Mijn dochtertje krijgt 's nachts een speentje. Nou spuugt ze die steeds uit en gaat dan 'zeuren'. Het begint met een beetje mopperen en miepen en als ik dat aankijk gaat ze echt huilen. Heb haar vannacht een tijdje laten huilen omdat ik bezig blijf die speen er weer in te doen. Als ik haar dan even laat huilen, gaat het huilen over in krijsen. Geen goeie optie dus.. Heeft iemand een idee wat ik kan doen? Ik vind het echt niet erg om af en toe dat speentje er weer in te doen alleen het is echt om de 10 minuten.
Misschien kan je proberen haar te laten inslapen zonder speen? Dan heb je ook dat "gedonder" 's nachts niet...... Merel heeft nog nooit een speen gewild, dus ik weet niet hoe groot die behoefte is bij jou kindje....
ik kan het verhaal helemaal... alysia heeft die tijd ook echt gehadd.. gelukkig nu niet meer zo erg want ze heeft een nachtlampje en totdat wij naar bed gaan brand er ligt op de overloop en de deur op een kier en dan pakt ze zelf de speen weer en doet ze in... momenteel als ze in slaap valt slaapt ze ook de hele nacht door zelfs zonder speen.. soms word ze dan wakker en laat ik haar inderdaad even huilen en gaat ze ven echt gillen dan doe ik even de oren dicht en dan valt ze zelfs in slaap zonder speen.. dus misscxhien optie lampje aan dat ze zelf haar speen kan pakken
Laten inslapen zonder speen gaat echt niet lukken. Zo gauw ze in de slaapkamer ligt wil ze haar speen. En zelf haar speen pakken zie ik ook nog niet gebeuren aangezien ze net een maand is geweest Ik vind het ook niet fijn om haar te laten huilen. Heb het vannacht wel even gedaan om te kijken of dat werkt, maar dan raakt ze helemaal overstuur. En ze is nog zo klein, ze wil gewoon sabbelen. Een lichtje aan heb ik ook geprobeerd, maar donker of licht maakt haar niet zoveel uit. Als ze die speen nou niet zou uitspugen zou er niks aan de hand zijn. Maar maak dat zo'n kleintje maar es duidelijk Kan het trouwens ook zijn dat ze zichzelf juist wakker houdt door die speen? Dat ze ineens een ding in haar mond voelt zo gauw ze een beetje wegdommelt en dan daar weer wakker van wordt? Dat idee heb ik namelijk ook een beetje. Maar goed, als ik de speen afpak is het weer drama.
ik haalde altijd een spuugdoekje door het gaatje heen vd speen..en legde deze vervolgens zo neer, dat wanneer de speen uitviel ze deze zelf week kon pakken met haar mond...
Ik heb geen gouden tip voor je helaas... Ik heb hier totdat Joris 7 maanden was elke nacht er soms wel 10 keer uitgemoeten voor de speen... Sinds 7 maanden ongeveer kon hij hem eindelijk zelf vinden en in de mond stoppen. Sindsdien slaapt hij rustig door en hoef ik er ook niet meer uit...! Op een gegeven moment raak je er echt aan gewend, je loopt dan bijna slaapdronken naar zijn kamertje, geeft de speen en loopt weer vrolijk terug Hier had ik ook vanalles geprobeerd, maar niks hielp! Hij moest zijn speentje weer hebben om in slaap te komen...
Ik was helemaal gelukkig toen Sam d'r speen zelf kon pakken. Gelukkig werd ze er niet al te vaak wakker van, maar het gebeurde toch wel erg regelmatig. Ik heb me getroost aan de gedachte dat het wel over zou gaan.
Is ze wel weer tevreden als ze haar speen weer heeft ? Anders is het mischien nog honger. Ze is nog zo klein.
Ja, ze is dan wel tevreden. Heb niet het idee dat ze nog honger heeft. Kan niet wachten totdat ze zelf de speen kan pakken
onze kleine krijgt 'snachts geen speen, overdag wel (jelle heeft hem alleen nodig met te veel zuig behoefte, niet om in slaap te komen) Ik heb er een spugdoekje door het gaatje (klein hoekje) zo weegt het wat zwaarder en blijft het beter/langer in zijn mond ik leg het doekje op zijn borst neer, en de speen recht in de mond (hij ligt op zijn achterhoofd) hoop dat het bij jullie ook werkt