Hallo allemaal! Na dik 4 jaar wachten, MMM en uiteindelijk met IVF zijn we in april van dit jaar trotse ouders geworden! In juli ben ik voor het eerst ongesteld geworden en vanaf augustus dachten we "het zal wel loslopen, we zien wel wat er gebeurt". En nu afgelopen weekend: ZWANGER op de test! Heel onwerkelijk! Na eerst zo lang gewacht te hebben, nu zo snel een nieuw wondertje! Natuurlijk super blij, maar nu begint ook het gepieker... Ze zitten dus maar 14,5 maand uit elkaar. Hoe moet dat met het bedje, kinderwagen, lichamelijk etc. Graag zou ik willen vragen om ervaringen en tips!
GEFELICITEERD Wat een geweldig nieuws voor jullie! Ik denk dat je het beste straks een tweeling kinderwagen kan aanschaffen en een extra ledikantje en kledingkast natuurlijk. 2 commodes is niet perse nodig. Lichamelijk: ja dat verschilt natuurlijk per persoon, hoe je eerste zwangerschap was en hoe je herstelt bent en hoe de komende zwangerschap zal gaan. Daar kun je je nu wel heel druk over maken maar je veranderd en toch weinig aan he Meid komt helemaal goed, ga lekker genieten!
Hier, gepland, 13 maanden er tussen straks! Ik heb een Bugaboo Donkey gekocht en de tweede gaat de eerste tijd bij ons op de slaapkamer in een wieg. We hebben voor zoonlief al een bedje gekocht maar mocht hij daar nog niet aan toe zijn als zijn brusje naar het ledikantje gaat dan kopen we nog een extra ledikantje. Lichamelijk heb ik wel veel last ervan, maarja dat had ik bij nummer 1 ook dus dat wist ik al...
Komt goed hoor...hier 16 maanden tussen nr 2 en 3. Niet gepland wel gewenst ))))) Ik dacht van te voren wel...hoe gaan we dat doen? Maar je doet het gewoon...Uiteindelijk kan je zoveel meer aan dan je denkt! Ik kon weing hergebruiken omdat baby een jongeman was en ik dus weinig van zijn zussen kon gebruiken. Je zal uiteraard een duowagen nodig hebben, die hebben we via MP gekocht want als je er een wil met echte banden betaal je de hoofdprijs, belachelijk..een goede draagdoek is makkelijk, dan heb je handen vrij. Voor de rest..je wordt ook inventief Ik zette gewoon de dames in bad, stoel er bij en hop aan de borst in de badkamer terwijl oudste meisje jongste meisje hielp met haren wassen. En ja! De eerste periode heeft de dvd-speler ietwat te vaak aangestaan voor jongste dochter. Maar ik ging ook wel voeden en tegelijkertijd een boekje lezen. Verder:laat het leven voor je oudste doorgaan. Lekker naar opa en oma, boodschappen doen met papa. Maar betrek haar er wel bij. Luier verschonen, knuffelen, liedje zingen. Succes en ga lekker van je zwangerschap genieten
Hoi Juffie Gefeliciteerd met de zwangerschap... Ik ben ook snel voor de tweede in verwachting geraakt, ben nu 12 weken zwanger en met mn dochter schelen ze straks ook rond de 14,5 maand ) Kwa spullen kan natuurlijk de meeste worden overgezet naar de tweede.. Zoals commode.. Maar inderdaad er komt wel een andere kinderwagen.. Had een nieuwe bugaboo gekocht.. Dus ik hoop dat ik er nog iets leuks voor krijg.. Lichamelijk was ik bij de eerste veel aangekomen, rond de 25 kilo.. En daarvan zat er zo'n 10 kilo nog.. Dus ik probeer nu wel op te letten om geen onnodige calorieën binnen te krijgen.. Maar toch merk ik dat het best zwaar is, vooral rugklachten.. Geniet van je zwangerschap.. Ps wanneer ben je uitgerekend??
Gefeliciteerd! Hier zit er 16 maand tussen, wel gepland overigens. Wij hebben ook een Bugaboo Donkey, echt een ideale wagen. Ik vind het prima te doen zo weinig leeftijdsverschil en ben echt super blij dat ze maar zo weinig schelen. De oudste is echt al een grote zus, is op haar manier helemaal gek met haar babyzusje. We hebben voor de jongste gewoon een kamertje op mp gekocht, zag het nog niet zitten om de oudste al in een gewoon bed te leggen dus ze liggen beiden nog in een ledikant.
Proficiat! Hier hetzelfde verhaal, na 3,5jaar de MMM, spontaan zwanger van de 2e na 7 maanden. Wij hebben een tweede kamertje via mp gekocht, heb je gewoon echt nodig! Duo wagen aangeschaft: Jane Powertwin, heb de gewone bij de 2e gewoon niet meer gebruikt. Verder niet veel aanpassingen, je zit nog zo in de baby-fase dat de tweede gewoon meegaat. Geniet ervan!
Gefeliciteerd! Ik zou inderdaad een tweeling wagen aanschaffen (donkey ben ik super blij mee, ook al gebruik ik hem als mono wagen ipv duo). Ik zou ook een nieuw bedje kopen. Je moet niet al de oudste zo snel in een groter bed doen. Je moet het jezelf heel gemakkelijk maken en je kindje zo lang mogelijk in een ledikant laten. Ik heb er drie en mijn middelste is bijna 3 en slaapt ook nog in zijn ledikant. Zolang hij het best vind ga ik geen groter bed halen. Hij kan er niet zelf uit en hij slaapt beter dan als hij in een groter bed slaapt. Verder komt alles weg goed. Het is zwaarder ja maar het is echt een wonder zoals ik het bij jullie lees dus geniet vooral.
Gefeliciteerd! Idd, een duowagen is de enige extra aanschaffing die ik heb gedaan. Ik heb de babyjogger city select.