Hier veel verschil tussen beide kinderen. Al was het FV, maar wel op verzoek. De oudste liet zich prima bijsturen door een late avondvoeding, of extra voedingen overdag. Al had het wel een paar dagen(2a3) nodig om aan te komen. De jongste trok zich er niks van aan. Na een late avondvoeding bleef hij middenin de nacht komen op zijn eigen tijd, ook al was het maar 2 uur later. En overdag bijsturen hetzelfde effect. Alleen dan kreeg hij dus echt teveel flessen, Dus dat bijsturen was geen optie.. Dat liep uiteindelijk ook vanzelf goed.
Tja, ik denk dat ik ook maar gewoon geduld moet hebben. Vannacht was ook echt een baggernacht. 23 uur, 1 uur, 3 uur en 5 uur. Ik word er echt heel onzeker van. Nu ligt hij alweer een tijd te slapen.... wat is dat toch dat het overdag gewoon allemaal koek en ei is en dat hij 's nachts zo spookt. Ik probeer het overdag voeden om de 3 uur nog maar even vol te houden. Wie weet heeft hij even de tijd nodig om er aan te wennen? Ik wil ook niet gelijk opgeven en weer iets anders proberen. Dat zorgt ook voor onrust denk ik.....
Vervelend hè? Onthoud goed dat het niet aan jou ligt. Ga daar niet over piekeren en laat het los. Dat kost teveel energie en dat maakt je onrustig. En die onrust, daar kan je kindje wel onrustig van worden. Ik heb nu drie kinderen en alledrie zijn ze verschillend, ik ben echter dezelfde. Het prettigste voor jezelf en je kindje is ontspannen zijn en meegaan in wat hij aangeeft.
Ja ik twijfel gewoon heel erg...... Om 1 uur was hij goed te troosten en sliep hij wel weer verder, maar om 3 uur was hij wel boos en nijdig. Ik kreeg er gewoon kromme tenen van. Ik denk dat ik m gewoon maar elke keer ga aanleggen, want hij wordt hysterisch en ik ga me er ook niet beter van voelen Hopelijk wordt t snel beter, misschien zijn dit wel de 3 maanden regeldagen???
Zo weer even een update. Vannacht aangelegd om 23.15, 2.45 en 5.45. Gaat al een stuk beter. Ik ben gisteren wel met hem naar de huisarts geweest. Hij bleef maar steunen, kreunen en persen zonder poepluier. Terug zitten rekenen en hij heeft inderdaad al een week niet gepoept. Volgens mij zit dat hem ook ontzettend dwars! Ik heb nu lactulose gekregen en de dokter heeft hem onderzocht en denkt dat obstipatie ook voor een stuk onrust zorgt. Ik heb nu ook net een klysma gegeven en eindelijk was daar poep. Hij heeft nu ene flinke luier vol gepoept en nu heb ik hem op bed gelegd in afwachting van de volgende luier. Ik hoop dat hij wat meer rust krijgt nu hij van die "shit" af is...!
vraagje - waarom gaf je man hem 's nachts water? nergens voor nodig! ik heb me 's nachts nooit zo druk gemaakt over het onderscheid tussen zuigbehoefte, troostbehoefte of honger - de tiet doet het voor allemaal en zo sliep ik direct weer verder Die poep zal opluchten! Borstvoeding is het beste laxeermiddel voor kleine baby's trouwens.
Ik merk ook dat ik rustiger ben als ik het gewoon loslaat. Het komt heus vanzelf wel goed. Vannacht was het 20.00 - 00.15 - 3.30 - 6.30, dus hij gaat er al iets langer tussen laten. Gisteren weer mijn vrolijke baby terug na een klysma en 2 volle poepluiers. Zowel hij als ik zijn opgelucht
Over dat poepen.....Als je alleen borstvoeding geeft, kan het ontlastingspatroon veranderen vanaf 7 weken.Soms poept een baby dan zelfs een week niet en dat is doodnormaal. Aiden poepte soms 1x in de 10 dagen en Finley poept nu vaak slechts 1x per week. Wel een aantekening hierbij: ze moeten er natuurlijk geen hinder van ondervinden en dat was bij jou klaarblijkelijk wel het geval. Overigens krijgt Finley ook nog 1 tot soms nog 2 nachtvoedingen hoor. Je kunt wel willen dat je kind doorslaapt of klokje rond slaapt, omdat jij moet werken, maar helaas....zo werkt dat vaak niet. Je erbij neerleggen, je er niet druk ommaken dat je 's nachts moet voeden en elke avond zelf ook op tijd naar bed scheelt al een hele hoop. En ja, ook ik ben een werkende moeder. Voor meer info over borstvoeden, veranderende ontlastingspatroon en allerlei andere tips kun je ook op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding kijken.