's Nachts veel last van kramp'jes'

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babystew, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Onze tweede dochter is vandaag precies 3 weekjes oud. Ze heeft 's nachts veel last van krampjes, we zijn uren bezig met haar (vannacht van 23:00 tot een uur of 4:00). En dan komen de voedingstijden er nog bij, ze komt elke 2,5-3 uur (ik geef bv).
    Overdag heeft ze nauwelijks last van krampjes en slaapt ze heel goed, soms wel 4 uur achter elkaar.

Omdat we nog een dochter (die er gelukkig wel doorheen slaapt) hebben vind ik het met momenten erg zwaar. Je kan niet overdag zo even op bed gaan liggen. We hebben al een aantal dingen geprobeerd en op dit moment krijgt ze Infacol en Orthiflor. Maar ik ben bang dat we er gewoon doorheen moeten, lees veel dat het met 12 weken minder wordt. Nog 9 weken te gaan :) Nu is mijn man nog vrij, maar die begint volgende week weer met werken. En dan mag ik het helemaal zelf gaan doen.

Ik ben op zoek naar herkenning zodat ik me niet alleen hoef te voelen in deze periode. Iemand??

2. Babystew

Niemand verder last van chronisch slaapgebrek?

3. Koon

Koon Niet meer actief

Ja zeker herkenning! Al zit ik nu niet meer in die periode hoor. Precies een jaar geleden wel! Ik had geen ouder kindje, dat scheelde veel natuurlijk. Maar ons zoontje had precies hetzelfde. Na 6 weken ging het echt al veel beter!
    Als wij ooit een 2e mogen krijgen zou dit de periode zijn waar ik het meest tegenop zou zien.

Dus nog even volhouden!!!

4. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier had zoon 's nachts gelukkig minder last dan overdag. Infacol hielp trouwens niet echt hadden we het gevoel (en het was ook niet met 3mnd over...nu richting de zes maand wordt het beter)

Wat hier hielp was 's avonds een eind wandelen in de draagdoek. Door het tegen je aan te dragen worden de darmpjes gemasseerd, daarbij is het natuurlijk ook een heerlijk plekje. Hier hielp dat echt tegen de krampjes.

Wat ook hielp was liggend op mn zij hem voeden en dan gewoon lekker met zn tweeën blijven liggen. Als ik hem in slaap voedt, ging het vaak beter dan dat hij na een voeding wakker was.

Oh en tegen het chronisch slaapgebrek: man sliep hier 's nachts gewoon door en ik deed 's middags een siësta en ging op tijd naar bed.

5. Valora

Valora Niet meer actief

Infacol hielp hier ook geen beetje. Wij hebben na een tijdje probiotica gekregen voor zijn darmpjes, en dat hielp wel.

6. Babystew

Ja Orthiflor is ook probiotica.
    Vannacht was de ergste nacht tot nu toe, we zijn vanaf 1:00 uur tot 7:30 bezig geweest :( Telkens als we haar stil hadden en we legden haar in de wieg begon het weer. Op de zij voeden en dan slapen probeer ik ook regelmatig, maar als ze niet geboerd heeft dan moet ze spugen en daar wordt ze ook weer wakker van meestal.
    Pff echt met recht zwaar vermoeiend zo. Hopelijk wordt het snel beter maar ik ga steeds meer tegen de nachten opzien.

7. Koon

Koon Niet meer actief

Pffff dat is echt killing ja, ons zoontje sliep op onze buik de eerste weken 's nachts. Maarja dan slaap je zelf ook voor geen meter natuurlijk.
    Ik hoop dat het snel beter gaat!

8. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Ah wat erg zeg... Wij hebben het ook gehad idd wij fietsten met z'n beentjes dat hielp opzich wel, warm badje, thermometer in z'n kontje dan kwam het er meestal wel uit...

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja hoor ik! Je kent mijn verhaal en ik heb gewoon geen tijd om bij te tanken. Zeg net tegen mijn vriend dat ik wel een hele dag zou willen slapen. Hier zijn de nachten wisselend; de ene keer slaapt ze na een voeding meteen weer in de andere keer is ze lang wakker en onrustig. Sab simplex is ook een goed middel tegen krampjes. Beter dan infacol zeggen ze....

10. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    Zeker herkenning hier! Ik ben blij dat onze jongste nu voorbij die drie maanden is. Man, man, wat heb ik 's nachts met haar rondgezeuld. Krampjes, onrust, huilen en overdag nauwelijks tijd om bij te komen omdat de oudste er ook is. Ik heb de oudste een paar keer naar oma gebracht, zodat ik overdag wat kon slapen als de baby sliep.
    Wat hier goed hielp is heel duidelijk het verschil tussen dag en nacht maken. Ik lees dat je baby overdag zo'n 4 uur slaapt, dat zou ze ' snachts mogen gaan doen. En voor de rest: doorbikkelen. Het wordt uiteindelijk beter....
    Sterkte er mee.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het is gelukkig al een heel stuk beter geworden, maar Finley kreeg altijd vanaf 04.00 uur 's nachts last van krampjes.
    Hier hielp Infacol helemaal niks.
    Cinababy daarentegen wel.
    Verder over het buikje wrijven en met de beentjes fietsen. En blijven hopen dat het eens beter zal gaan.

12. Cil

Cil Actief lid

26 jul 2008
    262
    0
    16
    's-Gravenhage
    zeer herkenbaar.
    mijn zoontje is nu een maand en krijst gewoon van de krampen. Een vrolijke baby heb ik hier nog geen enkele keer gezien. Hij loopt steeds rood aan en maar trappen met die beentjes. 's avonds is het altijd het ergst, dan kan hij wel 3 uur krijssen. Sinds vandaag ben ik begonnen met abc dolphilus, hoop zo dat het werkt en ik eindelijk een vrolijke baby er voor terug krijg. Pfff zo lastig ook als ze zo huilen...

13. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik zweer bij abc dolpilus!!!!

Het is duur maar echt het proberen waard!
    Maar omdat je zegt dat ze moet boeren en recht ophouden zou ze misschien reflux hebben?

14. Babystew

Ik ben al lang blij om te horen dat ik niet de enige ben. Dat doet mij al goed!!
    Ik wil niet te snel van middeltjes wisselen, want het heeft ook even tijd nodig om te gaan werken natuurlijk en die kans wil ik het wil geven. Van Sab Simplex heb ik ook goede verhalen gehoord maar ook dat het ongeveer hetzelfde is als Infacol en dat geef ik al. Dus twijfel heel erg of ik dat moet gaan proberen of dat het geldverspilling zal zijn (is namelijk niet goedkoop al die homeopatische dingen..).
    Ik heb een gelpack gekocht die je warm kan maken in de magnetron, die ga ik vannacht proberen tegen haar buikje te houden. En misschien op haar buik leggen in haar ledikant (met aerosleep..) maar dat vind ik nog wel een beetje eng. Ik kan zo'n sensormatje lenen van mijn schoonzus die de ademhaling registreert, maar die heb ik nu nog niet en wil vannacht wel iets anders gaan proberen..

@Mallory: Ja, het zou inderdaad mooi zijn als ze dat dag- en nachtritme om zou gooien.. Maar hoe doe ik dat?! Overdag maak ik het zo licht mogelijk en doe ik geen moeite om zachtjes te zijn, gewoon stofzuigen etc. maar ze is dan ook met geen stok wakker te krijgen. Terwijl het 's nachts zo stil mogelijk is en donker maar ze van elk geluidje of aanraking wakker wordt. En natuurlijk de krampjes die 's nachts komen. Het zou superfijn zijn als die overdag zouden zijn, dan stopte ik haar in de draagdoek en deed mijn ding. Maar 's nachts wil ik toch erg graag slapen..

@Frannie: Jij ook sterkte meid!!
    @Cil: Hopelijk werkt de ABC Dolphius. Ik heb nu Orthiflor start, is vergelijkbaar met de ABC, ook probiotica. Tot nu toe merk ik helaas nog niet veel verschil.

Deel Deze Pagina