Koffie gedronken tijdens zs en nu drukker kindje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Chantico, Nov 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Tijdens mij eerste zwangerschap dronk ik echt vrijwel geen koffie (één keer per maand een half kopje ofzo). Onze meid kan goed rustig spelen, zich concentreren, doorslapen, etc.

Deze, tweede, zwangerschap merk ik dat ik iets minder gespitst ben op 'wat er allemaal niet zou mogen'. De vorige keer was ik echt zowat roomser dan de paus, terwijl dat heus niet nodig is. Ik heb m'n koffiegebruik nu wel gematigd, en kwam al absoluut niet in de buurt van de max 4 koppen die het voedingscentrum zwangere vrouwen als advies geeft.

Maar nu begint het dus opeens bij me te knagen... Zou ik niet toch teveel caffeïne binnen krijgen? En heeft dat effect op de hersenaanleg van het kindje? En zo ja, hoe dan? Zit ik nu een druk, onrustig, ongeconcentreerd, slecht slapend kind te creëren?

Help, ik heb wat geruststelling nodig! :D Wie dronk er ook koffie tijdens de zwangerschap (en hoeveel) en is je kindje rustig of druk? (Ook niet-geruststellende antwoorden mogen natuurlijk, het moet wel eerlijk blijven ;)).

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap geen koffie gedronken. Wel regelmatig thee, maar praktisch alleen maar kruidenthee, dus caffeïne-vrij.

Ik heb zo'n beetje de drukste dreumes van het noordelijk halfrond :D. Nee even zonder gekheid. Mijn mannetje is al zo'n beetje vanaf de conceptie erg druk. In de buik schopte hij soms urenlang en sinds de geboorte is hij ook altijd aanwezig. Maakt de hele dag geluid, kan niet goed zelf spelen en is altijd in beweging. Zelfs het cb vindt hem erg druk. Hij was zijn eerste jaar ook erg prikkelgevoelig en had daardoor een strak ritme nodig..

Dussss... in ons geval ligt het iig niet aan de cafeïne. Zolang je niet voorbij de 4 koppen koffie komt, zou ik me zeker geen zorgen maken hoor. Het karakter van je kindje vormt zichzelf en is meer gerelateerd aan het karakter van jou en je partner volgens mij!

Liefs!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Echt onzin hoor. Mijn zoon is hartstikke druk (wel een doodgewone peuter) en ik drink nooit koffie en drink alleen caffeinevrije cola. Mijn dochter is ook lekker actief maar aan de caffeine zal het niet gelegen hebben (heb ook niet enorm aan de chocolade of thee etc gezeten)

Grote hoeveelheiden caffeine worden afgeraden tijdens de zwangerschap omdat caffeine je hartslag verhoogd, vocht onttrekt en een kortdurend opwekkend effect heeft. Allemaal dingen die tijdens een zwangerschap niet handig zijn. Je kindje kan dit in de buik wel merken maar merkt dit aan jou. De aanleg van het (zenuw)gestel is hier niet vatbaar voor.

4. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Inderdaad klinkklare onzin, ik heb 2-3 koppen koffie per dag gedronken (ben een echte coffeeholic) en heb een erg rustig kind. Heb alleen in de eerste 3 maanden minder (lees, 1 kop per dag of 2x een halve of zo) koffie gedronken omdat ik toen heel erg misselijk was.

5. Newlymom

Newlymom Actief lid

Sep 27, 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Ik dronk wel gewoon koffie bij de eerste en de tqweede zwangerschap,mijn oudste is nu 3 en kan soms druk zijn maar dat ligt meer aan zijn leeftijd.
    Toen hij baby was was hij erg rustig en sliep veel en hij is erg slim dus het heeft geen invloed gehad.
    Mijn jongste is 5 weken maar ik merk tot nu toe niks druks aan hem,hij is voorbeeldig,eten,verschonen en slapen,ook de nachten slaapt ie al door dus ik zou zeggen: drink gewoon en niet meer dan aanbevolen,dan kan je kind niks gebeuren

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    o ligt het aan de koffie :) haha

denk niet dat dat er iet ste maken mee heeft. dronk elke dag de max aantal kopjes koffie die zijn toegestaan heel de zwangerschap door en heb aardig drukke kids :). de jongste is ook erg onrustig

bijde zijn ze nu dol op koffie. we houden regelmatig een koffie uurtje :). heerlijk (kids zonder cafeine natuurlijk)

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    nee hoor, bij beide evenveel koffie gedronken en mijn zoon is echt type adhd, heel erg druk en actief en mijn dochter is super relaxed.. klopt hier echt helemaal niet

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik dronk max 3 kopjes...maar niet elke dag9kreeg tijdens zs wel een cola manie :()..ben zelf als kind heel druk geweest...driftig...mn zoontje zo jong als ie is...heeft ook een heel temperament karaktertje!...denk eerder dat ie dat gewoon van mij heeft ipv van de koffie!

9. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

Aug 20, 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ik lust geen eens koffie en dus ook niet gehad. Ook niet al te veel cola en thee zonder cafeine.
    We hebben een onwijs drukke meid. Ze is nog maar 7 maanden en ze staat en loopt al aan tafel. Kroop met 5,5 maand de hele kamer al rond en wil abosluut niet op schoot...
    Maar hier ligt het niet aan de koffie... hahaha

10. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik drink nooit geen koffie of drank met cafeine, dus ook niet tijdens de zwangerschap. Maar onze dochter is dus echt een heel druk kind. Was al tijdens mijn zwangerschap dat ik voorspelde dat ik een druk zou krijgen omdat ze toen al aardig liep te trappen. En dat is echt niet veranderd. Ze kan nog geen 2 tellen stil zitten of liggen en is zeer ondernemend.
    Denk gewoon dat ze dat van mij heeft, omdat ik precies zo ben.
    Of misschien dat het aan de chocolade kan liggen die ik wel veel eet?! Nee, even serieus denk echt dat voeding of drank daar niets mee te maken kunnen hebben.

11. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,704
    2,515
    113
    Ik drink helemaal geen koffie en mij dochtertje is niet echt de rustigste. Sliep in het begin erg slecht alleen (nu is dat wel goed) en is constant in beweging.
    Dus als dat alleen aan de koffie zou liggen, wil ik niet weten hoe ze was geweest als ik wel koffie zou drinken. :)

12. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dank voor al jullie reacties! Ik ga weer lekker van m'n dagelijkse kopje koffie-verkeerd genieten en laat het temperament van m'n kindje met een gerust hart aan zijn/haar karakter over, ipv me druk te maken om mijn voeding :)

13. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Veel koffie gedronken (gewoon in iedergeval 4 bakken) tijdens zwangerschap... en een mooie gezonde rustige meid gekregen!

Share This Page