Mijn zoontje is nu 22 maanden ( alweer bijna 2..... gaat hard ) Maar eigenlijk sinds hij baby is ,kan hij al niet goed tegen fel licht. Als hij ergens aan het spelen was en hij kwam in de zon terecht , ging hij huilen/mopperen en snel weer uit het zonnetje . Hij hield toen ook nog geen petje of zonnebril op...De lamp in zijn kamertje hebben we ook al vervangen naar een zachter lichtje ,want die moest ook steeds uit. Eigenlijk zocht ik er toen nooit iets achter , iedereen ( consultatiebureau en op de opvang ) vond het ook nooit iets raars . Er zijn er wel meer die niet tegen het zonnetje of fel licht kunnen . Ik dacht eigenlijk dat het beter ging . Maar nu van de week weer een hoop zon gehad (heerlijk ) maar ben er nu wel achter gekomen dat het dus nog helemaal niet over is. Hij slaat gelijk zijn hand voor zijn ogen als hij in de zon terecht komt of als er ergens een lamp aanstaat . Hij gaat er ook echt van tranen nu.. dat was eerst niet. Gelukkig houdt hij wel steeds vaker zijn petje en zonnebril op , maar om die nou de hele dag op te houden... weet iemand wat dit kan zijn ? Of herkent iemand dit ? Is dit nou echt wel normaal of zal ik er toch iemand naar laten kijken...
Ik vind het wel extreem klinken, dus ik zou ernaar laten kijken. Ik kan zelf ook niet goed tegen fel licht. Kwam er op een gegeven moment achter tijdens een medisch onderzoek dat ik verwijde pupillen heb. Werd toen genoteerd omdat ik een operatie kreeg en duidelijk moest zijn dat dat geen bijwerking was van medicatie. Maar dat is dus wel een reden waarom ik er extra last van heb. Kan geen kwaad verder, alleen vervelend voor mij
Zou even laten kijken als je het gevoel hebt dat het heel extreem is. Mijn neefje had er ook altijd veel last van. Droeg altijd een petje en zonnebril omdat hij pijn kreeg aan zijn ogen. Nu niet meer overigens. Sneu was het wel want hij liep overal met een zonnebril. Oud collega van mij kon ook niet tegen het licht en met mooi weer standaard een zonnebril. Zij had wel echt iets aan haar ogen.
Ik herken dit!! Mijn zoontje is precies ook 22 maanden en vanaf baby zijn ging hij altijd huilen als de zon in zijn wagen scheen. Hij stopte niet met spartelen tot ik de wagen gedraaid had of de bocht om was, tijdens het wandelen. Nu nog steeds hij vindt zon vooral en ook licht als hij wakker wordt erg naar. Ik zie zo vaak ouders met hun wagen gericht naar de zon lopen dan denk ik huhhh Mijn zoontje gaat ook plotseling hard huilen bij geluiden. Ook op de opvang werd dit aangekaart. Heeft jouw kindje dat ook? Zelf zei mijn moeder dat ik dit ook had vroeger als klein kind. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. Ik ben nu nog erg gevoelig vooral voor stemmingen van anderen en intuïtief ook. Ik denk zelf niet dat er iets mis is met mijn zoontje maar ik zie wel duidelijk dat hij gevoelig is.
Vandaag bij de dokter geweest , meer voor wat anders , maar gevraagd of hij er gelijk naar kon kijken en het verhaal uitgelegd. Volgens mij nam hij me niet erg serieus , keek even vluchtig (zoontje was toen al aan het huilen omdat hij al in zijn keeltje en oren had gekeken ) en zei dat hij niet iets geks kon zien... qua ontsteking ofzo ... Dus niet echt een goed gevoel aan overgehouden . We waren al van plan om naar een andere huisarts over te stappen ( die bij ons in het dorp zit) maar nu gelijk maar actie ondernomen. Zodra we over zijn , maar eens aan de nieuwe huisarts voorleggen.... En "kuikentjepiep" inderdaad als baby met de wagen lopen was een drama als de zon scheen . Was papa erbij , was hij de "parasol " hahahah . Maar ze vonden het nu inderdaad op de opvang ook wel opvallend , vandaar ook mijn vraag.. Gelukkig met geluiden oid heeft hij geen last . Maar als ik bv 3 dagen gewerkt had en hij er dus 3 achter elkaar naar de opvang "moest" , was hij daar meestal wel een paar daagjes van van slag .... nu nog maar 2 dagen gaan werken in de hoop dat hem dat een beetje rust geeft. Herken je dat ook ?
Dl had vooral het eerste jaar last vd zon, nu (3,5) tolereert ze het. (ze heeft wel een hoedje en zonnebril voor hoogzomer of strand ofzo). Haar ogen zijn prima.