Borstvoeding schema met 6 maanden ?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 1988 mama, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1988 mama

1988 mama Niet meer actief

Hallo , Ik vroeg me af hoe Jullie schema eruit ziet met borstvoeden & bijvoeden met 6 maanden .

wat krijgt jullie kleine allemaal , wanneer borstvoeding en wanneer fruit / groente / pap en dergelijke ?

ben ff benieuwd :)

2. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Hier geen schema.

Allemaal afhankelijk wanneer ze drinkt en of ze wil. Ga bijvoorbeeld niet om 10 uur fruit erin proberen te doen als ze om half 10 heeft gedronken.
    Middags en Savonds zitten we aan met z'n alle aan tafel en met lunch krijgt ze een broodje of avondeten Savonds. Maar vaak wil ze grotendeels nog borstvoeding. Behalve de yoghurt na het avondeten. Dat wil ze altijd wel.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier hadden we ook geen schema. Ze at wanneer ik ook at. Meestal kreeg ze haar fruit 's ochtends, als ik ook een tussendoortje at, en haar groente later in de middag ( rond 16 uur).

We zaten toen op 6 a 7 voedingen op een dag.

4. rally

rally Lid

20 jun 2012
    51
    0
    0
    brabant
    Ook hier is het schema ver te zoeken de heren krijgen 1keer pap 1 keer fruit en savonds warm maar welke tijden ligt echt aan hoe laat ze nog gedronken hebben.

5. Dimisto

Dimisto Actief lid

24 sep 2012
    247
    0
    0
    genieten van me meisje
    Groningen
    ik doe meestal wel na het 2de slaapje (rond 8/9) tot ongeveer 10/half 11 een fruithapje, en daarna voeden' dan is F. het meeste alert, en vind ze t allemaal reuze interessant. maar als ze daarna echt trek heeft, en geen geduld voor een hapje, eerst borst en dan nog maar hapjes. en savonds tussen 4 en 6 ergens af en toe groente.. net als ze wil zeg maar!

6. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Bijvoeding aanbieden als ze niet net gegeten hebben, maar ook niet als ze inmiddels behoorlijke trek hebben.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Bij alledrie begonnen met fruit, dat gaf ik ergens in de ochtend.Na een tijdje groente er bij, indien mogelijk gezellig met ons aan tafel. Toen boterhammetje ergens rondom het middaguur. In het begin geen vaste tijden dus maar dat vormt zichzelf vanzelf.
    Wat bij mij stelregel was:eerst een voeding,daarna de rest.Dat heb ik eigenlijk heel lang zo gedaan

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hier ook hoe de dag loopt. Echt afhankelijk van Luca hij werkt niet echt mee aan schema's hahaha. Maar het gaat prima zo!

9. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Ik vind het ook lastig om momenten te vinden voor vooral de groente. Ergens in de ochtend na de borst geef ik hem fruit, rond een uur of 11 komt dat meestal uit. Het liefste zou ik hem groente geven op het moment dat we zelf eten, maar op kdv dagen lukt dat niet, daar doet hij vaak 2 slaapjes ipv 3 thuis, dus is hij moe en ligt hij te slapen tijdens onze etenstijd. Dus ik moet nog een beetje uitvinden hoe we het op kdv dagen moeten doen met de groente. En als er straks brood bij gaat komen weet ik het ook helemaal niet meer, want meneer slaapt meestal rond de lunch. Ik vind het wel lastig hoor, slaapjes, bv en bijvoeden, allemaal zo onvoorspelbaar!

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Dit weekend wordt onze dame 6 maanden en dan beginnen we met groente. Zo ziet ons schema er momenteel uit. De tijden kunnen een uurtje eerder of later zijn maar ongeveer klopt het wel.

6.00 bv
    11.00 120cc bv (kdv)
    15.30 150cc kv (kdv)
    18.00 120 cc waar ik dikke pap van maak, dit krijgt ze met de lepel
    19.00 bv en naar bed
    23.00 bv
    02.00 bv

Op de dagen dat ik thuis ben (woe za en zo) is het overdag wat rommeliger en kan er wat vaker gedronken worden. Zaterdag beginnen we met groente en dit ga ik tussen de middag aanbieden als wij ook eten.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O, wij hadden een heel gemakkelijk en flexibel schema.
    Op momenten dat ik iets at en zij wakker waren bood ik iets aan. De eerste maand was dat groente. Vlak daarvoor en daarna borst, rest van de dag gewoon borst op verzoek.

12. 1988 mama

Ok , zo had ik het dus ook wel in gedachten , en met z'n groente proberen wij het ook te geven als we aan tafel zitten , super gezellig!
    mijn zoon krijgt nu nog 5 keer bv , waarvan 1 nog een nachtvoeding is . Om 23 uur krijgt hij een fles KV met rijstebloem , waar we als hij 6 maand is een papfles van gaan maken :)

13. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Waarom dat dan?

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Als je van plan bent om bv te blijven geven,is het denk ik belangrijk om eerst bv te geven en daarna de bijvoeding. Op die manier hou je de productie op peil,ook omdat je er een fles bij geeft.

15. 1988 mama

wij doen dit nu sinds bijna 2 maand , Puur omdat hij de nacht dan wat rustiger slaapt . Gaat prima zo , en m'n productie is niets achteruit gegaan :)

16. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Fijn zeg!

Deel Deze Pagina