Éénkennigheid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnestraal2, 9 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 11 maanden bijna en is zeer eenkennig.
    Als die andere kindjes hoort of een baby huilt gaat die zelf ook huilen. Bij andere gaat die niet spelen zoals die thuis doet maar kom telkens naar mij toegekropen en hele tijd bij mij hangen. Best vervelend is dit.
    In de familie is hij het eerste kleinkindje dus hij is kindjes ook niet gewend en drukte ook niet is altijd rustig hier thuis. Wat kan ik hier tegen doen want het is best vervelend of is dit slechts een periode?

2. adi

adi Niet meer actief

Het gaat zoizo over, de eenkennigheid wordt wel meestal eerst erger in de tweede jaar (dan worden ze ook nog verlegen bij vreemden), maar het gaat over.

Overigens kun je ook niet van hem verwachten om met 11 maanden echt met andere kindjes te gaan spelen. En als hij de rust en ' alleen zijn' gewend is, is het logisch dat ie het een beetje moeilijk krijgt in de drukte.

Ik zou eerlijk gezegd nog even genieten van het feit dat ie bij jou blijft hangen bij de visite. Er komt genoeg tijd dat je tijdens je bezoek maar achter je kind aan blijft rennen, ipv lekker rustig je kop koffie opdrinken. En samen spelen met andere kinderen komt vanzelf wel.

Om meer aan andere mensen te laten wennen kun je veel meer met hem bij familie of vrienden komen. Dit alleen als hij daardoor niet overstuur raakt, maar als ie in het begin gewoon rustig is, dan raakt ie vanzelf gewend aan die mensen en komt ie steeds meer los.

3. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Dankje voor je reactie. Ik heb wat vriendinnen en als we bijeen komen is mijn zoontje vaak de enige die steeds begint te krijsen en te hangen omdat hij die drukte gewoon niet gewend is. Terwijl die andere babys bijna even oud zijn.
    Zelfs bij bekenden die die regelmatig ziet is die erg afstandelijk. Iedereen zegt dan hij komt te weinig onder de mensen. Ik ben alleen met hem dus is idd rustig in huis zijn verder geen mensen. Maarja daar kan ik verder niks aan doen, ik probeer zovaak mogelijk een wandeling te maken en er even uit te gaan. Hoop alleen niet dat het zo blijft.

4. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Niemand tips meer?

Deel Deze Pagina