flesje proberen??

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door emni, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een zoontje van 17 weken oud en ik geef volledig borstvoeding nu moet ik over 2 weken weer beginnen te werken
    de eerst 2 dagen kan ik zelf nog voeden tussendoor aangezien de kleine bij opa oma is en die wonen op loopafstand van mijn werk..
    De 3e dag is de kleine gewoon thuis bij papa en moet hij dus een flesje..

Nu wou ik beginnen met een x de fles geven met afgekolfde melk
    zodat hij straks de fles ook wil
    Ik heb vanmorgen na de voeding de borst die ik heb gegeven helemaal leeggekolfd dus het laatste restje eruit..
    dit was 60ml
    En na de voeding van half 12 weer de gegeven borst leeggekolfd
    dit was 45ml
    Doe ik dit zo goed???
    Moet ik de andere borst ook kolven dan??Ik geef namelijk maar 1 borst..Hij krijgt genoeg hoor ik heb veel melk als het goed is..
    Hoeveel afgekolfde melk moet hij als voeding hebben??
    Als hij na de fles nog meer wil mag ik hem dan alsnog aanleggen??
    Hoe verwarm ik de fles??Hoelang??

Ik vind het wel moeilijk om een fles te geven i.p.v de borst
    aangezien ik er wel ben (vind het dan zonde)
    Om 19;30 willen we hem dan de fles geven moet ik dan ook gaan kolven??

Heel wat vragen sorry maar ik hoop dat je mij kan helpen..
    Dank je

Groetjes Emni

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Het is niet zo moeilijk als je denkt.
    Ga er mar wat soepel mee om.
    Het is prima hoe jij het doet.
    Wat ook kan is 's morgens als je veel melk hebt de tweede borst (die je dan dus niet voedt) redelijk leeg te kolven. Je start de dag dan lekker met 2 lege borsten en ws heb je in één keer een voeding bij elkaar.
    Kolf niet vaker dan nodig om overproductie te voorkomen.

Op het moment dat je de baby de fles geeft en hij niet uit de borst drinkt moet je dus ook kolven.
    Als hij de fles drinkt en nog een toetje nodig heeft kun je hem vanzelfsprekend nog even aanleggen. (Nu je toch nog in de buurt bent :))

Je moeten even bekijken hoeveel je baby wil drinken. Dat verschilt per kindje. Probeer eens 150-170 ml uit en kijk of hij het met gemak drinkt of dat hij wat laat staan; dan weet je al wat meer voor de volgende fles.

succes
    Linda

3. emni

emni Actief lid

11 aug 2009
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi

Bedankt voor je reactie
    We hebben al 3x hem een flesje gegeven
    de 1e x had ik 105ml gekolfd en toen hij bij mijn vriend op de arm zat voor het flesje keek hij mij eerst aan het klopte natuurlijk niet mama moet mij melk geven hahaha
    maar nadat papa de fles 2 x bij zijn mond hield dronk hij hem in 5 min leeg even een boertje en hup bij mama aan de borst hij had niet genoeg aan de fles.... hij heeft nog 2 borsten leeg gedronken!!
    De 2e x had ik 120ml in de fles weer geen probleem en 1 borst n.d.t
    De 3e x 170ml en dat was genoeg hij was zat!! Ik vond het wat minder want nu had ik dat moment van voeden en dicht tegen mij aan gemist... Maar goed hij is een topper!!
    We zijn nu van plan om hem niet elke dag de fles te geven dat vind ik zonde en straks als ik aan het werk ge krijgt hij ook niet zo vaak de fles.

Kan dat? Hij accepteerd de fles ook zonder problemen is dat dan genoeg om hem af en toe de fles te geven i.p.v elke dag??

Groetjes Emni

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoeft niet elke dag hoor.
    Als je het met regelmaat een keer doet blijft hij er wel aan gewend.

groet
    Linda

Deel Deze Pagina