Ons zoontje is 14 maand en loopt al een paar weken los. Hij loopt altijd op sokjes of leren slofjes en hij rent het huis bijna door. Dus wij dachten het wordt wel tijd voor een paar schoentjes, dan kunnen we ook leuk buiten wat rondstappen en hoeft hij niet altijd saai in de wandelwagen te zitten terwijl zijn zus rondloopt of fietst. Hij heeft drie paar schoentjes aan gehad, van verschillende merken, model en soepelheid. Bij alle schoentjes kon hij amper meer staan (hij liet zijn voetjes hangen waardoor ze dubbelgingen) en toen hij wel stond, verzette hij eerst geen stap. Vervolgens struikelde hij steeds en ging alleen nog kruipen. We zijn in een goede schoenenzaak geweest dus de maat was (neem ik dan aan) goed. Volgens de verkoopster was het normaal dat ze even moeten wennen en dat het lopen dan eerst achteruit gaat. Onze dochter liep destijds echter zo weg op haar eerste schoentjes. We hebben maar geconcludeerd dat het blijkbaar nog te vroeg is voor schoentjes en gaan het over een paar weekjes wel weer proberen. Is dit herkenbaar? Iemand ervaring hiermee?
Kwestie van wennen inderdaad! Hier ook gehad, ik deed ze gewoon iedere dag heel even aan, en na een tijdje kon ze er prima op rond rennen
Wennen idd. Maar ik zou haar nog zoveel mogelijk slofjes of blote voetjes laten lopen. Dat is belangrijk voor het ontwikkelen van de voet. Waren de schoentjes wel echt super flexibel? Mijn ervaring is dat verkopers soms het buigen van de zool alleen al flexibel vinden. (zoals je dat ook test bij schoenen voor peuters). Maar 1e schoentjes moeten in mijn ogen zo flexibel zijn dat het eigenlijk slofjes met een dun laagje profiel is. (tegen kou en nattigheid).
Idd even wennen. Zoon had er in het begin ook wat moeite mee maar na een paar x aandoen geen probleem meer.
Hij heeft oa Bunnies aangehad. Nou liep hij daar wel het beste op moet ik zeggen maar die dongen zijn zo ontiegelijk duur. Ik vind het trouwens sowieso bedroevend wat je momenteel kunt krijgen. Of de meeste maatjes zijn er uit of er gaat een tientje af en dat noemen ze dan supersale... En in de goedkopere schoentjes kom je helemaal niet aan een flexibel schoentje. In de tijd dat de oudste net liep had je bij van Haren ruime keus aan Elefanten, maar die hebben nu echt helemaal niks....
Ik snap het, ik vind het ook enorm duur. Wij hebben laatst bunnies 'gescoord' voor 40 euro. Waren afgeprijsd bij ziengs. Maar toch kiezen we hier wel voor, omdat ik inderdaad de flexibiliteit van vele andere merken niet voldoende vond voor de eerste schoentjes. En dan bespaar ik weer op andere dingen. (Niet de mooiste rompertjes, maar een voordeelpak van de hema. Kleding nieuw, maar soms ook 2e hands, luiers van een huismerk, zelf koken ipv dure potjes, vaker met de fiets enz) Ik ben pedicure en zie op mijn werk dagelijks probleemvoeten. Misschien dat ik er daarom zo precies in ben. Oh en trouwens, flexibel is niet voldoende. Er moet namelijk wel een stevige hiel in zitten. En die vind je inderdaad vaak alleen bij de betere merken.
hier liep R heel slecht op de schoentjes met flexibele zool, die zoveel x geadviseerd werd! tot dat wij het advies kregen om een hardere zool te doen (bunnies) en meneer liep er in 1x op weg! die zachte kon hij gewoon niet op lopen! ik zou dus meerdere soorten gaan proberen voordat je gaat kopen! p.s bunnies zijn niet goedkoop, maar het gaat wel om de voeten van mijn zoon, heb het er zeker voor over!
Bunnies hebben toch geen harde zool? Als het nog zachter moet dan zijn het praktisch slofjes. Onze oudste had eerst Elefanten, liep ze gelijk goed op, daarna vrij stugge van Dr Visser, maar daarmee kon ze ineens rennen dus heel flexibel is echt niet altijd nodig denk ik dan.. En voor hoe lang? Met een beetje pech zijn ze in 2 mnd uit hun eerste schoentjes gegroeid. Wat doe je dan, nog steeds flexibele zool of dan wel een steviger schoentje?
Hier begonnen met de extreme flex van shoesme, maar hij liep er altijd een beetje vreemd op, beetje wijdbeens en voorzichtig. Nu werden deze te klein, dus pas geleden nieuwe schoenen gekocht van bunnies en hier loopt hij wel goed op. Dus ik kan me wel vinden in het verhaal hierboven. Dat als ze eenmaal goed loslopen een flexibele zool wel goed is, maar al te flexibel was hier dus ook geen succes. Heb even een foto toegevoegd, hij loopt nu bijna 2 maanden los en sinds van de week dus op deze schoenen.
Ik zou het gewoon even houden op van die leren slofjes , kan hij ook buiten heus een stukje op lopen.
Mijn zoontje deed alsof hij verlamd was zodra hij zijn schoentjes aan kreeg. Puur wennen was het. Na en week ging hij opeens weer gewoon lopen. Ze zijn natuurlijk zwaarder en stugger dan sokjes/slofjes dus voelt super raar en onwennig voor een kindje.
Hier ook shoesme schoentjes als eerste paar. Het loopt echt goed en brengt nog wel 20 euro op, op marktplaats daarna. Mijn dochter deed trouwens 6 maanden met haar eerste schoenen, je weet niet hoe lang ze ze dragen.
Onze jongste liep zo weg op wat je ook maar aan haar voetjes deed. Haar eerste echte schoentjes waren Bunnies, maar daarvoor liep ze ook al op haar nichtjes Crocs en de veel te grote slippers van haar 3 jaar oudere zus. Onze oudste moest echter ook heel erg wennen aan schoenen toen we deze voor het eerste kopen. Het duurde drie dagen voor ze de moed had verzameld om er echt op te lopen. Daarna ging het wel goed. Volgens mij vinden sommige kindjes het gewoon even een gek gevoel die dingen om hun voetjes. Ze went vast snel.
Dl moet (nu 2 jaar, maar vanaf het begin al) steeds meestal 3 paar schoenen passen voor we er een hebben waar ze op rond gaat rennen. Die loopt dus niet overal op weg Schoen moet hier echt goed bij de voet passen, vooral de hielpartij moet goed aansluiten en hoog genoeg zijn (Dl heeft flexibele enkels, en ook smalle voeten, maar bij tenen juist weer wat breder - dat past ook niet bij alle schoenmodellen). Ze deed geloof ik een paar weken met haar eerste schoenen Tweede paar misschien 2 maanden. Nu is de groeispurt voorbij..hoop ik. Zool hoeft, in het algemeen, alleen flexibel te zijn op het 'buigpunt' (vlak na de voorvoet dus).
Denk dat we na de kerstdagen nog maar eens een poging gaan doen. Wie weet gooien de winkels er nog wat extra korting bovenop...
Bunnies hebben verschillende soorten stevigheid. Van die slofjes, maar dan met iets profiel eronder (super flexibel), schoenen die je helemaal en makkelijk met 1 hand dubbel kan buigen (flexibel) en schoenen die een wat stevige zool hebben. Nog steeds dubbel te buigen, maar met wat meer moeite. Maar deze keuze hebben meer merken. Niet alle winkels hebben alle verschillende in hun assortiment en ik vind dat het op internet ook moeilijk te onderscheiden is. De reden waarom kindjes ineens heel goed lopen (rennen) op stevige zolen is omdat de zool dan de stevigheid aan het lopen geeft ipv de voet zelf. Terwijl de huidige visie op kinderschoenen ondersteunt dat men wacht totdat de voet zelf voldoende spieren heeft opgebouwd. De voetbogen van baby's zijn nog plat en pas als ze gaan lopen krijgen ze door het sterker worden van spieren en pezen langzaam een zelfde voetafdruk dan volwassenen. De reden dat je voor minimale ondersteuning gaat is dat het de natuurlijke ontwikkeling van de voet niet in de weg zit. Om bovenstaande reden loopt mijn zoon nu nog steeds op flexibele zolen die makkelijk te buigen zijn met 1 hand. En ik merk dat hij het daarop prima doet. Maar hij is ook altijd al fysiek heel soepel en lenig. Maar als ik om me heen kijk zie ik veel kindjes op all stars en adidasjes en zo. Ik ben geen wetenschapper, zou niet kunnen zeggen wat dat betekend voor de toekomst van die voeten. Wat ik wel zie is veeeeeel mensen met voetklachten en de noodzaak steunzolen te dragen (waaronder ik zelf). Of daar een verband tussen bestaat.. Geen idee. Ik weet wel dat ik vroeger ook stevige schoenen droeg, omdat men dat toen adviseerde. "Zo stevig mogelijk, want dan ging lopen beter..", vertelde mijn moeder me. Er zijn altijd verschillende meningen over onderwerpen als dit. Deskundigen ontdekken allemaal tegenstrijdige voor -en nadelen. Daarom denk ik dat je het beste naar je kindje kunt kijken en je gevoel volgen. (en een beetje inlezen, dat is nooit verkeerd )