Hoi, mijn dochter is de laatste week een beetje aan het rommelen met haar slaaptijden. De ene keer slaapt ze smorgens 2 uur en smiddags 2 uur, en dan van 17 tot 18 nog een uurtje. Andere keer slaapt ze weer heel anders, en slaapt ze dus tot 16 uur smiddags en is dus om 17 uur nog niet moe. Hoe zien/zagen de slaapjes bij jullie kids er uit rond de 6 maanden? Ik vind het soms lastig rond etenstijd savonds. Als ze van 17 tot 18 slaapt krijgt ze om 18 uur groente. Als ze tot 16 uur slaapt, krijgt ze om 16 uur een fles en ook rond 17.30/18 uur groente en gaat daarna nog op bed. Alleen dit laatste vind ik niet echt logisch....... Ik ben benieuwd.
Hoi, Mijn meisje wordt eind deze week 6 maanden en de slaapjes wisselen ook. Het is wel een echt slaapkoppie, slaapt overdag ongeveer 5 uur en de hele nacht. Soms in de ochtend maar 1 uurtje: dan wordt ze vrolijk wakker en haal ik haar beneden, maar na 20 min. gaat ze weer naar bed. Ik denk dat het misschien ook met de 6 maanden sprong te maken heeft? Niet dat ik alles wil betrekken op die sprongen maar het klopt hier wel erg vaak. Misschien dat dat het is?
Sorry, ik ben niet volledig geweest. je vroeg ook naar het slaap en eetritme hier, komt ie: 6.30 wakker / 7.00 fles / 8.00-9.00 of 10.00 uur slaap 10.00 fruit / 10.30 fles / 12.00-13.30 slaap 14.30 fles / 16.00-17.00 slaap / 17.00 / 17.30 groente 18.30 fles en daarna na even spelen/knuffelen naar bed: klokje rond En uiteraard staan deze tijden niet dagelijks vast maar lijkt erg veel op jou schema. Soms kom ik ik ook met haar groente niet uit en sla ik het ook wel eens over, ik vind de flessen nu nog belangrijker. Of ze gaat na de groente nog even een klein tukie doen en dat geeft later op de avond geen probleem: gaat ze iets later naar bed voor de nacht. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hoi, Hier verviel rond 6 maanden het slaapje aan het eind van de middag. Het was de eerste weken wel even lastig, want eigenlijk was ze met eten wel erg moe, maar ik wilde toch de gewone bedtijd van 19.00 uur aanhouden en ging ze dus niet meer naar bed. Na een paar weken kon ze het al weer veel beter volhouden! Het precieze schema van eten/drinken en slapen weet ik niet meer, sorry!
bedankt meiden popsel, wie weet idd de sprong. Er is momenteel geen pijl te trekken op haar slaapjes. vanmorgen heeft ze 1 uur geslapen en nu ligt ze al bijna 4 uur op bed!!!!! Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ga haar ook nu wakker maken. Ze is ook niet helemaal fit, dus ze zal het wel nodig hebben.
Thijs slaapt ook steeds verschillend. Tijdens de 6 maanden sprong wilde hij niet slapen. Hij ging van 4x 1 uur naar 2 x een half uur slapen overdag. Verder slaapt hij elke dag verschillend. Als hij last van tanden heeft slaapt hij overdag wat meer. Misschien een tandje op komst?
Lekekr laten rommelen. Zolang ze snachts lekker slaapt zou ik niet te veel op de klok kijken. Een eetritme komt vanzelf als ze meer gaat eten, dan vallen de dutjes daar vaak automatisch tussen. Het aantal dutjes en de lengte ervan blijven veranderen en varieren, denk je net 2x2uur te doen, verandert het alweer. Niet te veel aan vasthouden dus, want dan baal je als je kindje ineens geen zin heeft om te slapen en jij je geplande ding niet kunt doen. Tenminste, is mijn opstelling...