving die je kan beantwoorden maar ook ruimte voor echo foto's en testen e.d. En natuurlijk elke dag een stuk om zelf wat te schrijven.
Allereerst gefeliciteerd! Ik schrijf al vanaf de dag dat ik weet dat ik zwanger ben een verhaal. Ik doe dit op de computer en zet er ook foto's bij. Misschien dat er dan een keer via de Hema een boek van laat drukken, met heel veel foto's erin. Ik vind het fijn om aan ons kind te schrijven. Als ik s nachts wakker ben en er gaan allerlei gedachten door m'n hoofd, dan zet ik ze in m'n telefoon zodat ik ze later in de computer kan zetten. M'n stiefzusje heeft ook grappige tekeningetjes gemaakt na iedere echo, dus die staan er ook al bij! Veel plezier!!
mijn moeder had een 9-maandenagenda toen ze zwanger was van mij en die heb ik gekregen toen ik trouwde. Vond het erg leuk om te krijgen en vooral de grappige uitspraken van mijn broers er in te lezen. Het is niet eens zozeer een verhaal, maar meer wat er in haar om ging, wat er gebeurde etc. Ik denk inderdaad gewoon beginnen, of eventueel met een mooi gedicht of zo?
Ik heb ook een speciale 9 maanden dagboek super leuk om alles in bijtehouden je kan er ook buikfoto's inplakken en op het laatst foto's van als het geboren is...je hebt ook zo'n opvolgbare dagboek van baby's eerste jaar die wil ik ook gaan kopen zijn mooie dingen om straks te kunnen geven als je kindje groot is.
Wij hebben het dagboekje van mijn vriend zijn moeder gehad. Zij is begonnen met een mooi gedichtje over hoe bijzonder het is om zwanger te mogen zijn. Haar eerste bericht is een verhaaltje over de zwangerschapstest, en hoe zij, papa en de grote zussen van vriend reageerden.
Ik heb gewoon een lief notitieboekje gekocht wat ik als dagboek gebruik. Ik schrijf er zelf in vanaf de eerste echo en plak er foto's bij, van mijn buik of de echofoto's. Hoe te beginnen? Ik weet het niet, weet geen heel originele manier. Ben gewoon begonnen met schrijven en inderdaad, dan komt het hele verhaal vanzelf. Ik probeer er wel een uniek documentje van te maken, waar ook mijn vriend, ouders en schoonouders iets in schrijven. Het is voor hen ook een hele ervaring! En ik schrijf er best veel in, van echoverslagen tot kinderkamerideetjes en van reacties van mensen die het nieuws horen tot namen die het zeker NIET worden. Leuk om te doen!
Ook ik heb direct het negen maanden boek gekocht en schrijf hier trouw elke week in. Naar mijn idee komen alle onderwerpen er ook wel in voor en verder is er altijd ruimte om zelf nog wat dingen neer te zetten. Ik plak er naderhand al mijn buikfoto's in en ben ook van plan deze later aan onze dochter mee te geven!
Heel leuk om dat straks aan je kind te geven! Toen mijn moeder zwanger was van mij, hield ze ook een dagboek bij. Deze gaf ze aan mij toen ik net zwanger was. Daarbij gaf ze mij ook een dagboek om in te schrijven. Ik houd dat elke maand bij en plak er ook de echo foto's in. Het is zo leuk om het dagboek van mijn moeder te lezen! Ze schreef over haar emoties en wanneer ze me voor het eerst kon voelen. Reacties van familie, wat ze kreeg en kocht etc... Dat ze gewacht had tot ik zelf zwanger ben, is juist heel leuk. Ik ben er nu zelf natuurlijk ook veel mee bezig en wil graag weten hoe zij de dingen beleefde.
Ik heb een datumloze agenda gekocht (papaya arts) en daar steeds wat ingeschreven en geplakt. Geen lange teksten (ben ik niet van). In die zwangerschapsdagboeken staat vaak al best veel tekst, maar wel leuke vragen. Is super leuk voor je kindje, maar ook voor jou! Veel plezier met bijhouden! Fijne zwangerschap nog!
Bedankt dames voor jullie reacties! Ik ben vanavond begonnen met schrijven, en heb de testen erin geplakt (van zwanger & kids zijn mega dun en van kv is niet zo dik, de notitieboek gaat goed dicht, heeft een elastiek). Vind dat er leuke tips zijn gegeven, ik heb er ook een gedichtje in geschreven. Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom! .
Ik heb er ook een meisjes en jongensnaam proefdruk geboortekaartje (zonder datum etc, alleen naam met mooie achtergrond) in geplakt, de 2 namen die we erg mooi vinden en alvast verzonnen hebben.. die staan dus vast hihi.. Up
Heel leuk om te doen! Wij kregen toen we zwanger waren het dagboek dat over de zwangerschap van mijn man ging. Het is erg leuk en ontroerend om per week te lezen hoe zijn moeder zich toen voelde en wat ze toen deed! Ik ben dus ook begonnen (moet nog wel wat weken bijschrijven...), maar ik vind het zo'n kostbaar geschenk dat ik het ons kindje ook wil geven. Gefeliciteerd met je zwangerschap!