Belachelijke pijnlijke spruw?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Divarg, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Mijn dochter begon enkele weken terug met een schimmeltje op haar billen. Braaf gesmeerd en ontzettend ons best gedaan om alles hygiënisch te houden maar helaas begon mijn borst toch te steken en ze begon onrustig te drinken een week later. Ik was ziek dus koppelde het niet direct aan spruw. Geen wit te zien ook. Maar toen kwam er een kloofje. En werd de huid week en roze en kwamen er meer kloven en ging ze nog onrustiger drinken en het begon snijdend pijn te doen als ze aanhapte en zag ik op de binnenkant van haar lipjes wat witte aanslag.
    De andere borst volgde snel en inmiddels zit ik onder de kloven. Het is één groot slagveld en de huid om de tepel heen is compleet week en roze. Het doet belachelijk veel pijn en ik ben in staat per direct met de borstvoeding te stoppen :'(

Toen begon het te dagen en heb ik Nystatine gekregen bij de apotheek. Zelf smeer ik sinds 2 dagen Daktarin. Die Nystatine gaat met het spuitje niet zo lekker naar binnen dus veeg ik na elke voeding een gaasje gedrenkt in dat spul door haar mond. En ik smeer na elke voeding of kolfsessie.

Mijn vraag is, doe ik het goed? Blijkbaar is het hardnekkig want ook haar billen worden weer rood (zucht!). Hoe snel moet ik verbetering merken? Ik trek het bijzonder slecht die pijn en zit elke voeding te janken.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Urgh zoals je het omschrijft voel ik het zowat :( ik heb het ook heel lang gehad bij de oudste. Vreselijk! Moest al huilen bij het idee van voeden. Uiteindelijk een lactatiekundige ingeschakeld en die hielp ons ervan af. De ha weet er helaas niet zoveel over. Sterkte!

3. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Hoe heeft ze jullie er vanaf geholpen? Nee de ha schreef enkel die troep voor mn dochter voor en niks voor mezelf. Nee ik kon ook wel nystatine smeren op mijn tepels. Op eigen initiatief maar Daktarin gekocht :(

4. Vlinder84

Niks voor jouw tepels?! Ongelooflijk! :x ik ben er uiteindelijk met gentiaan violet vanaf gekomen. De lk adviseerde ook lanoline voor mijn kloven. Daktarin hielp hier niet voldoende.

5. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Dat ga ik onthouden. Dankjewel voor de tip. Wanneer gaf je Daktarin op? Ik weet niet zo goed hoe lang ik moet smeren voor ik verbetering zou moeten gaan merken.

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik heb heel wat potjes nystatine versleten. Hardnekkige schimmel kwam steeds terug. Het hielp opzich wel, maar zodra ik stopte kwam het terug. Voor mezelf had ik een smeersel voor mijn tepels.
    Volgens mij moet je de billen ook insmeren met daktarin en dat nog twee weken volhouden als de rode billen genezen zijn.
    Ik heb ook nog een tijdje pure zwarte bessensap gebruikt (op mijn tepels deppen en met een wattenstaafje in baby's mondje) dat hielp ook wel, maar zal nu met kapotte tepels niet heel prettig zijn.
    Toen baby 4 maanden was heb ik daktarin gel voor hem voor in zijn mondje gekregen. Helaas ging hij daar flink van overgeven dus snel mee gestopt, maar sindsdien zijn we er wel vanaf.
    Sterkte ermee en succes! Ik schiet nog steeds in de stress bij elke steek die ik voel, bang dat het weer terug is..

7. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Heb ik ook gehad, zo pijnlijk... ik smeerde in het begin de Daktarin na elke voeding. Toen ging het na een paar dagen wel beter maar t duurde wel lang voor het helemaal over was.
    Sterkte!

8. Vlinder84

Na een paar dagen verbeterde het maar de behandeling duurt weken :(

Deel Deze Pagina