onze zoon van 14 maanden wordt altijd huilend wakker.. hij doet twee hazenslaapjes van 3/4 uur per dag.. en 's nachts slaapt hij 11 a 12 uur! Heb het idee dat dit vrij weinig is alhoewel hij op zich wel fit overkomt; maar zou het fijn vinden als hij wat meer zou slapen ivm ontwikkeling van zijn hersenen/stress-systeem. Tips om hem langer te laten slapen misschien?
Op zich valt het wel mee hoor met hoeveelheid slaap. 2x per dag slapen met 14 maanden is vrij normaal. Hier sliepen ze toen overdag 2x 1 uur of 1,5 uur, en dan 's avonds van 8 tot half 7 meestal, dus 10,5 uur. Schrikt hij overdag wakker (omdat je zegt dat ie huilend wakker wordt), of wordt ie echt wakker en ligt ie te kletsen in zijn bed? Als hij huilend wakker wordt kun je nog kijken of je hem kunt troosten, een slokje water geven, en terugleggen zodat ie nog even kan slapen.
Hee, hier helaas hetzelfde verhaal. Overdag slaapt hij meestal maar 1x anderhalf uur. En 's nachts 12 uur (van 7 tot 7) maar 's nachts wordt hij zooooo vaak wakker, dat hij daarom tussenin slaapt. Hij is nooit een goede slaper geweest, dus weet ook echt niet wanneer dit verbeterd. Dus ik blijf even meelezen
Mijn zoontje slaapt overdag maar een uurtje, maximaal 1,5 uur. En 's nachts ook 12 uurtjes. Hij heeft gewoon niet zo veel slaap nodig...vindt hij zelf dan. Hij werd ook een periode steeds huilend wakker...heel raar, want het ging ook vanzelf weer over en nu wordt hij weer brabbelend wakker. Ik vroeg me in die periode ook steeds af waarom hij toch steeds huilend wakker werd....
Mijn zoontje slaapt vanaf 12mnd maar 1 slaapje per dag,de ene keer een uur en de andere keer 2,5uur.Momenteel veel last van kiezen maar anders slaapt ie ongeveer 10-11 uur achter elkaar s'nachts.Het ene kind slaapt meer dan het andere,vind niet dat jou kindje extreem weinig slaapt. Huilend wakker worden gebeurd hier ook wel eens,mischien eng dromen?