's Nachts vreselijk overstuur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door boannan, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Mijn zoontje van 15 maanden is een heel dapper jongetje dat al heel veel heeft meegemaakt. Hij is overdag eigenlijk altijd heel vrolijk en huilt zelden. Meestal slaapt hij 's nachts heel goed al moet ik zeggen dat het de laatste weken vaker voorkomt dat hij 's nachts wakker wordt. Meerdere keren.

Hij gaat hard huilen. Hij is dan enorm overstuur met veel overstrekken. We moeten hem dan ook echt uit bed halen en rondjes met hem lopen en op een andere manier is hij niet te troosten. Soms komt hij 3 a 4 keer achter elkaar en dan leggen we hem bij ons in bed.

Ik maak me snel zorgen om hem. Vraag me dan af waardoor hij zo overstuur is en of hij geen pijn heeft ofzo. Het zou kunnen dat hij misschien kiezen krijgt maar dat kan ik niet controleren want ik mag echt niet in zijn mond kijken.

Herkennen jullie dit? Dat enorm overstuur zijn elke keer? Kan ik nog wat anders doen behalve hem troosten? Laten huilen is voor ons overigens echt geen optie.

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    probeer anders eens een zetpil te geven voor de nacht kijken of hij hez dan ook doez?

3. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Google eens op nachtangst.

4. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft het ook met fases vanaf die leeftijd, is nu 20 maanden. Dan gaat het weer een tijdje goed en nu ook weer nachten aan het spoken. Wordt dan huilend wakker en gaat steeds harder huilen en raakt helemaal overstuur. Ik ga er ook altijd heen, laat ik hem dan raakt hij helemaal over de rooie en dat vind ik zo zielig, plus dat mijn andere zoontje dan ook wakker wordt. Soms ga ik even met hem op een stoel op zijn kamer zitten en knuffel hem net zo lang tot hij weer in slaap valt maar de laatste tijd pikt hij dit ook steeds minder. Ga nu altijd maar even met hem naar beneden. Lopen een rondje of zitten even op de bank. Na 5 minuten is hij dan gekalmeerd en gaat weer slapen. Als het al tegen de ochtend is geef ik hem een flesje maar midden in de nacht niet. Vind het ook ontzettend moeilijk wat ik hier nu mee moet, laten huilen is hier zeker ook geen optie en bij ons in bed kan vaak niet want daar ligt ons andere zoontje al (ook een slechte slaper, zucht..) Ik lees mee voor de gouden tip ..

5. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    @faye: paracetamol zou ik eens kunnen proberen maar ben ik wel voorzichtig mee want dat krijgt hij al best veel in tijden dat hij ziek is.

@tuttie: ik herken wel sommige dingen van nachtangst maar andere weer helemaal niet. En zou dat ook al kunnen met 15 maanden (maar qua ontwikkeling is hij echt nog een baby)?

6. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Zou het kunnen zijn dat hij droomt? Onze dochter heeft het ook tijdje gehad, was een fase, wellicht dromen of een spurt in zijn ontwikkeling wat hij s nachts verwerkt.

7. Blond88

Blond88 Actief lid

16 feb 2011
    481
    27
    28
    Ik moest ook meteen aan dromen/nachtangst denken... Misschien een klein nachtlampje proberen?

Deel Deze Pagina