wanneer nou precies beginnen met tanden poetsen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door littlemissme, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wanneer zijn jullie nou precies begonnen met tanden poetsen? Er staat overal als het eerste tandje doorkomt. Maar is dat dan zodra je het eerste puntje voelt of als het eerste tandje echt helemaal door is?

Misschien overdenk ik het teveel maar wil het toch even checken voor de zekerheid :)

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Vanaf dat het tandje door is. (dus al je echt een wit stukje ziet :D)

Zolang er nog tandvlees over het tandje heen zit, is er nog niets om te poetsen.

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ehm mij hebben ze gezegd vanaf geboorte, vond ik beetje te vroeg.

Hier toen de eerste twee er waren (kwamen tegelijk)

4. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Als het eerste tandje door is.

5. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok bedankt voor de snelle reacties, nog even voor de zekerheid; hij heeft nu dus zeg maar een a twee milimeter tandje door haha, geen tandvlees meer erover heen. Kan ik dan alvast gaan poetsen of moet ik nog even wachten?

@Kaala, haha ja dat lijkt me wel overenthousiast vanaf de geboorte!

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan je ALTIJD beginnen met poetsen ;) Dus van mijn part idd als ze net een dagje oud zijn (arm kind..)

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn dochter vond het echt heel naar bij nog doorkomende tanden. Bij haar dus begonnen toen tand 1 en 2 echt tanden waren. Ook hier tegelijk door :)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hier vanaf het eerste puntje dat door was

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik poets haar tandvlees al vanaf af dat ze in maandjes is. Ze is nu 1 en heeft nog geen tandjes, maar het is onderdeel van ons bedritueel:)
    Ik poets haar tandjes, zij de mijne, en dan poetsen we onze eigen tanden. Gaat heel leuk zo:)

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier eerder begonnen. Je hebt van Nuby een tandenborstelsetje waarmee je, je kindje leert wennen aan het poetsen in 3 stappen. Volgens mij zijn we met 3 maand begonnen.

We gaven hem gewoon de borstel en hij stopte het direct in zijn mond. Hij vond het geweldig en mochten hem dus ook niet afpakken als we vonden dat hij ''klaar'' was met poetsen :D haha.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mijn zoontje heeft 2 volledige tandjes die door zijn en nu begin ik met tanden poetsen.
    Daarvoor vind ik het nog echt niet nodig.

Deel Deze Pagina