Luieruitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joeja, 25 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Weet er iemand een middeltje (naast zinkzalf of bepanthen) om de pijn van luieruitslag te verlichten? Mijn arme kindje heeft er ivm. het doorkomen van tandjes opeens behoorlijk last van.

gr. Joeja

2. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    maizena? schijnt goed te helpen, dun op brengen , liefst zachtjes erop blazen.....

klinkt gek , maar het schijnt te werken! haha proberen waard toch? :D

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Maizena idd. Dat neemt het vocht op, waardoor de billen droog blijven.
    Ik deed altijd eerst bepanthen, dan maizena erop.
    En de poep eerst weghalen met wcpapier en daarna met een nat washandje wassen en droogdeppen met een hydrofiel luier. Die babydoekjes prikken ontzettend vanwege de alcohol/parfum die erin zit.
    En heel regelmatig de luier verschonen, zodat die steeds droog is.

4. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Dank jullie voor de tips, maar het is erg uit de hand aan het lopen vond ik. Ze heeft er nu 3 blaren op waarvan er eentje zelfs open is. Ik kon het niet aanzien, ik ben ermee naar de huisartsenpost gegaan. Die hebben me zalf (miconazolnitraat) meegegeven voor erop. Ik hoop dat het snel werkt.
    Verder heb ik het advies gekregen goed schoon te maken met water en smeren met zinkzalf.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Luc heeft op vakantie ook heel erge uitslag gehad. Het was echt helemaal open en kreeg er helemaal niks meer opgesmeert omdat er telkens vocht uit kwam. Gelukkig kennen ze in denemarken ook maizena en zinkzalf en dit hielp goed. Eerst hebben we alleen maizena gebruikt. Zo hoefden we ook niet aan de zere plekken te komen. Toen alles een beetje dicht was flink ingesmeert met zinkzalf en toen nog flinke laag maizena erover zodat zijn billen goed beschermt zijn. Gebruik in ieder geval geen sudo of billendoekjes want dat doet heel veel zeer.
    Heel veel sterkte. Ik weet helaas hoe vervelend het is.

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft vanwege allergieen minimaal 1 keer per maand bloedende luieruitslag, heb veel geprobeerd maar zalfjes vind ik niet fijn om op een open huid te smeren.
    Ik trek sterke kamillethee en maak de billetjes en omgeving daarmee schoon en laat dat aan de lucht drogen. Als je dat een paar keer per dag doet is het zo over

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

doe je dat met de bloesem of met de gewone zakjes?

8. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Ik lees even mee omdat mijn dochter daar ook last van heeft op haar schaamlippen maar ik smeer sudocreme maar begrijp dat dat niet goed is?

Ik heb ook bepanthem en Vaseline Lanette in huis, mag ik dat er ook op smeren?

9. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik dacht dat vaseline de huid vettig maakt en de porien kan verstoppen waardoor het niet meer goed kan luchten. Bij luieruitslag moet je juist iets hebben dat uitdroogt.
    De zalf die ik van de dokter heb gekregen werkt perfect. Voor ons was dit de eerste keer. Ik heb bij iedere luierwisseling schoon gemaakt met water, droog gedept met een steriel doekje, dan die dokterzalf erop, dan even een kwartiertje met de billen bloot, dan een laag zinkzalf. Nu zijn we een halve dag verder en het is al heel ver weg getrokken. Haar kontje is nu roze ipv. knal rood en ze is ook weer een stuk vorlijker.
    Kamille is inderdaad ook erg goed voor de huid! Ik heb verse in huis, ik ga daar vanacht een voorraad mee maken dan kan ik dat morgen gebruiken.

10. 4days

4days Niet meer actief

Bij Vince werkt Sudocrem goed.

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik doe het met de zakjes.... denk wel dat het beter werkt als je het met de plant zelf doet, maar welk deel ervan....geen idee.

Deel Deze Pagina