ons mannetje huilt nog steeds ontzettend veel. we gaan nu al met hem naar een chiropractor, maar ik merk er niet zo veel van. hij huilt nog steeds gewoon erg veel. nu hebben wij 't volgende probleem. 's avonds na de voeding van 10 a 11 u brult hij een keer gewoon door van voeding tot voeding. hij is ontroostbaar en ik weet gewoon niet meer wat ik moet. mn vriend moet er 's ochtends om kwart voor 5 uit en hem boven laten schreeuwen en daar troosten is dus niet echt een optie. nu kan ik hem wel mee naar beneden nemen maar daar krijgt hij dan weer meer prikkels, wat mij nou ook niet echt bevordelijk lijkt. maar hij gaat echt niet slapen tussen die voedingen in. iemand nog tips?
Wat geef je? Bv of fv? Heeft hij geen kramp? Hij is nog zo klein, dat zou goed kramp kunnen zijn. Of misschien nog trek? Is hij niet aan het clusteren? Overdwars lukt mijn meisje ook, zij is 6 weken, maar vooral als ze boos is omdat ze even op haar grote zus moet wachten bijvoorbeeld . Maar deed hij het doordat hij overstuur was? Heb je hem al bij jou laten slapen? Als je het eng vindt, slaapzak aan en dekentjes uit zijn bedje.
Op naar de kinderarts om reflux of andere medische oorzaken zoals allergie uit te laten sluiten. Inbakeren.
Dat is echt zwaar. Wij hebben dat de 1e week erg gehad, altijd na de avond fles erg huilen, krijsen zelfs zo hard dat hij over z'n stembanden heen ging. In ons geval gewoon krampjes. Erg vervelend maar moet een kleine gewoon doorheen. De piek ligt rond de 6e week, daarna zou het beter moeten gaan.
Ik heb dit 12 a 13 weken lang gehad helaas dus ik weet hoe het voelt. Het goede nieuws: het wordt beter. Het slechte nieuws: tot die tijd moet je er in mee gaan. Mijn zoontje bleek een prikkelbare baby, darmpkrampjes, verborgen reflux maar allemaal kon het ook niet echt opgelost worden. Rond die tijd was het vooral darmkrampjes en het enige wat je kan doen is er door heen. Hier hielp op zijn buik op mijn onderarm dragen en de ergonomische draagzak (ik droeg hem wel 10 uur per dag) erg goed tegen die pijn en onrust. Sterkte!
Wat een herkenning. Onze jongste heeft 6 weken lang elke nacht gekrijst. De wekker gaat hier 5:30. Hier sliep 1 van ons tweeen op de bank. Ties sliep dan in de kinderwagen, als hij sliep... Ik geloof niet dat de huis,amer nu zoveel meer prikkels biedt dan de slaapkamer. Tv uit, lampen gedimd... Sinds een week gaat het wonderwel beter.
voor krampjes hebben we infacol, het is elke avond en overdag op 't zelfde tijdstip. hij huilt dan ontroostbaar en kan hem bij me nemen, wegleggen of wat dan ook maar hij huilt gewoon door. overdag kunnen het geen prikkels zijn want dan haal ik hem gewoon net uit zijn bedje. hij wil ook niet meer voeding hebben. ik geef flesvoeding hij krijgt 's avonds 180 omdat hij anders nog niet tevreden is, maar dan wil hij ook echt niet meer hebben. dus honger kan het niet zijn. hij wil ook niet bij me liggen ofzo, dus dat is heel frustrerend. eigenlijk wil hij dus helemaal niets maar ook niet slapen. hij wil iig iets wat ik (nog) niet kan bedenken.
Bij ons werd het erger van infacol. En ja dat huilen op dezelfde tijdstippen is toch echt normaal. Dat is verwerkingshuilen. Daar hoef je niet veel prikkels voor te geven. Ons zoontje huilt nog steeds savonds het meest (alleen wel minder dan in t begin dan was het van 19-22 feest) Sam wilde ook echt niks. Ja rondgedragen worden. Super vermoeiend maar wel het enige wat werkte hier helaas.
Hij wil echt wel bij je liggen hoor! Alleen helpt het hem niet van zijn ongemakken af. Dat zijn twee verschillende dingen. Ik deed een oordop in 1 oor en legde hem dan aan die kant. Krijsen, krijsen. Zo ongeveer van 23:00 tot 3:00. Geregeld was het een hele worsteling om hem op de arm te houden, zo kronkelde hij van de kramp. Infacol heeft hier nooit verschil gemaakt. En waarom uitgerekend die uren... Dat is mij nog steeds een raadsel. Ik hoop dat onze positieve lijn door blijft gaan en dat bij jullie dese fase ook snel over is.
Zou om een verwijzing vragen voor de Kinderarts om reflux en KMA uit te sluiten. Het kunnen ook erge kramjes zijn wij gebruikte ook infacol maar op aanrade vd kinderarts waren wij ermee gestopt omdat het erger werdt daardoor.
Maar een fles van 180 voor een baby van een maand is echt enorm. Misschien kan je proberen wat kleinere flesjes te geven? Maar dan dus wat meer op de dag. Hij wil zeker wel bij jou zijn. Maar krampjes zijn naar, wat met een grote fles vermoedelijk het wel zijn. Is het nu ook het ergst na de fles van 180? Mijn dochter is 6,5 week en we bieden 120/4 aan, maar ze drinkt vaak maar 90 op. ook clustert ze. Dan geven we 30/1 meerdere keren.
nee, overdag drinkt hij minder en dan huilt hij ook. ik weet dat dat enorm veel is maar anders is de kleine man gewoon heel erg ontevreden en dan blijft hij sowieso brullen. en hij geeft altijd prima aan dat hij vol zit. volgens het consultatiebureau is het gewoon echt een hongerlapje komt wel meer voor hoor. baby met honger = nog veel meer huiluren. nu zit die lekker om de 3,5 a 4 u. overdag krijgt hij nu 150 en 's avonds 180. eerst kreeg die 120 maar dan meld hij zich soms om minder dan de 2 u. dan krijgt hij ook veel te veel binnen. en met 150 leek hij 's avonds nog niet echt tevreden te zijn. dus vandaar.
Maar van krampjes willen kindjes vaak ook meer drinken. Dan gaan ze drinken om de pijn te stillen, wat dan weer meer pijn oplevert. Op zich is iedere 2 uur voor deze leeftijd heel gewoon en hoezo krijgt hij dan teveel? Je hoeft niet iedere keer 120 te geven dan, kan ook 90. Hoe lang doet hij over de fles? Want je zegt dat hij anders sowieso blijft brullen, maar dat doet hij nu toch ook?
Ik zou inderdaad ook kleinere flesjes gaan aanbieden. Hij is pas een maand en krijgt om de 4 uur een flinke sloot! Lijkt me echt niet fijn hoor. Met een maand kreeg mijn zoontje 90 cc per keer en dat 8 x op een dag. Ik denk dat dat kleine maagje echt geen 180 cc kan verwerken Vind het echt heftig!!
Ik vind 180 ook erg veel hoor, kan best zijn dat hij daar last van krijgt. Verder denk ik niet dat een stille woonkamer veel prikkels veroorzaakt. Veel sterkte, die 1e maandjes zijn bikkelen, maar het wordt daarna echt een stuk leuker hoor.
Zou even langs de huisarts gaan om lichamelijke klachten uit te sluiten. Klinkt een beetje als verborgen reflux. Hier alebei mijn zoontjes verborgen reflux. Bij de oudste kwamen we er pas na 6 weken achter maar die had wel dezelfde klachten. Heel veel huilen en veel honger. Achteraf bleek dit niet honger maar had hij minder last als hij dronk.... Na 6 weken tobben via de huisarts op de nexium en een heel ander kindje. Nu bij de 2e herkenden we gelukkig de symptomen, dus veel sneller aan de medicatie. Helaas bleef hij erg veel huilen, dag en nacht, maar bleek naast de reflux ook KMA te hebben.
Ik zou ook lichamelijke problemen laten uitsluiten. En verder heel veel troosten. Misschien niet in een pikkedonkere kamer, maar iets van ruis of licht zodat hij niet bang wordt. Dat hij even niets van jou moet hebben, heeft dan echt te maken met ongemakken die hij heeft. Sterkte!