mn dochtertje van een jaar is al sinds zondag goed ziek. Gelukkig heeft ze sinds vandaag geen diarree meer en geeft ze nauwelijks over, maar toch ze krijgt te weinig vocht binnen. Meer dan een flesje van 150 ml wil ze niet drinken. Ik heb haar nu op advies van de ha aan het waterijs gezet. Iemand nog andere tips?
over de hele dag 150 ml. Fruit kan ze niet binnenhouden, ze is te misselijk van de antibioticakuur. Gelukkig hoef ik die nog maar 1 keer te geven.
Heb je al aan ORS gedacht? Volgens mij heb je dit ook voor kinderen en kun je halen bij de apotheek. Sterkte. Sandy
Ai das niet veel.. helemaal met dit weer niet. Ik zou ORS in huis halen en zoveel mogelijk proberen binnen te laten krijgen (desnoods een lepeltje per keer). Ze hebben het ook in smaakjes waardoor het beter weg te krijgen is. En anders watermeloen (weet niet of ze er al zijn hoor..) Beterschap met je meisje!
Het gaat redelijk met haar. Vanochtend heeft ze al 150 ml gedronken en binnengehouden. Zelfs wat pap op. Ben blij dat het beter gaat. De lepeltjes methode werkte niet, we zijn gisteren overgestapt op het geven van spuitjes water in haar mond en gisteravond wilde ze opeens zelf weer wat drinken. Vandaag laatste dagje antibiotica, straks even waterijs in huis halen. Dat is ook vocht. Dit lucht al zo op.
Vervelend he, zieke kindjes, al die zorgen! Toen mijn dochter buikgriep had, zei de dokter "alle drinken is meegenomen, nu even loslaten of iets gezond is of niet". Dus boden we altijd een slokje aan van ons drinken, en een ijsje inderdaad. Als ze heel ziek is, lust ze soms nog wel een knijpfruitje, alles wat voor de rest op eten lijkt wil ze niet meer.