Ik zit met het volgende: vrijdag zijn we van 15.00 uur tot 23.00 uur weg zonder onze zoon. Dat wordt dus kolven Ik moet 4 tot 6 flesjes meenemen, want ik kolf dubbelzijdig en zo'n 100cc tot 125cc per borst, dus ik kan niet met minder uit door over te gieten. Nou moet er voor de kleine man ook voorraad zijn in de koelkast. Ik ga uit van 150cc per voeding en 3/4 voedingen. Hij wil nog wel eens om de twee uur komen na 18.00 uur. Ik heb dan dus 600cc nodig. Hoe doen jullie dat? Ik heb inmiddels 450cc in de vriezer. Kan ik alles bij elkaar ontdooien in een grote fles? Ik heb zo'n vacuümbeker van een liter. Dan kan mijn moeder steeds een hoeveelheid daaruit schenken in een flesje en dat opwarmen. Eventueel kan ze dan ook kleinere hoeveelheden afmeten. Is dat logisch gedacht? Of hebben jullie nog andere ideeën? De melk die overblijft is voor de nacht en het vers gekolfde gaat de vriezer weer in.
is volgens mij heel goed bedacht! maar wow wat veel kolven zie je dat zitten? Ik doe een flesje per week, als ik naar de kerk ben maar ik weet nooit wanneer ik kolven moet tussen de voedingen.. s ochtends doet ze een lange slaap dus kolf ik mn borsten na. Dan heb ik 40 per dag. maar 450 al hoe doe je dat??
Je kunt de melk uit de vriezer de avond vantevoren in de koelkast zetten, dan is het de volgende dag ontdooid. Als je per portie hebt ingevroren hoef je dit niet eerst samen te voegen.
Ik heb het in ijsblokzakjes, dus per portie van 16cc. Hele flesjes lukt nog niet, omdat ik alleen nakolf 10 minuten na een voeding. Mijn voorraad heeft te maken met mijn overmatige productie. Ik kolf alleen na, na een ochtendvoeding, maar heb dan zo 120cc bij elkaar. Zoon drinkt één borst en soms een beetje van de andere. De lactatiekundige heeft me geadviseerd alleen 10 minuten na de ochtendvoeding te kolven, omdat ik anders mijn productie alleen maar opschroef. En dat is nu juist níet de bedoeling Ik moet wel twee keer kolven vrijdag, omdat ik anders knap 5 uur is niet te doen. Ik geef nu nog voeding om de 3 à 4 uur (T is 5 weken) en het idee is om 14.30 uur live voeden, dan kolven om 18.00 uur en 22.00 uur.
daarom kolf ik ook liever niet, vanwege de produktie. Maar moet 1 fles per week hebben dus. ja ik begrijp dat je onderweg moet kolven! En wat laat hij veel tijd tussen de voedingen joh wel lekker.
Wat lastig is aan het bij elkaar ontdooien is dat het vet aan de wand van de schenkkan blijft plakken. Echter, ik deed het zo bij mijn zoon ook altijd: in afgesloten schenkkan laten ondooiien in de koelkast, en dan in flesjes gieten om mee te geven. Reken ook wat weggooimelk.
Dank je voor de tip! Ik ben echt benieuwd of ik genoeg heb Vannacht nog maar even wat druk wegkolven. Dat levert ook lekker wat op en dat kan ik eventueel weer invriezen als het niet opkomt.