Marin heeft verborgen reflux, dit is een hele tijd goed gegaan na veel maanden ellende met drinken... Maar sinds 3 weken drinkt ze weer vreemd, liet steeds wel 30 x los tijdens een flesvoeding. Maar het word steeds erger, ze begint nou echt enorm te persen als ze begint te drinken, en kan dan vervolgens niet meer drinken want ze klapt dan zowat dubbel. Ze laat de laatste weken ook veeeeel windjes tijdens de voeding, zodra ze begint.... iemand enig idee wat dit kan zijn?Zou het weer die reflux zijn?Soms zit ik te denken aan een lichte kma maar ik weet het niet..... Dinsdag gaan we maar weer naar de Osteo
Ik lees even mee, mijn dochter doet dit de laatste dagen ook. Dacht eerst dat ze gewoon moest poepen, maar dat is het niet...
Het eerste wat mij binnen schiet is harde ontlasting. Gaat dat goed? Thijs perst ook steeds tijdens de fles, wel zachtjes hoor. Hij heeft nu 3 weken lactulose ivm met harde ontlasting. Daarvoor perste hij ook erg en duurde de fles zo lang...
Mijn zoontje heeft dat rond die leeftijd ook gehad. Toen is mij verteld dat het eten de stoelgang stimuleert waardoor ze gaan persen. Het kon bij hem echt resulteren in het niet kunnen eten. Dan moest ik echt even wachten totdat ie uitgeperst was om het weer opnieuw te proberen.
Ze krijgt al sinds ze 6 weken is lactulose, ze poept elke dag en de ontlasting is nou niet hard meer! Ze perst dan zooo hard dat ze soms idd ook ontlasting heeft....Maar dat is niet de reden, want ze doet het bij elke fles. En ik zie precies wanneer het persen is voor de ontlasting want dat doet ze juist heel beheerst hihih.. Ja ik stop dan ook met fles want ze weigert dan gewoon ook... En als ik na even weer de fles aanbied begint ze weer als een gek te drinken totdat ze het niet meer uithoud en dan perst ze als een gek en dan gaat ze zowat rechtop zitten... En die windjes komt dat jullie ook bekend voor?Sinds 3 weken zodraaa ze begint met drinken komen er constant windjes. Ze is over de dag ook weer onrustiger Maar fijn te lezen dat er meer hier mee zitten! Was al verbaasd al zoveel reacties te hebben...
Hier ook hetzelfde. Ons kindje is ook 5 maand. Ze laat ook steeds los tijdens het drinken. En dan perst ze en ligt te kronkelen bij mij op schoot.Ze krijgt dan ook weinig binnen. Door laten drinken heeft dan weinig zin, dus dan leg ik haar vaak even naast me op de bank(kan ze bewegen en kronkelen wat ze wil) en wacht ik tot het wat over is, soms komt er dan zelfs een poepluier. Daarna drinkt ze wel weer gewoon.
@verse mamma: Dus ook ji herkend het..Alleen ik leg Marin dus ook meestal eventjes weg en probeer het daarna weer.Dan gaat ze er weer vol goede moed tegenaan alleen is het dan weer mis na een aantal slokken
het is dus geen ontlasting wat dwars zit denk jij, maar wind kan ook wel behoorlijk dwars zitten natuurlijk. Trouwens, de winderigheid kan ook heel goed juist van de laculose komen. Zie de bijsluiter. Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Lactulose Dus dan kan je ook nog eens overwegen om dat eens een tijdje te stoppen. Kijken of de ontlasting zo komt. Je kindje beweegt natuurlijk ook meer nu ze ouder wordt, misschien is dat genoeg om het op gang te houden. Lekker trappelen in de box en zo. En kan hem misschien ook een boertje dwars zitten, opeen gegeven moment juist als ze zo raar liggen te drinken dan krijgen ze ook nog wel eens te veel lucht binnen. Is bij ons dochtertje tenminste zo. Lijkt me erg lastig als ze steeds niet goed drinkt, vind het al vervelend als het af en toe zo is.
ow, de link kan ik kan ik blijkbaar niet sturen. Maar de bijsluiter kun je ook zlf opoeken via apotheek.nl