Ik wist niet hoe ik het anders uit kon leggen, maar mijn dochter doet iets geks Ze is druk aan het oefenen met tijgeren (vooral om zich heen en een klein beetje naar achteren) en trekt regelmatig haar knieën onder haar billen, met haar hoofd op de grond. Echt kruipen kan ze niet, maar ze heeft gisteren wel een keer in die houding gezeten (opeens knieën er onder, armen recht en hoofd omhoog) voor een paar seconden. Nu heeft ze dus opeens iets nieuws bedacht: benen recht houden en dan d'r kont omhoog duwen. Ze zit dus in een soort puntje met haar billen omhoog, gezicht vaak op de grond of op haar armen liggend, en met haar tenen op de grond. Is dit normaal of wat probeert ze hiermee te bereiken? Het is in ieder geval een heel grappig gezicht
Dat doet mijn zoon ook. Alleen hij is al wel wat ouder en hij staat dan op zijn handen en het puntje van zijn tenen. (kont in de lucht) Denk gewoon adt het allemaal oefenen is. Sterke armen, beentjes krijgen. Kruipen doet ie nog niet maar hij glijd ook telkens weg op het laminaat Hij staat dan wel op handen en knieen en wiebelt dan heen en weer maar als ie vooruit wilt gaan glijd ie weg
Hahaha! Ja, leuk hè! En... het is heel normaal hoor Mijn dochter doet het ook wel eens. Ze is er mee begonnen met ongeveer 6 maanden en een paar weekjes later is ze gaan kruipen. Wie weet is jouw meisje ook lekker snel! Ze is in ieder geval hard aan het oefenen!
Je bedoeld zoiets als hier op de filmpjes (klik hier) zoals je ziet doet daan dat ook, en het gaat steeds verder , in het linker rijdje ( februari ) kruipfillmpje zie je dat ie ze al helemaal correct optrekt.( staan meer kruipfilmpjes va 20 jan toen daan er mee begon) alleen ze voorlijffie wil niet mee. maar het cb zei vanmiddag dat dat meestal als laatste komt en dat het niet zo lang meer hoeft te duren vooral bovenlijf beetje trainen wat babys zelf doen oa met baby gym en opdrukken als ze op de buik liggen ect. dus nog even en dan kruipt er iemand door je huis heen
Wahaha ja dat doet Tygo ook!! Beentjes onder zich en dan trappelen zeg maar, alleen kan hij zij armen helemaal nog niet gebruiken dus ligt met kontje omhoog op zijn hoofd gesteund.. maf kind
Haha, Wupped, jij ook weer hetzelfde! Ze zitten echt op hetzelfde spoor! Julia krijgt haar benen er nog niet vaak zo echt goed onder, maar wat Daan bij 1:28 ongeveer doet (bij het filmpje van 22-2), dat doet ze dus heeeel hoog met haar kont. Ziet er echt belachelijk uit. Goed om te horen dat ze niet heel raar is Ik ben erg benieuwd of het er nu echt aan zit te komen. Ik vind haar soms al ergens anders waarbij ik niet echt weet hoe ze daar gekomen is, maar echt vooruit komen zie ik haar nog niet. Ze kan wel heel goed bochtjes tijgeren, dus daar oefenen we nog maar mee! Ik zal proberen om het op video te krijgen morgen!
daan komt inmiddels beter vooruit, alleen ja met ze hoofie op een speeltje of handjes dat wil hij zelf ook. nu nog beter opdrukken op ijn armen heb het hem vandaag 2 keer zien proberen.. ik denk dat het niet lang meer duurd en ook voor Julia denk dat we zo naast elkaar kennen zetten binnenkort, wie het eerst bij de over kant is
Evy deed dat ook rond die leeftijd en eigenlijk nog steeds. Soms denk ik wel eens dat ze wegloopt op handen en voeten zoals Mogli van jungleboek.
Haha dat doet mijn dochter ook! Ze trekt er dan ook een ontzettend serieus en geconcentreerd gezicht bij. Zo van: wacht even..... nu komt ie!!!! Errrrug grappig om te zien!
ja, hier ook sinds kort. Hij lag nooit met zijn hoofd op de grond als hij op zijn buik lag. Maar nu dus wel met de billen zo hoog mogelijk. Hoofd als een soort extra steun ofzo. Maar ook als hij op zijn rug ligt. hakken in het "zand" en de billen omhoog. En dan hupsen, kom je ook van je plaats
Eva deed dit ook altijd, wel op haar handen steunend, op haar tenen en haar kont een beetje de lucht in. Alsof ze aan het opdrukken was . Dit ging ze doen tegelijkertijd met het beginnen met tijgeren. Ik denk een manier om te kijken hoe ze nog meer vooruit kon komen. Ze ging overigens pas 3 maanden later kruipen, tot die tijd alleen maar getijgerd.
Grappig! Al die gekke kindjes van ons Kouf, hier deed ze dat eerder ook nooit. Het is alsof ze er nu ook de kracht voor heeft om haar hoofd steeds neer te leggen en weer om hoog te doen. Is natuurlijk ook wel vermoeiender dan gewoon steeds je hoofd omhoog houden. Ze ligt nu soms ook te spelen met haar hoofd op de zijkant op haar armpje liggend *cute* als ze moe is ofzo! Heel schattig!
lief! Ik ging naast Beau liggen en vroeg hem: wat ben je aan het doen? Begon hij heel hard te lachen. Fantastisch! Hij komt nog niet echt vooruit maar rondjes draaien op zijn buik gaat nu ineens heel snel. Het is iedere dag weer en verrassing wat hij meer kan. Morgen ben ik vrij en mag ik weer de hele dag met hem spelen. Wat een straf
Kouf, leuk dat Beau ook zo druk bezig is! Ik hoop nu echt dat er snel een sprongetje komt en dat ze het echt kan! Ik zal er nog wel eens spijt van hebben dat ze straks niet meer zo gemakkelijk op 1 plek blijft, maar voor nu is het echt een uitdaging om te oefenen. Ik heb het trouwens eindelijk op film! Hij is nog bezig met uploaden, maar hij komt er zo aan!
Hier issie dan eindelijk... YouTube - Julia's kruippoging nummer zoveel Tip: zet je geluid even iets zachter Schreeuwerd!
Hihi dit doet Aaron ook. Aaron vindt het alleen helemaal niks op zijn buik en weet zich totaal geen raad met zijn armen. Dus het is me een partij frustratie en droogzwemmen Knietjes eronder lukt wel (maar zijn gezicht gaat dan helemaal de grond in ). Opdrukken op zijn handjes kan hij nog niet dus daar zit voornamelijk het probleem. Grappig om te zien dat ze toch allemaal ongeveer tegelijk beginnen met proberen. Maar vind het soms wel heel zielig al die frustratie.
@gentle: wat een leuk filmpje!!! Julia komt echt al wel hoog En ze ligt ook in de "vrije val" houding zie ik. Armpjes en beentjes de lucht in. Vind dat zo schattig. Ik had trouwens het geluid erbij aan en vriendlief stond direkt op van de bank: Beau is wakker volgens mij hahahaha Kikker is cool!! @Boefjesmama: Beau ligt ook niet graag op zijn buik maar nu hij zich een klein beetje kan verplaatsen wordt het steeds leuker. En dat mama er naast staat aan te moedigen is natuurlijk ook heel stimulerend. Maar als het niet lukt of het duurt te lang :x:x Vandaag familie over de vloer en Beau moest zijn kunstjes laten zien natuurlijk. Nou mooi dat hij niets deed, eigenwijsje
@Kouf: dus er is nog hoop voor Aaron? Lol. Hij verdomt het ook om naar zijn buik te rollen. Hij heeft een keer een dag zelf gedaan en nu niks meer. En op zijn buik dus zo gefrustreerd dat ledematen alle kanten op gaan haha. En Beau lekker koppig en niks laten zien. Zo gaat het altijd he? Koppige kinders