hoi meiden zoals het onderwerp al zegt : mag ik (nu 25 weken) nog naar de sauna ? ik heb zaterdag een vrijgezellen feestje en we gaan nu met z'n allen naar de sauna, maar mijn man twijfelt of dit wel goed is voor mij en onze jongen ? Groetjes Evita
volgens mij mag dat niet helaas...las laatst dat een te warme douche de ontwikkeling van je kindje benadeelt dus tjah wat zal de sauna dan wel niet doen. Ik denk niet dat het verstandig is om de sauna in te gaan.
In principe mag je wel naar de sauna, alleen als je er niet aan gewend bent, wordt het afgeraden. Ook moet je niet te lang in de sauna gaan. Je kunt sneller last hebben van de warmte.
Als je klachten als lage of hoge bloeddruk hebt oid, dan zou ik niet gaan. Ik ben het gewoon en ga nog regelmatig in een droge sauna van 80 graden en dan niet langer dan 10 minuten. Ga niet in zo'n Finse zweethut zitten! Als je nog nooit in de sauna bent geweest: niet doen!
ik ga wel regelmatig naar de sauna. het ligt er ook aan waar je heen gaat. als je naar bv zwaluwhoeve gaat, das een heel groot complex, en heb je ook minder hete saunas, als turks stoombad, en lekkere warme zwembaden en kruidenbaden, jacuzzis en hot tubes! ik vind dat heeeeeerlijk. lekker in dat warme water zwemmen. en voelt ook lekker voor je buik! en als je al vaker naar sauna bent geweest, kan je er gewoon in hoor. goed naar je lichaam luisteren, die geeft zelf wel aan als je eruit moet Alleen in de eerste 14 weken wordt het afgeraden, omdat dan alle belangrijke organen enzo ontstaan in je kindje.
Ik ga vrijdag ook naar de sauna. Volgens mijn verloskundige moet je goed naar je eigen lichaam luisteren en het niet te heet maken. Ze zei dat je niet een heel rondje sauna moet doen achter elkaar maar dat je best naar de sauna mag. De infra rood en met licht enzo kon je beter vermijden zei ze.
Wat bedoel je precies met een heel rondje sauna Sjaam? Bedoel je daarmee eerst dat voetenbad en dan de sauna en dan afkoelen? Of bedoel je allerlei verschillende sauna´s achter elkaar? Ik heb trouwens ook begrepen dat het na de 14 weken gewoon mag (als je al vaker ging voor je zwangerschap), maar dat je idd wel gewoon goed naar je lichaam moet luisteren en niet te lang, en geen infrarood.
ik heb mijn vk hier laatst over gesproken, en ze zei dat het mocht, maar rustig aan, niet te heet en niet te lang. ik ga volgende week naar de sauna, maar zal vooral de 50 graden sauna, zwembad en bubbelbad zijn denk ik!
Ik ben met 22 weken ook in de sauna geweest, heerlijk. Ik ging er max. 15 minuten in. Maar zoals hierboven geschreven, ben je nog nooit in een sauna geweest? Dan is dit niet het goede moment om het uit te proberen.
hoi meiden bedankt voor jullie antwoorden ! ik ga wel vaker naar de sauna dus daar ligt het probleem niet... gelukkig gaan we met een hele bende, dus ik zal wel het meest vertoeven in het zwembad en bubbelbad... en een vriendin van me dat ook meegaat, kan er zelf niet zo goed tegen, dus zij blijft max 5 à 8 min in sauna dus ga ik gelijk met haar eruit ! ik was meer bezorgd over gezondheidsrisico voor mijn kleine mannetje daarmee mijn vraag