wij gaan over een 1,5 maand 2 weken naar zuid-frankrijk, maar we zijn over de reis nog niet helemaal uit. mijn zoontje heeft een hekel aan autorijden, dus in eerste instantie gaat onze voorkeur uit naar 's avonds rond een uur of 8 wegrijden en dan in een ruk door. maar misschien zitten daar wel nadelen aan? en zien we die over het hoofd. of misschien slapen kinderen niet zomaar een hele nacht in de auto. iemand ervaringen? tips? zoontje is dan 17 maanden.
Wij hebben nog geen ervaring, maar volgende week gaan we naar Italië en wij hebben ervoor gekozen om op de helft te overnachten. Dan rijden we maximaal 5 uur per dag. Het lijkt ons helemaal niks om de kinderen zo lang in de auto te laten zitten.
Wij gaan ook zo'n 1300 km rijden en gaan halverwege overnachten. Ik vind dat wel zo relaxed. Anders ben je voor je gevoel toch aan het jakkeren om de eindstreep te halen, zeg maar. 's Nachts rijden vind ik erg ongezellig en je bent daarna weer een dag brak omdat je een nacht hebt gemist. Dat vind ik geen leuk begin van de vakantie. Pim
Wij gaan 1400 km rijden deze zomer en overnachten ook halverwege. Het lijkt me niks om in 1 ruk door te rijden, je bent dan een paar dagen brak vrees ik. Wij proberen de reis ernaartoe ook al als een stukje vakantie te beschouwen.
Wij gaan 1100 km rijden naar frankrijk maar rijden wel in 1x door..wij vertrekken rond een uur of 4 in de nacht.
Wij gaan deze zomer ook met de auto naar Spanje en moeten dan zo'n 1300km en proberen 's nachts in één ruk daarheen te rijden. Heb het zelf al eens eerder gedaan in één nacht en op vakantie heb je tijd zat om bij te komen, liever 's nachts en koel dan in een warme auto in druk verkeer overdag.
wij gaan van de zomer naar zuid frankrijk en wij zijn ook van plan om het in twee dagen te doen. ik zat eerst ook te denken aan s'nachts rijden maar dan is je kindje op de bestemming lekker wakker en dan ben je zelf helemaal gesloopt lijkt mij niks
Toen onze meid 6 maanden was, zijn wij ook in 1 ruk naar Spanje gereden (1400 km). We zijn 's avonds vertrokken, we hebben om beurt gereden (en geslapen) en onze dochter heeft de hele tijd geslapen. Tot half 8 's ochtends. Toen stonden we al bijna in Spanje. We hebben een uurtje of 2 stilgestaan en zijn toen weer verder gereden. Na een uurtje of 2 waren we er.. Is ons prima bevallen!
dat lijkt mij dus ook... En waarschijnlijk voelt je kindje jouw vermoeidheid wel aan of is toch nog niet helemaal happy van de reis en vraagt dan juist éxtra aandacht... Dus tenzij diegene die niet rijd, óók goed kan slapen in de auto en dus de zorg voor jullie kindje op zich kan nemen die eerste dag, zou ik lekker een nachtje slapen onderweg..
Fijn om te lezen dar het jullie zo goed beviel, zo willen wij het namelijk ook doen. Mij lijkt 2 dagen reizen juist meer impact op de kleine hebben dan in één nacht en dan om de beurt rijden/slapen. Maar goed dat zal ook per kindje verschillen!
De meerderheid kiest dus voor overnachten.. Maar mijn zoontje HAAT autorijden, vandaar dat we in 1 ruk willen rijden. Dan slaapt ie hopelijk lekker. Voor ons zelf is het niet leuk nee, je moet dan waarschijnlijk wel even bijkomen ja.. maar dat dan toch nog liever dan mijn zoontje lastig vallen met de lange rit.
Maar wat als je kindje helemaal niet gaat slapen terwijl je 's nachts rijdt? Lijkt me helemaal vervelend. Ik zag Eva er wel voor aan (sliep en slaapt sowieso zo goed als niet in de auto), dus wij rijden altijd overdag als we op vakantie gaan. Misschien een dvd speler voor in de auto aanschaffen?
Grote kans dat je zoontje niet of nauwelijks slaapt in de auto. Denk dat je er beter aan doet om te overnachten. Wij gingen op wintersport in februari. Onze dochter was toen 11 maanden oud. We hadden de auto ingeladen en als laatste ging onze dochter erin. Dit was dus om 03.30uur 's nachts en wij dachten 'ach die slaapt zo wel weer'. Nou niet dus, die heeft de hele nacht (tot het slaapje van 10.00uur) met grote ogen naar buiten zitten kijken... Dit terwijl ze normaal dus wel prima in de auto slaapt. Gelukkig heeft ze geen hekel aan autorijden, want we hebben er (vanwege de weersomstandigheden) uiteindelijk bijna 15uur over gedaan om op de bestemming te komen.
In de hoop dat Kenji gewoon slaapt in de auto (zoals hij altijd tijdens langere ritten in slaap valt) vertrekken wij rond de tijd dat hij dan normaal naar bed toe gaat. Dus precies hetzelfde bedtijd ritueel maar dan de auto in. Lijkt me heel sterk dat hij dan de hele nacht wakker blijft (hem kennende).. Kan me voorstellen dat wanneer je je kind om 3.30u uit bed plukt hij/zij idd van slag is en niet meer slaapt..
Wij gaan over anderhalve maand naar Tsjechie en hoeven "maar" 850 km te rijden, maar wij gaan ook overnachten. Willen wel de eerste dag het grootste gedeelte gereden hebben, dus ruim over de helft. Wil zelf ook niet te brak aankomen daar en mijn zoontje kennende is hij juist op zulke tijdstippen helemaal hyper...
we gaan toch overnachten! het zat me niet lekker... inderdaad... wat als ie ' snachts niet slaapt? waar stop je dan midden in de nacht? op een parkeerplaatst op de route du soleil? dat lijkt me ook niets. en ik kwam er ook achter dat we pas vanaf 16.00 uur op de camping terecht kunnen. dus nu rijden we na de lunch weg, dan zal ie de eerste uurtjes wel in de auto slapen. we kunnen van iemand een dvd speler huren, en verder doen we gewoon heel erg op het gemakje. veel stoppen en lekker eten onderweg. ik ben erg opgelucht door deze beslissing .