Slapen tussen voedingen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Josien, Oct 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi allemaal,

Ik vroeg me af hoe jullie dat doen/deden?

Onze ukkepuk is nog geen twee weken oud en slaapt vanzelfsprekend veel. Na zijn voeding leggen we hem lekker in zijn bedje, waar hij vaak lekker verder slaapt.

's Middags heeft hij daar meestal niet zo'n zin in en huilt dan best wel veel. Ik leg hem dan heerlijk tegen me aan, wat hem rustig maakt.

Ik vroeg me af of jullie je kleintje altijd in zijn eigen bedje leggen of dat je hem of haar ook op andere plekken laten slapen. Alles is nog zo nieuw voor me en ik vraag me af of ik hem niet 'verveel' door hem altijd in zijn eigen bedje te leggen en hem niet beter 's middags bijvoorbeeld beneden neer kan leggen? Of zou hij dan juist weer te veel prikkels krijgen?

Groetjes,
    Josien

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,378
    36,246
    113
    Tja ben toch bang dat het een kwestie van proberen is. Kijk waar jullie je allerbei prettig bij voelen, dan kan het niet verkeerd gaan. Mijn zoontje kon alleen in zijn eigen bedje slapen, mijn dochtertje slaapt tot nu toe overal. Verschilt per kind dus.

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik leg Thomas overdag altijd in zijn box. Puur om ook te wennen aan slapen als er geluid om hem heen is. Hij slaapt nu bijvoorbeeld bij het KDV bij de spelende kinderen en wordt niet wakker van het geluid, vind ik erg prettig.

4. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

Oct 8, 2009
    641
    0
    0
    in het begin kun je gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor. Jill sliep vaak in de kinderwagen of box toendertijd in de woonkamer. Op een gegeven moment kom je toch wel op een moment dat ze in hun eigen bedje gaan slapen. je kunt ze nu nog niet ver-wennen maar als ze ouder zijn wel.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Mijn meisje gaat nog steeds meestal naar bed na de voeding hoor, ze is vandaag 2 maanden. Een keer per dag is ze beneden in de box of in de wipper en verder speelt veel zich af op haar eigen kamertje: verschonen, voeden en even spelen na het voeden en knuffelen en weer bedje in.
    Maar als ze beneden is en ze is moe, valt ze in de box ook wel in slaap. En als ze een moeilijke dag heeft, of er is bezoek voor haar is ze ook wat meer beneden. Ik vind het een prettig idee dat ze niet de hele dag door prikkels krijgt en nog lekker veel slaapt. En ik ga ervan uit dat ze aangeeft wanneer ze toe is aan wat meer vermaak van mijn kant.
    Dus.... Het is een beetje aftasten waar jij je fijn bij voelt en waar de kleine zich fijn bij voelt. Gewoon uitproberen hoor, je kan hem echt niet verpesten voor de rest van zijn leven.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    In het begin sliep Julia overal. Ze ging bij iedereen op schoot, en sliep gewoon door! Ook in de box. Na een paar weken werd dit minder, en sliep ze alleen nog maar in haar bedje. Wij hebben dat geoefend, maar ze wilde ook zelf niet meer in de box oid slapen. Bed is nu slapen, box is spelen.

Veel kindjes hebben 's middags of 's avonds een paar uurtjes dat ze niet zo graag meer in bed willen. Zeker als ze zo klein zijn, houd je ze dan het beste lekker bij je. Ze leren vanzelf om meer in hun bedje te slapen, maar nu heeftie nog echt jouw contact nodig! Saai is het niet in zijn bedje, maar hij mist jou! Lekker bij je houden zou ik zeggen, en je krijgt vanzelf een beetje ritme in wanneer hij slaapt in z'n bed, in de box ligt, bij je in je armen slaapt, enz.

7. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    De eerste weken sliep hij voornamelijk in de kinderwagenbak en die stond in de box. En nu nog steeds wel af en toe. In het begin is dat niet erg, ze moet zelf ook nog erg wennen aan alles. Hij gaat nu steeds vaker naar boven.

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Wij hadden een reiswieg die wij gebruikt hebben de eerste 6 weken. Beneden stond hij dan in de box en lag hij daarin lekker te slapen overdag. Ik vond het heerlijk kon ik lekker naar hem kijken en hij sliep overal doorheen. Wij zijn vrij rustig geen tv aan of radio en als er visite kwam zetten wij hem boven.

Na 6 weken is hij in zijn eigenbedje gaan slapen overdag en met 8 weken de nachten ook. Inderdaad even uitproberen.

Share This Page