Als jullie kindjes 's nachts wakker worden, leg je hem/haar dan gelijk aan of probeer je eerst een speen? Ik snap dat je een pasgeborene gewoon voedt, maar op een gegeven moment is een nachtvoeding niet meer per se nodig, en wordt een baby misschien om een andere reden wakker? Mijn zoontje slaapt in zijn wiegje naast ons bed, en ik ben gewend hem als hij wakker wordt meteen naast me te leggen, drinken, en weer terug leggen. Nu kwam mijn slaaphoofd gisternacht op het briljante idee om eens een speen te proberen, en vervolgens viel meneer gewoon weer in slaap en werd hij twee uur later pas weer wakker Ik voelde me toen een beetje schuldig, alsof ik hem genept had haha, maar aan de andere kant: als hij 'gewoon' wakker wordt en niet van de honger is het misschien wel beter? Achtergrondinfo die wellicht relevant is: hij is drie maand oud, weegt tegen de zeven kilo en we hebben nog niet echt een ritme.
ik voedde tot een week geleden ook gewoon iedere keer als hij 's nachts huilde. Maar merkte steeds vaker dat hij niet echt dronk en meer lag te sabbelen. Dus sinds vorige week geef ik hem zijn speentje en meestal slaapt hij daarna weer een paar uur verder. Begint hij binnen een kwartier na het geven van speentje weer te huilen leg ik hem wel aan, want dan is het meestal wel honger.
Als hij hier 'snachts bijv met 2 uur weer komt leg ik hem niet gelijk aan. Verschoon hem als dat nodig is en leg hem daarna weer terug in zijn bed evt met speen. Meestal slaapt hij gelijk weer verder en is hij na 10min nog wakker dan voed ik hem wel. Hij slaapt bij ons op de kamer.
Ik leg m'n dochter altijd aan als ze 's nachts wakker wordt. Als ze genoeg gedronken heeft en ik haar terug leg en ze begint weer te sabbelen dan geef ik haar een speentje. Als ze gewoon verder slaapt krijgt ze niks, want een speen geef ik eigenlijk liever niet.
Het ligt er een beetje aan hoe laat het in de nacht is. Komt ze voor 4 uur dan krijgt ze een speentje. Als het daarna is leg ik haar gelijk aan, want dan zit er al veel tijd tussen de laatste voeding. Ze krijgt om 22,30 uur de laatste voeding. Als ik 's nachts een keer een speentje ga geven, wordt ze daarna meestal pas weer tegen 6 uur wakker voor een voeding. Dus ik ben daar wel blij mee!
Mijn dochtertje is pas 6 weken. Ik leg haar wel altijd aan als ze wakker wordt. Ze heeft ook geen speentje oid, dus dat zou sowieso geen optie zijn.
Wij hebben het wel een tijdje geprobeerd met een speen, maar daar trapt meneer niet in. Dus krijgt hij gewoon de borst. Misschien moeten we het binnenkort toch maar weer eens gaan proberen. En met "we" bedoel ik natuurlijk mijn man.
Hier bij alle drie de kinderen nooit een speen gebruikt. En snachts bij wakker worden en trek hebben altijd de borst of een fles gegeven. Wij vinden dat ze niet voor niks aangeven trek te hebben, dus vinden dat wij daar gehoor aan horen te geven en ze niet moeten foppen met een nepding (hoewel een fles ook behoorlijk nep is natuurlijk, maar vooruit ). Liefs Hanneke.
Ik heb Simone altijd gevoed als ze 's nachts wakker werd. Ze is altijd een prima slaper geweest en als ze 's nachts van zich laat horen is dat niet voor niets. Ze had vroeger wel een speentje toen ze nog veel uit de fles dronk maar hoe meer ze aan de borst ging hoe minder ze de speen wou, en ze is er nu al maanden vanaf......
Ik doe pas sinds kort eerst een speen aanbieden en als ie erna weer begint leg ik hem aan. Ik doe dat liever dan 10x uit bed stappen en hij heeft gelijk weer een goeie voeding gehad.
Ja, als hij echt hongersignalen geeft, leg ik hem ook aan. Maar ik merkte dat hij de laatste tijd niet eens echt zin had in de borst, hij pakte ook niet gelijk. uiteindelijk dronk hij dan wel een paar slokken, maar daar hield het dan wel mee op. Hier heeft het wel gewerkt. Ik heb 2 nachten een keer een speentje moeten geven en nu slaapt hij inmiddels al 3 nachten door, zonder speen zelfs! Vannacht heeft hij van 22:00 tot 7:30 geslapen zonder maar een keer wakker te worden. Hij is nu bijna 6 maanden.
Bedankt voor alle reacties. Wat jij zegt kwebbelsnoes was hier ook. Soms merkte ik dat hij amper zat te wachten op een voeding. Dus ben van plan beter op hongersignalen te letten. Vannacht werd hij om 3:30 wakker en gaf ik eerst een speen, toen werd hij om 5:00 weer wakker en hoorde ik hem smakken en heb ik gewoon aangelegd.
Beide kindjes hielden niet van speentjes. Ik heb ze ook allebei in principe altijd gevoed als ze 's nachts kwamen. Mijn zoontje sliep de hele nacht door vanaf een maand of 3, dus ik dacht bij nummer 2: dat doen we wéér zo! Tja, mevrouwtje zit toch een beetje anders in elkaar dan haar broer. Zij kwam 1, of 2 of heel soms zelfs 3 keer per nacht tot ze ruim 10 maanden was. Pas op het laatst gaf ik haar niet altijd meteen de borst. Dan werd ze héél boos op me, dus tja, toch maar weer aanleggen dan. Het ging beter als papa naar haar toeging om haar even te aaien. Dan sliep ze snel weer verder. Ik vind het erg moeilijk om je te adviseren, maar hierboven staat dus hoe ik het gedaan heb.
ik heb altijd gewoon een nachtvoeidng gegeven als hij ook ehct hongersignalen gaf... wel speentje als eerste geprobeerd, sliep ie direct verder...dan niet....spuugde ie die uit dan aanleggen... soms na speentje sliep ie verder maar na een uur wakker...ja dan bleek het dus honger en legde ik de volgende nacht wel gelijk aan.. Tis trouwens helemaal geen spenenkind...heeft em hooguit een half uur in per dag! alleen bij inslaap vallen...maar huilt nooit om zn speen, overdag gebruik ik em nie
Mijn vriend probeert eerst een speentje, als ze dan gaat huilen mag ze drinken. Soms laat ze zich foppen, maar dat wordt steeds minder vaak. Ik merk dat mijn melkproductie steeds terugloopt, dus ik vind het niet raar als ze 's nachts honger heeft. En ik vind het soms ook wel makkelijk, ze slaapt gelijk weer even lekker.