Op wc willen plassen, toch met luier bed in?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Heart, 26 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Tja..moeilijke kwestie vond ik vanavond..

Mn meisje (van sept. 2008) zei vanavond ineens: mama, ik moet plassen. Dus ik vroeg of ze op de wc wilde, en ja hoor, geplast!

Blij dat ze was:D Toen ze op de wc zat zei ze ook tegen me: mama, luier weg gooien? Dus ik een onderbroekje aangedaan, en rest van de avond lekker zo laten spelen en ondertussen elke keer (lees: 60:p) keer op wc gezet als ze zei dat ze moest plassen. Maar niks meer gedaan na die ene keer vanavond.

Nu heb ik haar net in bed gelegd, met luier aan..was dat wel zo slim van me? Ze heeft pas een keer op de wc geplast dus, maar zal ze nu denken dat ze in de luier moet plassen?:)

Morgenvroeg gaat ze meteen mee naar beneden om te proberen op de wc te plassen weer en de rest van de dag ook, ALS ze dat wil iig..

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

anders hoor je het vanzelf vannacht :)

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nee hoor, is geen probleem. Althans, bij ons niet. De eerste 2 weken van het zindelijk worden had Louise een luier aan snachts, toen steeds sochtends bleek dat haar luier droog was, hebben we afgesproken dat ze ook snachts een grote meid was en geen luier meer om hoefde. Ze heeft sindsdien 1 keer een ongelukje gehad en dat was in de eerste week ofzo.

Als je begint met snachts geen luier omdoen, wel even een matje op het matras leggen he ;)

Kan ze trouwens zelf uit bed komen om je wakker te maken als ze moet plassen?

4. Saskia78

Hm mja hier zei ze na 1 dag overdag geen luier zelf "ik wil geen luier in bed"
    nahja dan niet :)

wel potje naast haar bed gezet omdat ze niet zelf de deur open kan doen EN bang is in het donker (en dus niet bij het lichtknopje van het toilet boven kan)

gaat prima eigenlijk :)
    in begin paar keer een ongelukje maar eigenlijk ging het meteen gewoon hartstikke goed.
    hier een open vuilniszak in bed.. want toen ze besloot dat ze geen luier hoefde had ik even niks anders bij de hand
    en stiekem werkt het prima :)

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hi,

Wat leuk dat je dochter zindelijk gaat worden!

Zie vandaag als stap 1, je weet niet of de interesse er morgen ook nog is. Misschien wordt ze nu echt zindelijk, maar het kan ook zo zijn dat ze ineens helemaal niet meer op de wc wil.
    Zonder luier slapen is iets wat over het algemeen pas veel later komt. Kids plassen vaak in hun slaap, worden niet wakker van het plasgevoel. Pas als ze een paar nachten droog wakker wordt en tussendoor s nachts bijv wakker wordt om te plassen zou ik gaan denken aan de luier uitlaten.

Even als voorbeeld: Fenne is sinds mei 2010 zindelijk, maar draagt met slapen altijd nog een luier. Als ze s nachts wakker wordt dan plast ze op wc, maar ook nog steeds tijdens slapen... hier nog lekker luier aan, komt vanzelf!

Succes morgen, hopelijk kan overdag snel de luier uitblijven!

6. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Vandaag twee keer een plas-ongelukje gehad, en zelfs gepoept in haar onderbroekje cherm..ze vond het niet vies (kwam me niet vertellen dat ze wat had gedaan) en wilde ook niet op de wc vandaag.

Dus gewoon weer luiertje om en afwachten wanneer ze weer interesse krijgt:)

7. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    die van ons is al maanden overdag zindelijk maar heeft 's nachts ng gewoon een luier aan. Zodra ze hem aan heeft vraagt ze ook of ze er in mag plassen.... Maar 's ochtends zit de luier nog zo vol dat ik voorlopig nog niet denk dat ze zonder kan.

8. Saskia78

Mja Anne werd ook dagelijks wakker met een volle luier.. Nu met een vol potje. Ze moet gewoon plassen zodra ze wakker word.
    Met luier om.. Gaat dat dus gewoon in de luier. Geen luier.. Ook geen probleem, dan in het potje.

9. katje81

katje81 Fanatiek lid

17 jul 2007
    1.331
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    regio Alkmaar
    Wat voor matje bedoel je?

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Saskia: hoe weet je dan of je kan stoppen met de luier? Mijn dochter heeft ook een volle luier (29 mnd oud) 's ochtends, maar is al sinds 22 mnd zindelijk overdag. Omdat ze nog in een ledikant slaapt leek het me makkelijker om de luier aan te laten, maar hoe weet ik nou wanneer ik 'm uit kan laten?

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Zodra haar luier een hele tijd droog is als ze smorgens wakker wordt kun je de luier af laten. Onze dochter is net 2 en sinds 2 weken zindelijk overdag. Ze heeft in de ochtend heel soms een natte luier maar hij is ook heel vaak droog. Hier blijft hij dus nog eventjes om.

12. Saskia78

@twinkel; nou zoals ik dus zei.. Hier 's ochtends wel een natte luier maar echt een droog bed als ze geen luier draagt :)

@jessmin mja ze wilde gewoon niet meer. Ook geen luierbroekje ofzo.
    Mama had er een hard hoofd in dus vuilniszak in bed.. Maar gewoon droog 's ochtends.
    Wel een gevuld potje naast het bed.
    En eerste paar nachten moest ze ook echt heel vaak plassen omdat ze bij elke mogelijke aandrang uit bed sprong om maar vooral niet te laat te zijn :)
    maar inmiddels 1x midden in de nacht en 1x als ze wakker word.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Oh sorry dat had ik uit jouw past niet begrepen. Ik dacht dat ze allang overdag zindleijkw a smaar smorgens nog altijd nat. Niet dat ze ook droog is smorgens als je haar luier uit laat. Als dat zo is....waarom dna nog ene luier zou ik zeggen?

14. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Tjah ik moet het eigenlijk gewoon eens proberen, maar omdat ze nog altijd in een ledikant ligt heb ik het idee dat dat minder goed werkt ofzo.. Denken jullie dat de overstap naar een peuterbedje noodzakelijk is?

Deel Deze Pagina