zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door santom88, 5 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. santom88

santom88 Actief lid

18 okt 2014
    182
    1
    16
    Mijn dochter is 2 jaar en kan goed haar plas ophouden en voelt als ze een luier aan heeft wanneer ze aan het plassen is. Het lukt haar niet haar niet om te plassen op de wc. Ze wil zelf heel graag maar het lukt niet. Hoe kan ik haar leren om haar plas te laten lopen op de wc? Ik weet zeker dat haar blaas vol zit omdat er wat druppels in der onderbroek zitten.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dat kan ze alleen zelf leren.plas ophouden en juist laten gaan is wat je moet leren met zindelijkheid.
    Wat wel zou kunnen zijn is dat ze het op een wc te eng vind en een potje fijner vind.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Potje inderdaad, of je kan ook de kraan opendraaien als ze op de wc zit, dat kan helpen om de boel op gang te krijgen.

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Potje/brilverkleiner. Een vriendin van mij heeft een soort dubbele wc bril. Het is een gewone bril, maar je kunt een minderbrilletje naar beneden klappen. Ze heeft er een trapje voor, kind kan dus veilig zitten.
    Durft ze wel een plas te doen op de wc met haar luier aan?

5. Mama&Go

Mama&Go Actief lid

5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    blote billen en een potje in de kamer al geprobeerd?
    Zo niet kijk eens wat er dan gebeurt?

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hier hielp het om de overgang van luier naar potje te verkleinen. Hij kon wel ophouden (letterlijk de hele dag!) maar hij vond het toch nog te spannend om te ontspannen op het potje en te plassen.

Wat we gedaan hebben: overdag de luier uit, en als hij moest plassen de luier aan OP het potje. Dan mocht hij in de luier plassen, en daarna de luier weer uit. Zo kon hij leren ontspannen op het potje, en toen hij dat trucje doorhad, kon hij ook zonder luier plassen op het potje.

Het maakt het stukken minder spannend voor je peuter. :)

Deel Deze Pagina