Eefje is gek op plaatjesboeken, maar dan echt met foto's en dan lees ik het voor en probeert ze het na te zeggen. Nu zijn de boekjes die ik heb niet echt super, of het zijn tekeningen die totaal niet echt lijken, foto's die echt onduidelijk zijn of boeken met plaatjes erin van dingen die je dagelijks niet tegenkomt, zo heb ik een boekje over bedtijd waar een koala in staat Ik zoek dus een boek met duidelijke plaatjes, of misschien zijn er wel flashcards of zo voor dreumessen. Vind het zelf ook geweldig om haar weer een nieuw woord te leren, al is haar nieuwste woord tieties, wat een grapje van mij was toen ze aan mijn borsten zat, maar helaas is blijven hangen
mijn moeder had voor mijn zusje vroeger een plaatjesboek gemaakt uit tijdschriften enzv... misschien een leuke tip? dan kan je zoeken en erin plakken wat jij, en je kleine het leukst vind..
Ik heb foto's gemaakt van bekende dingen, zoals zijn fles van vroeger, zijn slofjes, glijbaan, katten, opa's en oma's etc etc.. hij bladert er nu ook nog in hoor! Het is herkenbaar, dus interessant.
Ik heb van de week 6 kleine boekjes gekocht bij Wibra voor 3 euro (zaten met zijn 6-en in een plastic doosje). Ze zijn heel klein en met 5x omslaan is het uit. Maar er staan foto's in met het woord er onder. Thema: tellen, kleuren, vormen, dieren, tegenstellingen en gewoon woorden. Aaron heeft weinig geduld voor hele verhalen en wil het liefste een enkele afbeelding met 1 woord. Hij vond ze helemaal geweldig. En bij Bart Smit hebben ze kleine boekjes Billy de Beer, Eddy de Eend etc. voor 1 euro per stuk. Heel kort verhaaltje, herkenbare tekeningen en normale verhalen. Aaron vindt ze helemaal leuk en luistert zelfs het verhaaltje af .
Ja fotoboekjes met eigen foto's zijn super! Ik weet niet of je een kinderboekenwinkel in de buurt hebt zitten? Daar is ook erg veel te krijgen! (ik heb zelf ook een hekel aan slecht getekende plaatjes) Deze boekjes zijn leuk en op het moment favoriet bij onze vent: dingen : fotoboekjes voor kinderen door Matthijs Immink en Nathalie Faber
Mijn meisje is idd ook helemaal gek van die kleine kartonnen boekjes. Ook vindt ze deze boeken erg leuk!