Wat doen jullie allemaal met je kleine van een maand of 6? Ik bedoel je geeft 4 flessen fruit en groente hap en daartussen worden ze staads langer wakker... laten jullie je kleine gewoon lekker alleen rommelen of speel je er altijd als ze wakker is mee? Ik heb het idee dat ik voortaan zo weinig gedaan krijg. Eerst deed ik lekker mn huisje maar als ik 1 ding gedaan heb is ze alweer wakker heb ook zo weinig tijd voor mezelf zo. ben benieuwd hoe jullie dit indelen en doen? hoe ziet jullie schema/dag eruit?
Even nadenken hoor gek he hoe snel dat gaat Als ik de boven boel wilde doen, nam ik hem mee en lag ik hem in zijn ledikant. En liet hem een beetje aan rommelen. Af en toe liet ik mijn hoofd zien of bleef er even bij zitten. En beneden net zo. Maar dan in de box.
De eerste wakkere periode van Merel leg ik haar na de fles in de box, ga dan zelf eten en opruimen. Dan is ze moe en gaat slapen. De volgende wakkere periode speelt ze alleen en dan samen en zet ik haar in de wipstoel en ga stofzuigen, was doen enz. Ik doe eigenlijk alle huishoudelijke dingen als Merel wakker is. Als ze slaapt heb ik tijd voor mezelf, maar ik kan bv. ook wel eens op de pc, of een boek lezen als ze wakker is. Merel kan zich prima alleen vermaken. Ik doe een massage cursus en moet dan toch af en toe oefenen. Ik zet Merel dan gewoon in de wipper erbij en dat vindt ze nog leuk ook, is weer eens wat anders. Ik heb wel genoeg tijd voor mezelf eigenlijk.....
In die wakkere periode nam ik ze gewoon mee naar wat ik aan het doen was, of het nou bedden opmaken, was doen of wat dan ook was. De ene keer op een kleed op de grond, de andere keer in de draagdoek, net zoals het het beste uitkwam.
na het wakker worden en de fles 's morgens, speelt ze zelf een tijd in de box en ga ik me wassen, aankleden en ontbijten. Dan leg ik haar terug in bedje en gaat ze slapen en kan ik de slaapkamer opruimen etc. Na het slaapje ga ik haar wassen en aankleden, lekker uitgebreid kletsen en knuffelen erbij. Beneden krijgt ze dan een fruithapje wat ik vers klaarmaak terwijl ze bij me op het aanrecht zit in de wipstoel. Daarna gaat ze zelf ff spelen op het speelkleed met speeltjes of babygym en stofzuig ik snel. Dan krijgt ze meestal weer een flesje en dan lees ik haar boekje voor, speel wat met haar en laat haar voor het dutje nog ff zelf spelen. Na dat slaapje gaan we meestal stukje wandelen, fles drinken, ff samen spelen en dan weer alleen voor het dutje. Dan krijgt ze een groente hap, gaat zelf spelen terwijl wij eten of zit aan tafel erbij in de kinderstoel. Vervolgens krijgt ze haar fles, spelen we ff met haar en speelt ze zelf totdat ze naar bedje gaat voor de nacht...... twinny
's Ochtends na de fles neem ik haar mee naar beneden en leg haar in de box om te spelen. Zelf ga ik ontbijten. Daarna leg ik haar boven in haar bedje terug en ga me aankleden. Meestal valt ze dan in slaap. Als ze een uurtje later weer wakker wordt, kleed ik haar aan en gaan we boodschappen doen of iets dergelijks. Meestal ga ik lopend en doe ik haar in de wandelwagen. Als ik terugkom, gaat ze weer even in de box spelen en dan is het tijd voor een flesje en een klein fruithapje. Nog een kwartiertje op schoot en dan gaat ze weer naar bed. Als ze weer wakker wordt, gaan we tussen de middag de hond uitlaten, de ene keer in de draagzak en de andere keer in de wandelwagen. Ik wandel ongeveer 20 minuten tot een half uur. Daarna weer spelen in de box, flesje, slapen en eind van de middag weer in de box, tegen etenstijd leg ik haar op een speelkleed op de grond in de keuken, daarna krijgt ze de fles en slaapt tot 11 uur, dan krijgt ze nog een keer een fles, maar na een kwartierje stoppen we haar weer in bed en slaapt ze verder. Ze kan zelf heerlijk spelen in de box, ondertussen doe ik het huishouden e.d. Maar de eerste 2 maanden kwam ik ook werkelijk nergens aan toe. Op deze manier gaat het allemaal wel prima. Maar inderdaad, de slaapjes worden steeds korter.