plaatjesboek dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moontje2008, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eefje is gek op plaatjesboeken, maar dan echt met foto's en dan lees ik het voor en probeert ze het na te zeggen. Nu zijn de boekjes die ik heb niet echt super, of het zijn tekeningen die totaal niet echt lijken, foto's die echt onduidelijk zijn of boeken met plaatjes erin van dingen die je dagelijks niet tegenkomt, zo heb ik een boekje over bedtijd waar een koala in staat:(

Ik zoek dus een boek met duidelijke plaatjes, of misschien zijn er wel flashcards of zo voor dreumessen. Vind het zelf ook geweldig om haar weer een nieuw woord te leren, al is haar nieuwste woord tieties, wat een grapje van mij was toen ze aan mijn borsten zat, maar helaas is blijven hangen :D

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

mijn moeder had voor mijn zusje vroeger een plaatjesboek gemaakt uit tijdschriften enzv...
    misschien een leuke tip? dan kan je zoeken en erin plakken wat jij, en je kleine het leukst vind..

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb foto's gemaakt van bekende dingen, zoals zijn fles van vroeger, zijn slofjes, glijbaan, katten, opa's en oma's etc etc.. hij bladert er nu ook nog in hoor! Het is herkenbaar, dus interessant.

4. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb van de week 6 kleine boekjes gekocht bij Wibra voor 3 euro (zaten met zijn 6-en in een plastic doosje). Ze zijn heel klein en met 5x omslaan is het uit.
    Maar er staan foto's in met het woord er onder. Thema: tellen, kleuren, vormen, dieren, tegenstellingen en gewoon woorden.
    Aaron heeft weinig geduld voor hele verhalen en wil het liefste een enkele afbeelding met 1 woord. Hij vond ze helemaal geweldig.

En bij Bart Smit hebben ze kleine boekjes Billy de Beer, Eddy de Eend etc. voor 1 euro per stuk. Heel kort verhaaltje, herkenbare tekeningen en normale verhalen. Aaron vindt ze helemaal leuk en luistert zelfs het verhaaltje af ;).

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    wat een leuk idee! had ik nog helemaal niet aan gedacht..

6. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
  7. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    mijn zoontje is helemaal gek op de kartonnen boekjes van Dribbel.

8. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Mijn meisje is idd ook helemaal gek van die kleine kartonnen boekjes.
    Ook vindt ze deze boeken erg leuk!

Deel Deze Pagina