Overstappen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mieks, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hallo,

Onze zoon is 12 dagen geleden geboren en we geven flesvoeding van Friso. De eerste dagen ging dat prima, al dronk hij ontzettend snel zijn (Avent) fles leeg! Na 3 dagen begonnen er flinke krampjes te komen. Uiteindelijk zijn we overgestapt op de Dr Brown fles en gebruiken we Infacol. Helaas blijven de krampjes en heeft hij er flink last van (vooral 's avonds en 's nachts). We proberen hem rustig te krijgen door verschillende houdingen, beentjes opgetrokken, fietsbewegingen en dergelijk. Of we leggen een klein warm kruikje tegen zijn buikje. Maar het zijn net weeen, de krampjes blijven helaas steeds terug komen op dat moment.

Nu vroeg ik mij af, van Friso is er ook voeding voor krampjes. Is het verstandig om over te stappen op die voeding? Vorige week werd wel verteld dat je een baby de tijd moet geven om aan de (huidige) voeding te wennen, maar waar ligt de grens en wanneer stap je over?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een antwoord, alvast bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Mieks,

Wat vervelend dat jouw zoontje last heeft van krampjes. Helaas komt dit bij veel kindjes voor.

De darmpjes moeten uiteraard wennen aan voeding, maar als de krampjes heftig zijn dan zijn er alternatieven zoals dieetvoeding speciaal voor krampjes of onze Nestlé Groeie Start.

Opvolgmelk - Melk, een belangrijke voedingsbron - Nestlé Babyvoeding

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina