in bad, tummie of mee onder de douche?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door noura, 19 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat vinden jullie kindjes fijn?

hij vind nu in het badje ook wel fijn, maar de tummie vond die altijd al heerlijk.
    en onder de douche, soms gaat die mee, en gister dus ook met papa mee. nou hij geniet helemaal, en zucht dan van tevredenheid, heerlijk om te zien.

2. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    björn vind ook alles fijn maar hij is uit zijn tummie gegroeit. toen ging hij veel in ons bad met zo'n drijfmatje maar daar was hij te druk voor dus nu hebben wij zo'n bad zitje wat hij erg leuk vind veel bewegingsvrijheid en toch veilig. en hij gaat ook met regelmaat onder de douche met zijn vader. als hij alleen al richting de badkamer gaat wordt hij al helemaal druk en blij.

3. Es1981

Es1981 Actief lid

Hoe neem je je kindje dan mee onder de douch. Gewoon samen eronder gaan staan? Dat kan zeker niet als je alleen bent, of wel?

4. Kyan gaat in badje, onder de douche en jammer genoeg is de tummytub te klein!
    dit vond hij altijd heel fijn maar meneertje duwt zich nu steeds af op de bodem en staat dan eigenlijk! :confused:
    Kyan gaat inderdaad alleen in douche als wij met ons drieën thuis zijn, zodat 1 van ons Kyan kan aanpakken om af te drogen en aan te kleden!
    weet niet hoe ik het moet doen als ik alleen zou zijn
    misschien iemand tips?

5. lykel

lykel Actief lid

26 okt 2006
    337
    0
    0
    dordrecht
    ik doe het weleens alleen maar dat is zeer onhandig omdat je moet zorgen dat je na het douche je kind geen kou vat maar jij ook niet dus doe ik mijn kind eerst een baddoek om en dan me eigen in mijn ochtendjas frummelen. terwijl ik mijn kind vast hou. dus erg onhandig.en voor het douche precies het zelfde ik vind het dus geen aanrader.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iman gaat meestal in de BUMBO stoel onder de douche. Dat is hartstikke handig.
    Soms douche ik met haar samen, dan leg ik haar op een handdoek op de badmat met speelgoed, in haar luier. Ik was mezelf en erna pak ik Iman.
    Als we klaar zijn leg ik haar op die handdoek op de badmat, doe mijn badjas aan, doe mijn haar in een handdoek en doe dan Iman afdrogen en verzorgen. Gaat ook prima.

In het gewoon badje gaat ze niet meer graag, ze is te beweegelijk en stoot dan constant haar hoofd boven tegen enz. Ikdenk dalijk wel weer als ze zelfstandig kan zitten.

Ook ga ik graag met haar in het grote bad bij mijn ouders!

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn gaat nu nog in de tummy tub (zie fotoalbum) onder de douche of mee in bad hebben we nog niet geprobeerd.

8. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik heb een hele goeie tip ahum ahum komt ie: Zet een wipstoeltje op de douche en leg daar een omslagdoek in. Als je klaar bent met douchen leg je je kind daarin. Even omwikkelen. Dan je zelf afdrogen en even snel een t-shirt aandoen. Dan ga je met je kindje naar zijn of haar kamertje en ze is dan al bijna helemaal droog. Je kunt voor het wachten een speeltje geven. Tijdens het douchen zet ik haar af en toe in de tummy tub met maar een paar centimeter water erin (dit kan pas als ze zelf een beetje kunnen zitten in dat ding) Dan ga ik mezelf op mijn hurken wassen zodat als er iets gebeurt ik dit meteen kan zien en kan ingrijpen. Eerder deed ik mezelf gewoon een klein beetje wassen met Fien op mijn arm. Ik doe om de dag met Fienne op deze manier douchen. Veel succes!

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    k las laatst ergens dat als je gaat douchuh met de kleine dat als de kleine klaarbent in het badje leggen in een doek (zonder water) jezelf ff snel afdrogen tshirt aan en dan de kleine pakken was wel goede tip doe het nu ook zo

youame heeft sinds eergister een badstoeltje het begon me pijn te doen ze ligt steeds met der hoofd op mijn spier

gr marline

10. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hier alledrie. In het weekend ga ik met Mitchell onder de douche. Dat lukt overigens ook als ik alleen ben. Ik leg handdoeken op de grond, zodat ik zeker weet dat ik niet uit glij. Als ik uit de douche kom, leg ik Mitchell neer op een hydrofielluier en deze vouw ik helemaal om hem heen. Dan schiet ik een ochtendjas aan, zodat ik het niet koud krijg en zorg dan eerst voor mijn kleine man.

Badje doe ik (met zo'n zitje, dat je je handen vrij hebt) als hij krampjes heeft. Dat kan namelijk wel een tijdje duren en dan is hij heel bewegelijk en dan is de emmer niet handig.

Doordeweeks gaat hij in de emmer (Tummy Tub is nog een beetje groot) en dat vindt hij heerlijk.

11. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Wij doen Britt altijd 's avonds wassen, dan kijken we of een badje maken of haar onder de douche doen....

'S avonds heeft als voordeel dat je altijd met z'n drieen bent en dat is toch het handigst voor de douche, en mijn man vind een badje of douche met de kleine ook leuk dus dan is hij er ook bij...

Gr.Jessica

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

De meiden van ons vonden het heerlijk samen douchen! Ik deed het, alleen, als volgt.
    Eerst alles klaarleggen op en bij de comode/aankleedkussen en in/rond de douche (zeep ed). Ook een badjeas voor mezelf! Kraan open zetten. Mezelf uitkleden. Kleine uitkleden. Samen onder de douche en kleintje evt wassen. Onder de douche uit en kleintje in badcape wikkelen en op de commode leggen. Daar ligt ook mijn badjas, dus die zelf aan doen. Dan kleintje aankleden. Als dat gebeurd is kleine even in zijn/haar bedje leggen en dan zelf aankleden.

Als je het vaker doet, zo gepiept hoor!

13. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ons mannetje Ferron is vanochtend voor het eerst met zijn vader onder de douche geweest, hij vond het helemaal geweldig, hij was echt rlaxed.
    normaal gaat hij vaker in de tummi tub, en soms in het badje. Ik vind alleen het gesleep met al dat water naar zijn kamertje om in het badje te doen zo irri, daarom gaat hij vaak in de tub.
    (onze badkamer is vrij klein, en niet prakrisch om m daar te badderen)
    ik denk niet dat t me gaat lukken in mijn eentje met m te gaan douchen, hoe ga ik mezelf dan wassen en zo?

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mezelf wassen deed ik apart, dus niet als ik de kleine aan het doucen ben, maar als hij/zij slaapt bijvoorbeeld.. Samen in de douche en ook samen wassen is erg moeilijk ja ;) Je kan evt als je je kleintje aangekleed hebt hem/haar dutje laten doen of in wipstoeltje zetten en zelf even terug kruipen om jezelf te wassen? Is toch maar alleen effe badjas uitdoen ;)

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven word nu te groot voor de tummy tub,
    ik zet hem in zitstand in z'n badje,
    en vaak in het weekend gaat hij met papa onder de douche.

16. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

tamer ging in het begin gewoon in het badje maar toen hij ongeveer 3 mnd was ging hij mee onder de douche. hij ond het in het begin wel eng en was ook wel bang, maar nu vind hij het heerlijk en ik vind het zelf ook wel handiger.

17. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

tamer ging in het begin gewoon in het badje maar toen hij ongeveer 3 mnd was ging hij mee onder de douche. hij ond het in het begin wel eng en was ook wel bang, maar nu vind hij het heerlijk en ik vind het zelf ook wel handiger.

18. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    wat een lekker ventje is tamer

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb wel eens Steven op een paar utgevouwen handoeken in de douche gelegd, op de grond en dan de straal op hem gericht, zo kun je jezelf wassen, word je beeb niet koud.
    We hebben wel een douchecabine, daar blijft de warmte ook goed in.
    Het is even lastig, maar het lukt wel.
    Maar als hij bij m'n man onder de douche gaat, pak ik hem aan ;en droog ik hem altijd af. Dat is nog het eenvoudigste.

20. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Dat wipstoeltje op de badkamer zetten doe ik ook. Ik leg hem daar naakt in, met luier, dan eerst zelf douchen en daarna de kleine. Dan weer in het wipstoeltje, doeken over hem heen en zelf snel afdrogen en badjas aan.
    Gaat best goed.

Ik zet ook vaak het badje in de badkamer. Kan ik met de sproeikop het bad vullen en met een kleine kom weer leegmaken. Hoef ik niet met water te slepen.

Deel Deze Pagina